Re: problemy z ochrzczeniem dziecka

From: <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: problemy z ochrzczeniem dziecka
Date: 22 Feb 2002 16:21:47 +0100

Rafal Wozniak wrote:

> Tak, moi znajomi też tak mieli. To chyab zależy od księdza, większość jednak
> niestety odmawia.

Teoretycznie swiadectwo slubu koscielnego jest obowiazkowe aby ksiadz mógl
spisac akt chrztu i to daje podstawe ksiedzu do odmówienia ewentualnego. Jednak
z tego co wiem - odmówic moga tylko, gdy istnieje uzasadniona przyczyna, ze
dziecko nie bedzie wychowywane po katolicku (KPK, kan 868) W tym momencie
powinna wystarczyc rozmowa z duchownym, ze deklarujecie sie wychowywac dziecko
w wierze mimo, iz nie macie slubu koscielnego. Jesli cos pomieszalam- prosze o
poprawienie :)

Sama jestem takim przypadkiem. Ksiadz odmówil chrztu, to samo próbowal zrobic
przy komunii. Interwencja u jego biskupa pomogla. Nie bylo pozniej juz zadnych
klopotów. Próbujcie- zawsze sie trafi ludzki ksiadz o pogladach normalnych,
którego cieszy to, ze rodzice chca ochrzcic dziecko i wychowywac w wierze.
Nawiasem mówiac ksiadz, który odmówil wtedy-zostal w koncu odwolany z parafii
po wiekszej liczbie interwencji i skarg. W koncu on tam byl zeby sluzyc Bogu i
przyblizac Go ludziom a nie odrzucac ludzi od kosciola bo nie spelniaja norm
etycznych wyznawanych przez konkretnego czlowieka.
pzdr
agi