proste pytanie w temacie oszczedzamy !!

1. Data: 2002-12-16 09:39:48

Temat: proste pytanie w temacie oszczedzamy !!
Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kocioł gazowy z regulatorem pokojowym .
W tej chwili róznica pomiedzy temp tzw. komfortowa a "oszczedną" wynosi 2
st.C
komfort - wtedy kiedy jestem w domu a osczędna pozostałe godziny i noc

prosze o uzewnetrznienie swoich spostrzeżeń praktycznych :

co jet bardzie ekonomiczne
taki układ jak mój czy tez obnizyć temp oszczędną bardziej (rzadko sie
bedzie włączał)
ale wtedy piec dłuzej bedzie "dochodził" do temp. komfortowej

Teoretyków prosze o pohamowanie swoich zapędów, bardziej interesuja mnie
rozwiazania praktycznie sprawdzone i stosowane

marek

---

1. Data: 2002-12-16 09:55:03

Temat: Re: proste pytanie w temacie oszczedzamy !!
Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Lenda napisał(a):

> [...]
> st.C
> komfort - wtedy kiedy jestem w domu a osczędna pozostałe godziny i noc

Nie chcę teoretyczować, ale są dostępne regulatory z 3 progami: dzienna
( np. 20 st ) nocna ( np. 18 st ) i ekonomiczna ( np.15 st ).

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2002-12-16 10:10:12

Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Jankisz" <p...@z...pl> wrote in message

> Nie chcę teoretyczować, ale są dostępne regulatory z 3 progami: dzienna
> ( np. 20 st ) nocna ( np. 18 st ) i ekonomiczna ( np.15 st ).

ok
tylko mi chodziło w pytaniu czy bardziej ekonomiczna bedzie 15 czy 14
stopni a do tego trzeba juz praktyki

marek

---

1. Data: 2002-12-16 10:39:12

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Lenda napisał(a):

> tylko mi chodziło w pytaniu czy bardziej ekonomiczna bedzie 15 czy 14
> stopni a do tego trzeba juz praktyki

Z praktyki wynika że zejście z temperaturą poniżej ( o ile pamiętam ) 12
stopni w pustym mieszkaniu zagraża już np. meblom, RTV itp. Druga
sprawa, trzeba wiedzieć jak szybko spada temp. w nieużywanym mieszkaniu
( bez włączenia się CO). Może się okazać że podczas standardowego okresu
kiedy jesteś w pracy ( np. 9 godzin ) temp. nie zdąży spaść poniżej iluś
tam stopni( Ale do tego trzeba termometru który podczas nieobecności
zarejestruje temp. w funkcji czasu. Następna sprawa to taka jak szybko
temp. zdąży narosnąć kiedy CO się włącza*. Wtedy można rozpocząć grzanie
tak wcześnie, żeby przychodziło się do przyjemnie ogrzanego domu.

* zależy to także od temp. zewnętrznej

1. Data: 2002-12-16 10:44:18

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Lenda napisał(a):

> [...]

zarejestruje temp. w funkcji czasu. Następna sprawa to taka jak szybko
temp. zdąży narosnąć kiedy CO się włącza. Wtedy można rozpocząć grzanie
tak wcześnie, żeby przychodziło się do przyjemnie ogrzanego domu. Zawsze
trzeba uwzględnić, że wszystkie w/w czasy są zależne od temp.
zewnętrznej.

A to czy mniej paliwa pójdzie przy temp. ekonomicznej 12 czy 15 stopni,
to chyba tylko na podstawie własnych doświadczeń da się określić.

1. Data: 2002-12-16 10:48:32

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kolego, to nie laboratorium!.
Myślisz, że ktoś to praktycznie zbadał, pomierzył, porównał rachunki i teraz
ci odpowie?
Może sam spróbój i daj wyniki, za parę lat oczywiście bo przecież głównie
temp zewnętrzna kształtuje koszty a nie twoje 2 st róznicy! ale po paru
latach to już powinieneś miec jak nie wnioski, to napewno jakieś
przypuszczenia.
pozdrawiam
k.

1. Data: 2002-12-16 12:12:33

Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A to czy mniej paliwa pójdzie przy temp. ekonomicznej 12 czy 15 stopni,
> to chyba tylko na podstawie własnych doświadczeń da się określić.

i oto własnie pytam
jak jest w waszych domach

---

1. Data: 2002-12-16 12:15:02

Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"krzysiek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> Kolego, to nie laboratorium!.
> Myślisz, że ktoś to praktycznie zbadał, pomierzył, porównał rachunki i
teraz
> ci odpowie?

dokładnie tak własnie sobie pomyslałem
a poza tym nie chodzi o dokładne badania laboratoryjne tylko o takie sobie
porównanie

---

1. Data: 2002-12-16 12:36:39

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Lenda napisał(a):

> i oto własnie pytam
> jak jest w waszych domach

Podejrzewam, że nikt Ci nie udzieli rzetelnej odpowiedzi. Choćby z tego
wzglęgu, że co roku jest inna zima.

1. Data: 2002-12-16 12:45:12

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podejrzewam, że nikt Ci nie udzieli rzetelnej odpowiedzi. Choćby z tego
> wzglęgu, że co roku jest inna zima.
>
> --
> Piotr Jankisz

Co roku? co miesiąc!!!

Drzwi wewnetrzne - odleglosc od podlogi?
FARBY - co polecacie?
płytki Bohemia Gres - czy warto i gdzie na Śląsku?
Informacje na temat cen wody. (??)
jak obudować wannę narożną?