prosba o analize wyniku

1. Data: 2002-09-11 10:28:14

Temat: prosba o analize wyniku
Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

AspAT= 32
ALAT=18

z gory dziekuje

m4duz4

2. Data: 2002-09-11 18:39:49

Temat: Re: prosba o analize wyniku
Od: "Norbert" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znow to samo.
-Po pierwsze to pewnie za kilka dni pojdziesz do lekarza i sie dowiesz,
-Po drugie taka analiza nic nie da, bo co Ci mam powiedziec, ze masz
4.440.000 krwinek czerwonych / mm^3, a tylko lekarz wie po co robil badania,
-Po trzecie wszystkie oznaczenia i normy mozesz znalezc w necie.

Pozdrawiam
Norbert

3. Data: 2002-09-11 22:57:23

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Tak, na pierwszy rzut oka:

1 RBC =  4.44 - troche mało - lekka anemia
2 HGB = 13 - troche malo, chyba ze jeste kobieta.
3 LYMF = 44% - oj zabyt duzo, max to 40 %, jednak u w pełni zdrowego człowieka w
okolicach 30 % (czy nie dopadla Cie jakas infekcja wirusowa ?)

4. Data: 2002-09-12 00:26:04

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia Wed, 11 Sep 2002 20:39:49 +0200, "Norbert" <n...@s...pl> wyskrobal
sobie:

>-Po pierwsze to pewnie za kilka dni pojdziesz do lekarza i sie dowiesz,

lepiej sie dowiedziec z kilku zrodel nie?

>-Po drugie taka analiza nic nie da, bo co Ci mam powiedziec, ze masz
>4.440.000 krwinek czerwonych / mm^3, a tylko lekarz wie po co robil badania,

badania kontrolne :PPP

>-Po trzecie wszystkie oznaczenia i normy mozesz znalezc w necie.

i co z tego ze mam normy jak nie wiem co oznaczac moze ich
przekroczenie??
nie prosze o diagnoze wszak a o pobiezna analize wyniku (czysta
analityke :)) )

M3duz4

5. Data: 2002-09-12 00:34:10

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia 12 Sep 2002 00:57:23 +0200, o...@p...onet.pl wyskrobal
sobie:

> [...]
>3 LYMF = 44% - oj zabyt duzo, max to 40 %, jednak u w pełni zdrowego człowieka w
okolicach 30 % (czy nie dopadla Cie jakas infekcja wirusowa ?)

hmm lekki katarek :)
(pol roku temu robilam badania i bylo tak:
RBC=4.9
HGB=13.2
LYMF=2.6
LYMF=40%

a rok temu:
RBC=4.58
HGB=12.7
LYMF=2.3
LYMF=26.7%)

i odkad pamietam hemoglobina to u mnie zawsze oscylowala wokol 13 :)

m3duz4

6. Data: 2002-09-12 06:20:38

Od: "Przemo" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nie wiem kto analizował te wyniki, mam nadzieję, że nie lekarz :
4.44 erytrocytów to wynik jak najbardziej prawidłowy, jaka anemia?
13 g% hemoglobiny u kobiety to też wynik prawidłowy
44% limfocytów- wszystko zależy od norm poszczególnych labotratoriów,
niektóre podają 10-40%, inne 20-40%, a jeszcze inne 10-50%.
Wszystkie wyniki z pierszego maila są prawidłowe, z drugiego zresztą też.
Przemo

7. Data: 2002-09-12 16:58:30

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemo" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Przemo

> człowieka w okolicach 30 % (czy nie dopadla Cie jakas infekcja wirusowa ?)

Witam

Sprawę diagnostyki laboratoryjnej, a co za tym idzie, interpretacje wyników
należy oddać to osobom specjalizującym sie w tym zakresie (laboranci
analitycy medyczni, lekarze)

Zgadzam sie z "Przemo", napewnio nie lekarz analizował tego wyniku.

[...]

Paramerty morfologi krwi obwodowej w normie.

Limfocytoza bezwzględna (#) w górnych granicach wartości referencyjnych,
[która w odróżnieniu do limfocytozy względnej (w %, jako odsetkowy parametr
całej popoulacji leukocytów we wzorze Arnetha-Schilinga) ma wieksze
znaczenie kliniczne, gdyż lepiej koreluje z całą populacją krwinek białych w
przypadku znacznej leukocytozy] co widać na oflagowaniu wyniku przez
analizator hematologiczny przy populacji leukocytów i limfocytozie
bezwzględnej (#) ( H-high) oraz lekko podwyższonym opadzie krwi (OB), co
świadczy o lekkim stanie zapalnym na tle wirusowym. Poziom erytrocytów
(RBC), hemoglobiny (HGB) i hematokrytu (HCT) w normie.

Mariusz Maksiński - Analityk medyczny.

Tabletki jeszcze raz
okres waznosci recepty
wirus brodawczaka ludzkiego