gruszka ma plamki

1. Data: 2005-06-18 21:36:43

Temat: gruszka ma plamki
Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

2. Data: 2005-06-18 22:08:44

Temat: Re: gruszka ma plamki
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2005-06-18 22:30:09

Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:5431.00000b39.42b49b6b@newsgate.onet.pl...
>> szukanie tego w google to jak labirynt.
>>
>> pomarańczowe plamki na liściach, co to?
>> owad jakiś?
>> co zrobić z tym fantem?
>
> http://www.przyrodapolska.pl/zagrozenia.htm i dalej szukaj pod "rdza"...

nie wiem....
to takie małe plamki, jaskrawo pomarańczowe, ok 4-5 mm, owalne.
nie wygląda mi to na rdzę, patrząc na to zdjęcie z linku...

moon

4. Data: 2005-06-19 08:56:29

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to takie małe plamki, jaskrawo pomarańczowe, ok 4-5 mm, owalne.
> nie wygląda mi to na rdzę, patrząc na to zdjęcie z linku...

Miałeś jeszcze poszukać sobie innych linków...no nic, zaglądam do książki - nie
ma innej choroby powszechnie występującej, w której plamki na liściach miałyby
tak charakterystyczny kolor. Poszlkaj jeszcze skupień zarodników po dolnej
stronie liści "żółte, stożkowate, wzniesione [...] o średnicy 1 cm i wysokości
3-4 mm. W przypadku bardzo silnego porażenia objawy w postaci żółtoczerwonych
plam i skupień zarodników występują na ogonkach liściowych, pędach i owocach".

Ewentualnie jeszcze szpeciel o nazwie podskórnik gruszowy, "liczne, żółtawe
pęchwrzyki, po pewnym czasie brązowiejące" - ale wyraźnie pisałeś o kolorze
pomarańczowym.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2005-06-19 10:01:54

Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:19cd.00000035.42b5333c@newsgate.onet.pl...

> [...]
> żółtawe
> pęchwrzyki, po pewnym czasie brązowiejące" - ale wyraźnie pisałeś o

no i dylemat, a niby wszystko jest takie łatwe...
te same plamki widziałem wczoraj na gruszkach kolegi, 60 km od mojego domku,
więc nie jest to jednostkowe wydarzenie.
dziiiiwne.

moon

6. Data: 2005-06-19 11:41:19

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d93fqn$1qr$1@amigo.idg.com.pl Moon
<n...@w...pl> napisał(a):

> no i dylemat, a niby wszystko jest takie łatwe...
> te same plamki widziałem wczoraj na gruszkach kolegi, 60 km od
> mojego domku, więc nie jest to jednostkowe wydarzenie.
> dziiiiwne.

Hejka. A czy te plamki nie są drobne i jasnobrunatne i może stopniowo
ciemnieją?
Pozdrawiam kolorowo Ja...cki

7. Data: 2005-06-19 18:56:09

Od: "esony" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szukanie tego w google to jak labirynt.
>
> pomarańczowe plamki na liściach, co to?
> owad jakiś?
> co zrobić z tym fantem?
>
> moon

witaj.... pewnie niewiele Ci pomoge ... u mnie śliczne pomarańczowe plamki
były na czeremsze i jarzębinie [ w ciągu kilku dni potwornie została opanowana
czermcha... ] .... w sklepie pan powiedział że to jakiś grzyb i dał flaszeczke
chyba AMISTAR 250 [ firma TARGET ] po opryskaniu grzybek zrobił się jaśniutki
i pozwolił czeremsze spokojnie rosnąć .... pozdrowienia esony...
ps. początki tego zjawiska mogłam zaobserwować równiez na sałacie... wnioskuje
że ten grzybek .... jest obywatelem świata wszystkich roślin..;-)))

8. Data: 2005-06-19 19:46:49

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:19cd.00000176.42b5bfc8@newsgate.onet.pl esony
<e...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> zjawiska mogłam zaobserwować równiez na sałacie... wnioskuje że ten
> grzybek .... jest obywatelem świata wszystkich roślin..;-)))

Hejka. Amistar nie jest środkiem dopuszczonym do ochrony roślin
sadowniczych. Można się o tym łacno przekonać czytając jego etykietę.
Oznacza to, że Amistar nie powinien być używany do ochrony gruszy.
Pozdrawiam wolicjonalnie Ja...cki
PS Oto jaki jest los mojego apelu o dwukrotne przeczytanie ze zrozumieniem
etykiety przed użyciem każdego pestycydu. A najlepiej przeczytać etykietę
już w sklepie i nie brać wszystkiego, co wciska sympatyczny na pozór
sprzedawca. :-( Oczywiście z chęci zysku. ;-)

9. Data: 2005-06-19 20:16:17

Od: "esony" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> już w sklepie i nie brać wszystkiego, co wciska sympatyczny na pozór
> sprzedawca. :-( Oczywiście z chęci zysku. ;-)

no przestań... czeremcha ani jarzebina nie są roślinami sadowniczymi ... i
uważam że zdecydowanie im to pomogło .. a co do gruszy ??? nie mam zdania...
opisałam tylko swój przypadek... ( sałata została wykarczowana ) pozdrowienia
esony

10. Data: 2005-06-19 23:53:20

Od: "Moon" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "esony" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> no przestań... czeremcha ani jarzebina nie są roślinami sadowniczymi ... i
> uważam że zdecydowanie im to pomogło .. a co do gruszy ??? nie mam
> zdania...
> opisałam tylko swój przypadek...

niektóre środki w Polsce nie są dopuszczone do użycia na przykład na
kukurydzy, a na Słowacji są. A kukurydza taka sama.
I tak jest często.

moo

problemy z czereśnią.....
incarvillea