Re: prodiz-jak upiec sernik?

From: "alla" <a...@w...o2.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: prodiz-jak upiec sernik?
Date: Sun, 15 Dec 2002 20:29:14 +0100

Użytkownik "Kropelka" <k...@u...niewinne.serwery.pl> napisał w
wiadomości news:ati7oq$gso$1@news.tpi.pl...
> Narazie pieklam tylko moja ukochana babke majonezowa (mniam) ciasto
> spagetti. Obydwa nie maja zbyt wielkich wymagan. Ale juz przy babce
> majonezowej czas pieczenia byl prawie dwukrotnie dluzszy niz w normalnym
> piekarniku. Macie moze jakis sprawdzony przepis na sernik do prodiza?
> Obiecalam ze upieke w tym tygodniu a troche sie boje zmarnowania
skladnikow.
> Baaaaaaardzo dziekuje za pomoc.
> Kropelka

Witam!
Ja robie przy pomocy malaksera i wg przepisu don dolaczonego.
50 dag twarogu, dobrze jak sobie troche polezy w lodowce i straci wode
20 dag cukru
4 jajka
pol kostki masla lub margaryny
cukier wanilinowy
jeden sredni ugotowany ziemniak--lub lyzka kaszy manny
1 lyzka maki wroclawskiej
1 lyzka maki ziemniaczanej
rodzynki
Sernik wiedenski.
Zoltka ucieram z maslem , cukrem i cukrem wanilinowym.
Potem dodaje pokruszony twarog.
Nastepnie ziemniaka i dwa rodzaje maki.
Ubijam piane z bialek.
Wyjmuje utarty ser z malaksera i mieszam delikatnie z
piana.
Pozniej dodaje wczesniej sparzone , a po ostudzeniu maka opruszone rodzynki.
Pieke w prodizu, wysmarowanym margaryna i posypanym bulka tarta( a jak nie
mam bulki tartej to nie sypie), od 45 minut do godziny.
Jak patyk z ciasta wyjme suchy, przerywam pieczenie.
Lubi opadac sernik, wiec tam gdzie najczesciej opada daje wiecej ciasta.
No i wczesniej wylaczam dolna czesc prodiza, bo sernik lubi mi sie
przypiekac od dolu.
Oczywiscie jest to sernik wiedenski, ale mozna dac na spod jakies
podpieczone ciasto lub herbatniki.
Alla