problemy z czereśnią.....

1. Data: 2005-06-18 19:14:17

Temat: problemy z czereśnią.....
Od: "comdata" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam pytanie do Szanownych grupowiczów.
Posiadam dwa drzewka czereśniowe.
Problem polega na tym, że kora odchodzi od pnia i tworzy sie coś w rodzaju
"rany".
Jak to zlikwidować tzn pomóc drzewu
Są to młode drzewa okolo 4-5lat.Stoją w miejscu (może podrosły
15-20cm )zastosować jakiś nawóz
Pozdrawiam
Bartek

Będę wdzięczny za podpowiedź

2. Data: 2005-06-19 11:50:51

Temat: Re: problemy z czereśnią.....
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d91rpv$sm4$1@news.onet.pl comdata <x...@o...pl>
napisał(a):

> [...]
> rodzaju "rany".
> Jak to zlikwidować tzn pomóc drzewu
> Są to młode drzewa okolo 4-5lat.Stoją w miejscu (może podrosły

Hejka. Miejmy nadzieję, że są to uszkodzenia mrozowe, a nie jakaś
choroba kory. Nawożenie (azot - N) nie zawadzi w takim wypadku, ale w
grudniu trzeba pamiętać o bieleniu pni drzewek owocowych.
Pozdrawiam wirescencyjnie Ja...cki

3. Data: 2005-06-20 07:48:48

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> W wiadomości news:d91rpv$sm4$1@news.onet.pl comdata <x...@o...pl>
dam dwa drzewka czereśniowe.

> Hejka. Miejmy nadzieję, że są to uszkodzenia mrozowe, a nie jakaś
> choroba kory.
A nie jest to rak bakteryjny? Czy drewno pod peknieta kora nie jest
brazowe imiejscami nie ma jasnych przebarwien?
Ja slyszalem o potrzebie dokladnego wyczyszcenia rany az do zdrowej
tkanki i zamalowania funabenem lub mascia ogrodnicza. Powinno byc
skuteczne, tj. dobrze wyczysczczona rana powinna z czasem zarosnac.
pik
Ps. u mnie na czeresniach podobnie. trzeba pryskac, zeby miec zdrowe
drzewka...

incarvillea
nazwa krzewu?
Żywopłot jakim sprzętem?