proszę o pomoc -komunia

11. Data: 2006-04-27 21:40:25

Temat: Re: proszę o pomoc -komunia
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 27 avril 2006 ŕ 23:21:54, dans <2720220697$20060427232155@ewcia.kloups> vous
écriviez :

Jaki glowna danie zaproponowalabym kurczaki w smietanie (albo filety kurze w
smietanie), i / lub kotleciki jagniece. Do tego ryz na sypko, np. z
orzechami

Jako jarzynka : szparagi. Do tego piekna zielona salata.

Ewcia

--
Niesz

12. Data: 2006-04-28 05:57:46

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elunia" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nikogo do pomocy, więc żybym się nie zaszyła w kuchni na cały dzień musi

Eluniu, jestem w tej samej sytuacji - komunia już 7 maja, też ok. 15 osób,
jestem sama na froncie kuchennym, ale powoli oswajam zagadnienie:-)
Mój plan jest na dzień dzisiejszy taki:
2 zupy - krem z pieczarek i cebulowa, plus do obu zup grzanki
drugie danie - do wyboru - filet z indyka w sosie musztardowym z jabłkami i
schab w sosie pomidorowo- sliwkowym.
Do obu dań jako "wypełniacz" ryż i może kasza jaglana.
Oba dania sprawdziłam, są bardzo smaczne, mam nadzieję, że gościom będą
nieznane a ja z powodzeniem zrobię je w sobotę.
Wariantu, że stoję przy patelni po powrocie z kościoła pod uwagę nie biorę.

Na słodko oczywiście tort i jakieś ze 2-3 ciasta, ale tym się nie martwię,
ciasta nie stanowią dla mnie problemu.

Nie będę miała gości w domu przed komunią, dopiero po kościele, więc
zastanawiam się nad przekąskami, ile i jakich robić? Chyba trzeba je
uwzględnić, bo nie wiem na ile domowe posiadywanie się przeciagnie.
Na pewno zrobię 2 sałatki - kurczakową z przyprawą do gyrosa i
kukurydziano-selerową, no i coś tam jeszcze wymyślę, jakieś śledzie, może
jajka?

Jedną komunię miałam 2 lata temu, teraz druga i pewien rozdział życia będzie
zamknięty (mam nadzieję:-))

pozdrawiam
Basia

13. Data: 2006-04-28 06:00:28

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> schab w sosie pomidorowo- sliwkowym.
> Do obu dań jako "wypełniacz" ryż i może kasza jaglana.

Zapomniałam napisac o surówkach, ale to chyba oczywiste, że jakieś trzeba
zrobić:-)

Basia

14. Data: 2006-04-28 06:36:47

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisała:
[...]
> drugie danie - do wyboru - filet z indyka w sosie musztardowym z jabłkami i
> schab w sosie pomidorowo- sliwkowym.

A czy mozna prosic o przepisy na te oba smaczne dania? :)

Pozdrawiam
Lilla

15. Data: 2006-04-28 06:57:52

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisała:
> [...]
>
> A czy mozna prosic o przepisy na te oba smaczne dania? :)

Jasne, to schabowe to mogę od razu, bo pamiętam dośc dokładnie, to z
indykiem robiłam tylko raz, mogę wklepać jak zajrzę do książeczki z
przepisami (przepis pochodzi z serii ksiażeczek Poradnika Domowego, dania z
kurczaka i indyka - czy tak jakoś).

Danie ze schabu:
1/2 kg schabu bez kości
10 dag śliwek suszonych bez pestek
łyżka koncentratu pomidorowego
1 cebula
bułka tarta
łyżka masła
łyżka miodu
sól, pieprz

W garnku nalezy zagotować wodę z solą i pieprzem, do wrzącej włożyć mięso,
jak ponownie zawrze mięso wyjąć.
Schab pokroić w plasty, obtoczyć w bułce tartej, zrumienić na rozgrzanym
tłuszczu (w przepisie byl smalec, ja smazyłam na oleju).
Cebulę pokroić w kostkę, wrzucić na patelnię i chwilę podsmażyć.
Teraz w zależności czy się smażyło na na głębokiej czy płytkiej patelni -
albo mięso i cebulę przełożyć do garnka albo zostawić na patelni, wlać
trochę wody w której obgotował się schab, dodac śliwki, koncentrat i dusić
do miękkości mięsa, jesli potrzeba podlewać tą wodą.
Przed końcem duszenia dodac miód i masło, ewentualnie przyprawić do smaku.

W przepisie kazali zagęścić sos mąką, ale ja tego nie robiłam, bo dla mnie
sos był wystarczająco gęsty - ta bułka tarka go zagęściła i koncentrat
pomidorowy.

Danie robi się naprawdę szybko, podobnie to z indyka a są smaczne i
efektowne, powinny gościom smakować.

pozdrawiam
Basia

ps. jak dorwę ksiązeczkę, to wklepię indyka.

16. Data: 2006-04-28 07:14:36

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elunia wrote:
> Witam,
> Proszę o radę, co można zaserwować, nie szalejąć na przyjęciu komunijnym ok
> 15 osób.
> Jest to moja pierwsza komunia syna i nie wiem jak to "zjeść".
> Dziękuje od razu za porady i pozdrawiam

Ponieważ gotujesz sama, więc warto wybrać takie dnia, które można
przygotować wcześniej.
Na przystawki można podać:
- półmisek wędlin w tm pasztet własnej produkcji, pieczoną szynkę +
kupne wędliny
- mięso w galarecie (schab faszerowany owocami lub ozorki), rybę w galarecie
- plastry łososia ułożone dekoracyjnie na półmisku i skropione cytryną
lub rożki z łososia z farszem: posiekany ogórek, papryka, rzodkiewka +
serek typu ostrowia + zioła (koperek dobrze sie komponuje); takie rożki
można też z szynki zrobić, tylko wtedy jako farsz jakaś sałatka z
majonezem, np z fasolki szparagowej,
- bigos,
- jakaś sałatka z szynką lub tuńczykiem.

Zupy do wyboru:
- zupa krem: pieczarkowa, jarzynowa, z brokułów z grzankami lub
groszkiem ptysiowym (przy pieczeniu ptysi lub karpatki zrobić wiecej
ciasta i z części upiec groszek)
- barszcz z pasztecikami lub uszkami (uszka zrobić wcześniej i zamrozić)
- rosół z makaronem i mięsnymi kulkami (kulki można ugotować dzień
wcześniej) lub z kołdunami (kołduny wcześniej i zamrozić)
- jeśli masz dostęp do "egzotycznych" składników to jakaś zupa tajska
lub chińska

Danie główne to:
- zrazy z kaszą gryczaną lub roladki z piersi kurczaka lub indyka; do
roladek mozna włożyć np. paprykę lub morele suszone i liscie szpinaku,
bedzie łądny efekt kolorystyczny po przekrojeniu
- coś pieczonego: szynka w cieście lub drób
- można kupić lub upiec malutkie chlebki i w nich podać gulasz lub beef
strogonof (jak to się pisze, bo różne wersje widziałam?)
Do tego co najmniej dwie jarzynki: jakaś na ciepło np. buraczki i
sałatka np. szopska ale bez fety

Deser:
- tort,
- lody,
- sałątka owocowa,
- ciasta.

Pozdrawiam
Bea

17. Data: 2006-04-28 07:17:07

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał:
> [...]
> Eluniu, jestem w tej samej sytuacji - komunia już 7 maja, też ok. 15 osób,
> jestem sama na froncie kuchennym, ale powoli oswajam zagadnienie:-)

Zanosi się, że ciepło dośc będzie:)

> Mój plan jest na dzień dzisiejszy taki:
> 2 zupy - krem z pieczarek i cebulowa, plus do obu zup grzanki

Tu bym proponowała małą zmianę, ówzględniającą iż ludkowie
dość długi czas będą przebywać w towarzystwie, a także pogodę.
Może zamiast cebulowej - chłodnik?

> [...]
> Wariantu, że stoję przy patelni po powrocie z kościoła pod uwagę nie biorę.

Możesz podgrzać w całości w duchówce:)

> [...]
> Nie będę miała gości w domu przed komunią, dopiero po kościele, więc
> zastanawiam się nad przekąskami, ile i jakich robić? [...]

Może będę nadgorliwa, jeśli przypomnę o folii spożywczej;p
Można rano przygotować wszystkie potrawy na zimno i przykryć folią
już całe
talerze i półmiski;)

Życzę udanego przyjęcia:)

--
Pozdrawiam :)
JM

18. Data: 2006-04-28 07:23:34

Od: "Lenka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Danie ze schabu:
(...)
>10 dag śliwek suszonych bez pestek
>łyżka koncentratu pomidorowego
(...)

Robię podobnie, tylko zamiast śliwek i koncentaru daję startą skórkę z
surowych pomarańczy. Albo duuużo papryki (surowej i w proszku) i chilli. Mniam
papryka z miodem ostro-słodko, polecam poeksperymentować.

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

19. Data: 2006-04-28 07:28:59

Temat: Re: prosze o pomoc -komunia
Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sorki, za plame <zawstydzona>
"ówzgledniajaca" winno byc uwzgledniajaca
:)

20. Data: 2006-04-28 07:35:02

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisała:
[...]
> Danie robi się naprawdę szybko, podobnie to z indyka a są smaczne i
> efektowne, powinny gościom smakować.

Dzieki za szczegolowy przepis :), na pewno zrobie ten schab.

> ps. jak dorwę ksiązeczkę, to wklepię indyka.

Bede zobowiazana :)

Pozdrawiam
Lilla

Zagrypione ptaki, oszalałe krowy i co tam jeszcze było?
Prosty i szybki przepis na ciasto
Prosta i smaczna surówka dla kazdego
o kelnerach zdrabniających
Surówka z kapusty