problemy z komunikacją

1. Data: 2006-08-05 18:45:45

Temat: problemy z komunikacją
Od: "Kurtz" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym się poradzić, mianowicie mój problem polega na ty, że mam
problemy z komunikacją społeczną, nie potrafię nawiązać dobrego
kontaktu z drugą osobą tzn. nawiązanie znajomości odbywa się bardzo
długo na tyle długo, że jeżeli nie ma jakiegoś czynnika zmuszającego
do kontaktu z tą osobą (np. praca, szkoła) to znajomość się urwie,
zanim powstanie,

Pierwszą przyczyną tego stanu rzeczy jest według mnie brak
umiejętności tzw. rozmowy o niczym, która jest bardzo ważna na
pierwszym etapie znajomości oraz ogólnie słabe umiejętności
retoryczne.

Drugą przyczyną jest brak ochoty to zawierania nowych znajomości,
tylko jest to uczucie jakby ambiwalentne z jednej strony jakaś chęć do
zawarcia znajomości a z drugiej irracjonalny lęk przed tym, który
bierze się chyba ze świadomości, że nie potrafię zachowywać się
atrakcyjnie i ciekawie (kłopoty z nawiązaniem rozmowy).

Czy można to zmienić, czy jest to częścią mojej osobowości i nic nie
da się zrobić? Może jest jakaś dobra literatura w tym temacie, to
chociaż od strony teoretycznej sobie coś przyswoję.

Kurtz

2. Data: 2006-08-06 09:10:08

Temat: Re: problemy z komunikacją
Od: "luigi" <6...@6...666> szukaj wiadomości tego autora

nie jesteś sam ;|

tylko że ja sie jeszcze kiedyś nie odzywałem to kolegów :///

3. Data: 2006-08-06 09:14:19

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurtz wrote:

> Czy można to zmienić, czy jest to częścią mojej osobowości i nic nie
> da się zrobić? Może jest jakaś dobra literatura w tym temacie, to
> chociaż od strony teoretycznej sobie coś przyswoję.

literatury to ja ci nie podam, ale pomysl nad rozdwiekiem oczekiwan a co
za tym idzie i rozczarowan w stosunku do bycia innym czlowiekiem

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

4. Data: 2006-08-06 09:54:13

Od: "Vesemir" <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kurtz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> długo na tyle długo, że jeżeli nie ma jakiegoś czynnika zmuszającego
> do kontaktu z tą osobą (np. praca, szkoła) to znajomość się urwie,

Kurtz, wiele osób ma taki problem, bardzo czesto on powstaje w wyniku
nieakceptacji siebie jako człowieka o określonych cechach. Bardzo często
powstaje on ze zbyt usilnego pragnienia zdobycia akceptacji kogoś nnego.
Powiem tak - podobała mi się strasznie dziewczyna, ale miała ona do mnie
dużo wymagań w sensie żądała pewnych zachowań a pewnych nie. Im bardziej
starałem się do niej dostosować tym bardziej chowałem się w sobie, tym
bardziej milkłem i stawałem się nieatrakcyjny z obawy ze popełnię błąd. Az w
końcu krzyknąłem dość. Dlatego moja propozycja na początek to zadać sobie
pytanie:
Czy nie staram się za bardzo?
Czy nie jest tak że boję się wygłupić?
Czy nie powinienem zdobyć odpowiednio dużo luzu wobec siebie?

Może po prostu powygłupiaj się i problem zniknie ;))))
Pierwsza rozmowa to niekoniecznie rozmowa o niczym.

Vesemir

5. Data: 2006-08-06 13:44:02

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 5 Aug 2006 20:45:45 +0200, Kurtz napisał(a):

> [...]
> długo na tyle długo, że jeżeli nie ma jakiegoś czynnika zmuszającego
> do kontaktu z tą osobą (np. praca, szkoła) to znajomość się urwie,

1. Może podaj choć orientacyjnie swój wiek 18-21, 22-25 ?
2. Jeśli szukasz dziewczyny to nie pisz tu ogólnie o "osobach"...

Jeśli chodzi o dziewczynę to jeśli w porę nie chwycisz jej za rękę, to
wyjdziesz na *pierdołę*, czy inną *dupę wołową* :) *Dotyk* jest niezmiernie
ważnym kanałem informacyjnym, a ty chcesz gadać i gadać? Jeśli już ją
chwycisz za rękę to bez problemów zaczniesz *przytulać*, a wtedy mówienie o
*czymkolwiek* będzie przyjemnością - najważniejszy jest kontakt
emocjonalny.

> Pierwszą przyczyną tego stanu rzeczy jest według mnie brak
> umiejętności tzw. rozmowy o niczym

Jeśli szukasz przyjaciół to po cholerę rozmawiać *o niczym*? Jeśli nie masz
żadnych zainteresowań to naucz się grać np. w szachy czy cokolwiek...
Znajdź kogoś o z kim będziesz coś wspólnie robić, a na pewno będziesz miał
o czym rozmawiać.

> Czy można to zmienić, czy jest to częścią mojej osobowości i nic nie
> da się zrobić? Może jest jakaś dobra literatura w tym temacie, to
> chociaż od strony teoretycznej sobie coś przyswoję.

Przestań teoretyzować - szkoda życia na samą teorię :)

Immon

6. Data: 2006-08-06 22:41:10

Od: "Zal" <z...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

szczęście

nie ma szczęścia bez myślenia
mówią filozofowie
więc myślę
analizuję najskrytsze zakamarki ludzkiej świadomości
czytam mądre księgi
próbuję znaleźć wiedzę pewną i niepodważalną

znajduję tylko prawdę chwili
i szczątki wrażeń
pocięte ostrym skalpelem filozoficznym

spotykam prostego człowieka
z grymasem zadowolenia na twarzy
i myślę

moje przekleństwo
imperatyw myślenia

na podstawie wirszyka ogolnych wypowiedzi na grupie itd. Mysle ze
najlepsza rada jest poprostu probowac (nie myslec/analizowac tak duzo,
a wiecej dzialac : ) interesujesz sie ekonomia znajdz qmpli o podobnym
ukierunkowaniu, zaufaj mi przy pasi mozesz gadac godzinami...

7. Data: 2006-08-06 23:07:19

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 6 Aug 2006 15:41:10 -0700, Zal napisał(a):

> [...]
> a wiecej dzialac : ) interesujesz sie ekonomia znajdz qmpli o podobnym
> ukierunkowaniu, zaufaj mi przy pasi mozesz gadac godzinami...

Napisz to do Kurtz'a - to *on* ma problem :)

--
Immon

8. Data: 2006-08-07 13:44:09

Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Immon" <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> napisał w
wiadomości news:kjkdtu2ntmfm$.1jokvmuhxoze3$.dlg@40tude.net...

> Napisz to do Kurtz'a - to *on* ma problem :)

Ty też masz problem - z gwiazdką.
MSPANC

e.

9. Data: 2006-08-07 15:20:34

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Aug 2006 15:44:09 +0200, entroper napisał(a):

> Użytkownik "Immon" <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> napisał w
> wiadomości news:kjkdtu2ntmfm$.1jokvmuhxoze3$.dlg@40tude.net...

> Ty też masz problem - z gwiazdką.

Zadbałem o nacisk na _on_, masz problem z interpretacją? ;)
40tude dialog pięknie wytłuszcza to co między gwiazdkami,
nie wiem jak Outlook.

--
Immon

10. Data: 2006-08-07 17:10:51

Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Immon" <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> napisał w
wiadomości news:13g44qs94egcr.umy1902ngh9i.dlg@40tude.net...

> Zadbałem o nacisk na _on_, masz problem z interpretacją? ;)
> 40tude dialog pięknie wytłuszcza to co między gwiazdkami,
> nie wiem jak Outlook.

Pytanie, po cholerę wytłuszczać pół swojego tekstu - naprawdę uważasz, że
objawiasz nam prawdy tak doniosłe, a my sami nie będziemy wiedzieli, na co w
tekście zwrócić uwagę ? Bo jeśli, to może od razu pisz ewangelię...

e.

Potrzebna mi rada... Lektury
Potrzebna mi rada... Lektury
Potrzebna mi rada... (lektóry)