proszę o pomoc w tłumaczeniu

1. Data: 2006-12-21 20:28:06

Temat: proszę o pomoc w tłumaczeniu
Od: "Ada " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę,tylko tyle z niemieckiego:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/df895bb158
fb7d84.html
to jest plisa służąca do wszycia zamka.

2. Data: 2006-12-21 21:40:53

Temat: Re: proszę o pomoc w tłumaczeniu
Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ada <a...@g...pl> napisał(a):

> Proszę,tylko tyle z niemieckiego:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/df895bb158
fb7d84.html
> to jest plisa służąca do wszycia zamka.

Podwójna plisa do wszycia zamka:

Nabrać wzdłuż brzegów i podwójnej plisy kołnierza /stójki/ swetra 75 oczek
czarną włóczką w nastepujący sposób: *wkłuć drut od przodu roboty w brzeg
robótki, wyciągnąć oczko, następnie narzucić nitkę na drugi, dodatkowy
drut /z żyłką/ znajdujący się z tyłu robótki*. Następnie przerobić oczka
tylko z druta przed robótką: 1 rząd oczkami lewymi /lewa strona roboty/ i 2
rzędy ściegiem dżersejowym /czyli 1 rząd prawych, 1 lewych/. Zamknąć oczka z
druta przed robótką. W taki sam sposób przerobić oczka z druta leżącego za
robótką. Zamek wszyć między obie plisy.

Mam nadzieję, że jasno opisane :-)

Ania

3. Data: 2006-12-21 22:11:25

Od: "Ada " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniu bardzo Ci dziękuję.Mam jednak wątpliwości takie:
1.na jednym drucie mają być oczka "wyciągnięte",a na drugim same narzuty?
2.75 oczek ma być w sumie na dwu drutach,,tzn 37 na jednym,a 38 na drugim?A
może po 75 oczek na każdym z drutów?

Usiłowałam znaleźć coś w polskich gazetkach,ale dla mnie też jest to
niezrozumiałe.
Cytuję:"Na plisy zapięciana brać z brzegów przodów i boków kołnierza
każdorazowo 1x od zewnątrz i 1x od wewnątrz 167 o na długie druty okrągłe i
przerabiać po 1,5 cm śg. gładkim prawym.Wszyć zamek".Co znaczy od wewnątrz i
zewnątrz?Nic nie pisze o dwóch drutach.Dlaczego długie i okrągłe?
Przepraszam za przynudzanie,ale pewnie innym też się to
przyda.Podyskutujcie,proszę.

4. Data: 2006-12-21 22:14:37

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> robótki, wyciągnąć oczko, następnie narzucić nitkę na drugi, dodatkowy
> drut /z żyłką/ znajdujący się z tyłu robótki*.

Tzn. na obu drutach ma się znaleźć PO 75 oczek.

Ania

5. Data: 2006-12-21 22:29:24

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ada <a...@g...pl> napisał(a):

> 1.na jednym drucie mają być oczka "wyciągnięte",a na drugim same narzuty?

To znaczy: jedno oczko nabierasz na brzegu roboty - wkłuwając je w robótkę,
w "normalny" sposób. Zanim jednak nabierzesz drugie, nakładasz nitkę na
drugi drut leżący za robótką. Potem znów - jedno nabrane na brzegu roboty, i
nitka narzucona na drut za robotą. Masz w użyciu dwa druty na żyłce, a nie
jeden. I później przerabiasz robótkę na każdym drucie z osobna.

> 2.75 oczek ma być w sumie na dwu drutach,,tzn 37 na jednym,a 38 na
drugim?
> może po 75 oczek na każdym z drutów?

Zaraz się poprawiłam, że po 75, ale cegóś nie wysłałam... :-)

> Usiłowałam znaleźć coś w polskich gazetkach,ale dla mnie też jest to
> niezrozumiałe.
> Cytuję:"Na plisy zapięciana brać z brzegów przodów i boków kołnierza
> każdorazowo 1x od zewnątrz i 1x od wewnątrz

czyli raz nabierając od przodu robótki, a raz za robótką.

> 167 o na długie druty okrągłe i
> przerabiać po 1,5 cm śg. gładkim prawym.Wszyć zamek".Co znaczy od wewnątrz
> zewnątrz?Nic nie pisze o dwóch drutach.

Bo może ta plisa nie jest podwójna - taśma zamka jest widoczna od wewnątrz
po wszyciu.

Dlaczego długie i okrągłe?

Długie - bo łatwiej kontrolować, czy mimo wszystko ilość nabranych oczek
jest dobra.

A okrągłe - czyli na żyłce. Żeby robótkę /zwłaszcza tą na "tylnym" drucie
można było zacząć z prawej lub lewej strony. Poza tym, gdy będziesz
przerabiała oczka z "przedniego" druta, oczka na "tylnym" będą sobie dyndały
na żyłce i łatwiej będzie przerabiać /nie będą ci uszytwniały roboty, bo w
przeciwnym razie mordowałabyś się strasznie/.

Czyli na każdym drucie ma być ilość oczek taka, jak gdyby przerabiało się
normalną, zwykłą plisę. Dzięki temu brzeg swetra przy zamku będzie ładnie
przykryty oczkami plisy i od prawej, i od lewej strony. Do tej pory
spotkałam się z takim wykończeniem tylko w swetrach "kupnych", robionych
maszynowo.

> Przepraszam za przynudzanie,ale pewnie innym też się to
> przyda.Podyskutujcie,proszę.

E tam, przynudzanie. Po prostu czasem strasznie ciężko jest coś opisać
słowami - i jeszcze być zrozumianym!

Ania

6. Data: 2006-12-21 22:29:33

Od: "Ada " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. na obu drutach ma się znaleźć PO 75 oczek.

Już mi teraz wiele rozjaśniło.Bardzo,bardzo dziękuję.
Aniu,czy coś tam pisze o owinięciu nitką drugiego oczka?Znalazłam takie
tłumaczenie u Rosjanek i nie wiem,czy to jest ważne.Czy np.ma to
spowodować,że robótka nie będzie się rozciągać.
I tak mi sporo pomogłaś.

7. Data: 2006-12-21 22:32:29

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ada <a...@g...pl> napisał(a):

> Aniu,czy coś tam pisze o owinięciu nitką drugiego oczka?Znalazłam takie
> tłumaczenie u Rosjanek i nie wiem,czy to jest ważne.Czy np.ma to
> spowodować,że robótka nie będzie się rozciągać.

Nie, nic takiego tam nie widzę. Zresztą - taśma zamka powstrzyma rozciąganie
się plisy.

Ania

8. Data: 2006-12-21 22:37:14

Od: "Ada " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Taką plisę wymyślili w Gedifrze.A to dobra firma.A swter w oryginale wygląda
tak http://ada2.fotosik.pl/albumy/50853.html
A to mój/tył/ jeszcze beż kołnierza,chociaż już przyszyty
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1edaacfd1c
4fecb7.html

9. Data: 2006-12-21 22:38:24

Od: "Ada " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za wszystko sertdecznie dziękuję. Ada

10. Data: 2006-12-21 22:45:47

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ada <a...@g...pl> napisał(a):

> [...]
wygląda
> tak http://ada2.fotosik.pl/albumy/50853.html
> A to mój/tył/ jeszcze beż kołnierza,chociaż już przyszyty

No super! Miłego dziania aż do końca! :-))

Ania

Boże Narodzenie
(szdedłko) Podwiązka potrzebna pomoc
do Malgosi w sprawie patentowego