prodiz-jak upiec sernik?

1. Data: 2002-12-15 15:38:57

Temat: prodiz-jak upiec sernik?
Od: "Kropelka" <k...@u...niewinne.serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Narazie pieklam tylko moja ukochana babke majonezowa (mniam) ciasto
spagetti. Obydwa nie maja zbyt wielkich wymagan. Ale juz przy babce
majonezowej czas pieczenia byl prawie dwukrotnie dluzszy niz w normalnym
piekarniku. Macie moze jakis sprawdzony przepis na sernik do prodiza?
Obiecalam ze upieke w tym tygodniu a troche sie boje zmarnowania skladnikow.
Baaaaaaardzo dziekuje za pomoc.
Kropelka

1. Data: 2002-12-15 17:35:43

Temat: Re: prodiz-jak upiec sernik?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@u...niewinne.serwery.pl> napisał w
wiadomości news:ati7oq$gso$1@news.tpi.pl...
> [...]
> piekarniku. Macie moze jakis sprawdzony przepis na sernik do prodiza?
> Obiecalam ze upieke w tym tygodniu a troche sie boje zmarnowania

Robiła wielokrotnie sernik w prodiżu... W czasie wakacji u babci nie miałą
piekarnika.
Robiłam właściwe jak zwykle, ale część mąki zastępowałam kaszą manną. Kasza
manna chłonie wodę, a w prodiżu ciasto mało odparowuje i trzeba tą wodę
związać.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-12-15 19:29:14

Od: "alla" <a...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piekarniku. Macie moze jakis sprawdzony przepis na sernik do prodiza?
> Obiecalam ze upieke w tym tygodniu a troche sie boje zmarnowania

Witam!
Ja robie przy pomocy malaksera i wg przepisu don dolaczonego.
50 dag twarogu, dobrze jak sobie troche polezy w lodowce i straci wode
20 dag cukru
4 jajka
pol kostki masla lub margaryny
cukier wanilinowy
jeden sredni ugotowany ziemniak--lub lyzka kaszy manny
1 lyzka maki wroclawskiej
1 lyzka maki ziemniaczanej
rodzynki
Sernik wiedenski.
Zoltka ucieram z maslem , cukrem i cukrem wanilinowym.
Potem dodaje pokruszony twarog.
Nastepnie ziemniaka i dwa rodzaje maki.
Ubijam piane z bialek.
Wyjmuje utarty ser z malaksera i mieszam delikatnie z
piana.
Pozniej dodaje wczesniej sparzone , a po ostudzeniu maka opruszone rodzynki.
Pieke w prodizu, wysmarowanym margaryna i posypanym bulka tarta( a jak nie
mam bulki tartej to nie sypie), od 45 minut do godziny.
Jak patyk z ciasta wyjme suchy, przerywam pieczenie.
Lubi opadac sernik, wiec tam gdzie najczesciej opada daje wiecej ciasta.
No i wczesniej wylaczam dolna czesc prodiza, bo sernik lubi mi sie
przypiekac od dolu.
Oczywiscie jest to sernik wiedenski, ale mozna dac na spod jakies
podpieczone ciasto lub herbatniki.
Alla

1. Data: 2002-12-15 19:32:21

Od: "alla" <a...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

oprószone pewnie sie pisze. hihi
alla

1. Data: 2002-12-16 08:09:58

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alla" <a...@w...o2.pl> napisała:
[...]
> Oczywiscie jest to sernik wiedenski, ale mozna dac na spod jakies
> podpieczone ciasto lub herbatniki.

Ja rowniez czasami pieke taki sernik w prodizu (w tortownicy) i daje
wowczas na spod okragle biszkopty.
Przepis jest dobry, ale uwazam, ze pol kg sera to troche za malo na
przyzwoity sernik ;-) Warto zwiekszyc proporcje o polowe, czyli
zrobic sernik z 70-80 dag sera. Oprocz rodzynek mozna tez dodac
pokrojone orzechy, skorke pomaranczowa, no i aromat pomaranczowy.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-16 12:41:07

Od: "alla" <a...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zrobic sernik z 70-80 dag sera. Oprocz rodzynek mozna tez dodac
> pokrojone orzechy, skorke pomaranczowa, no i aromat pomaranczowy.

Co racja to racja, jednak ja pisalam o serze troche lezacym juz w lodowce,
wiec na oko wczesniej mial ze 60 dag.
Ale poprobuje dac wiecej, mysle, ze bedzie smaczniejszy, skoro tak
uwazasz:))))
Alla

[przepis] Pierogi z kapustą i grzybami
[przepis] Karp po królewsku
[przepis] Barszcz czerwony czysty tradycyjny
[przepis] Sernik po wiedeńsku
Re: Do znawc?w grilowania- deska do grilow. ?