skuteczny sposób na sąsiada

1. Data: 2005-06-18 07:11:59

Temat: skuteczny sposób na sąsiada
Od: "aro" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W jaki skuteczny sposób polecacie aby odgrodzic sie od sasiada? mam juz
posadzone tuje brabant ale zanim one dorosna do wysokosci aby sie oddzielic
upłynie pare lat :(
czy jest jakis sposob na pozbycie sie widoku wscibskiego sasiada?

za kazda odp bede wdzieczny

ar

2. Data: 2005-06-18 07:38:07

Temat: Re: skuteczny sposób na sąsiada
Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aro" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> oddzielic
> upłynie pare lat :(
> czy jest jakis sposob na pozbycie sie widoku wscibskiego sasiada?

Myślę, że najlepszą metodą jest zaprosić go i wszystko mu pokazać - wtedy
może straci zainteresowanie - no chyba, że zobaczy coś bardzo
interesujacego... ;)
--
pzdr
bluszcz

3. Data: 2005-06-18 08:52:12

Od: "aro" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że najlepszą metodą jest zaprosić go i wszystko mu pokazać - wtedy
> może straci zainteresowanie - no chyba, że zobaczy coś bardzo
> [...]

hehe wyobraz sobie sytuacje ze masz za domem ogrod na ktorym spedzasz duzo
czasu, np opalasz sie , czy jesz obiad ,albo zapraszasz znajomych. a zaraz
za plotem stoi dom sasiada i centralnie masz okno tego domu skierowane na
twoj ogrod. Na dodatek przy tym oknie prawie ciagle ktos jest bo to kuchnia
i mieszkaja tam ludzie co caly dzien siedza w tej kuchi bo nie pracuja i
maja z ciebie telewizje :), narazie to budowa ale juz teraz jak przyjedziesz
na budowe poparzec sobie czywszystko ok to juz posiedzenie przy oknie i cie
obcinaja,ciekawe jak bys sie czul tak obserwowany w swoim domu... nie mozesz
powiedziec "Panie wez sie Pan tak nie patrz bo sie zle czuje ajk mnie
obserwujecie" :) bo przeciez to okno o mzoe sobie patrzec....

ktos doradzil mi wierzebe ze bardzo szybko rosnie

ar

4. Data: 2005-06-18 09:08:17

Od: "Dziadek" <d...@p...invalid.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aro wrote:

> ktos doradzil mi wierzebe ze bardzo szybko rosnie
>
> ar

I słusznie, wierzba energetyczna , Salix Viminalis rośnie w pierwszym roku
do ok. 1,5 metra a w drugim osiąga już koło 3 m, docelowo do 6 metrów

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

5. Data: 2005-06-18 09:09:29

Od: "aro" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I słusznie, wierzba energetyczna , Salix Viminalis rośnie w pierwszym roku
> do ok. 1,5 metra a w drugim osiąga już koło 3 m,
> Pozdrawiam ciepło
> Dziadek

wlasnie o tym czytalem ,a czy teraz mozna jeszcze to posadzic? jezeli tak
to ile bedzie miec wysokosci za rok :0

ar

6. Data: 2005-06-18 09:15:51

Od: "aro" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jaki moze miec przyrost tuja brabant? slyszalem rozne opinie ze 40cm a
slyszalem ze 70 nie wiem co jest prawda. Posadzilem je na jesien zeszlego
roku , do teraz widze ze lodyki trosze sie wzmocily i ze urosly jakies 10
cm, czy w tym roku takie drzewka powinny miec normlny "typowy" wzrost czy
dopiero jak ktos mi powiedzial po dobrym zakorzenieniu sie w tym roku (2005)

ar

7. Data: 2005-06-18 11:48:10

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> I słusznie, wierzba energetyczna , Salix Viminalis rośnie w pierwszym roku
> do ok. 1,5 metra a w drugim osiąga już koło 3 m, docelowo do 6 metrów
> [...]

Cóż z tego, że sąsiad nie będzie zaglądał, skoro ta wierzba brzydka będzie
okrutnie....
Tuje szybko rosną, póki co nie trzeba nic robić - przecież na razie masz
budowę i oko sąsiada nie zaszkodzi...
Zadbaj o swoje tuje, dobrze je nawoź, na wiosnę najlepiej kupić drogi ale za
to bardzo efektywny nawóz otoczkowy, zadbać o niskie pH, żeby tuje dobrze
się czuły, innymi słowy stwórz im jak najlepsze warunki...
Jeśli się wprowadzisz a tuje nadal będą za małe puść po siatce groszek
ozdobny - jednoroczny lecz skuteczny, albo kup takie maty z trzciny i
przypnij do płotu. Sąsiadowi, żeby nie czuł się urażony, wytłumacz przy
jakiejś okazji, że maty te chronią tuje przed wiatrem i dzięki temu drzewka
"podobno" są znacznie ładniej ukształtowane.. Wtedy nie stracisz przyjaciela
w sąsiedzie, choć widoku już miał nie będzie.
A wierzbę sobie daruj, tylko kłopot, lata po wyrzuceniu będzie Ci jeszcze od
korzeni odrastała, nie mówiąc o tym, że tuje przy wierzbie będą miały marne
szanse na wzrost.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

8. Data: 2005-06-18 12:51:18

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

aro wrote:

> [...]
> powiedziec "Panie wez sie Pan tak nie patrz bo sie zle czuje ajk mnie
> obserwujecie" :) bo przeciez to okno o mzoe sobie patrzec....

Mozesz sprobowac sposobu armii szkockiej pokazanego w filmie
"Braveheart". Odwracaja sie do przecienikow tylem, pochylaja sie
i zadzieraja swoje szkockie spodniczki.

> ktos doradzil mi wierzebe ze bardzo szybko rosnie

Szybko rosna tez topole lombardzkie i katalpy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2005-06-18 13:17:47

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Szybko rosna tez topole lombardzkie i katalpy.
:)))))
u mnie katalpa stala w miejscu prawie dwa lata
:)))))
w tym roku ladnie wystrzelila
ale na swoje nieszczescie do ktorejs nocy w ubieglym tygodniu
zostala sponiewierana przez koziolka
:(((((((
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2005-06-18 14:00:13

Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panowie!
Zgadzam sie, ze wierzba energeyczna to szybki i skuteczny sposob na "zbudowanie2
sciany zieleni. Na przeciwko mojego dopmu, obok szkolu jest taka dzialka ok 1000
m2. Do nikogo nie nalezy, gmina jej nie chce, miasto tez (Wawa). skutkuje to
tum, ze mamy ugor, na ktory wszyscy zworza sobie rozne swinstwa (nie upilnujesz).
Pozadzilem tam tydzien temu ww wierzbe, ale nie chcial bym byc w skorze
przyszlych (ewentualnych) nabywcow tej dzialki.
Wierzba jak wszyscy wiedza mozno i szeroko sie korzeni. Wposcic to do ogrodu,
oznacza klopoty z karczowaniem i rekultywacja gleby w przyszlosci.
Po drugiej stronie domu, pod naszym plotem rosla jakas dzika wierzba
przypominajaca energetyczna.
Wlasciciel terenu tej wiosny, zaoral to, zasypal piachem, zabronowal
Ma sadzic sad.... niestety spod tej warstwy wychodza juz pierwsze witki,
pogrzebanej wierzby
Pozdrawiam
PS: jak masz plot, to mozesz obsadzic go winobluszczem. Tworzy fajny ekran i na
jesien ladnie wyglada. Rosnie blyskawicznie

ogrodu wiejskie kaszub
Jakie drzewko ?
pomidor karlowy
Coś mi zatruwa kwatki