proszę o pomoc z ustami...

1. Data: 2003-10-26 10:59:54

Temat: proszę o pomoc z ustami...
Od: "oniOn" <e...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam duze usta, ostatnio bylem u dentysty i po wizycie,
gdy bylem znieczulony, a ono jeszcze trwalo zjadlem sobie
jajeczniczke :) dzieki jedzeniu lekko sobie ponadgryzalem
dolna warge. Dzis, 5 dni po wizycie mam takie biale
plamki w miejscach ponadgryzania, plamki nawet spore,
i bardzo ale to bardzo szczypia, czy przy usmiechu (gdy skora
sie naciaga) czy podczas jedzenia, gdy cos je dotyka....
plukam jame ustna jakimis ziolkami, rumianek z szalwia i cos tam jeszcze,
jednak juz od 4 dni to robie i nie widze poprawy :(

prosze o pomoc

--
-=> pozdrowienia
-=> oniOn

1. Data: 2003-10-26 12:09:33

Temat: Re: proszę o pomoc z ustami...
Od: "Lady Huncwot" <l...@W...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plukam jame ustna jakimis ziolkami, rumianek z szalwia i cos tam jeszcze,
> jednak juz od 4 dni to robie i nie widze poprawy :(

To mi wygląda na afty. Spróbuj użyć Vagothylu - kupuje się w aptece.
Nabiera się tego troszkę na koniec wacika, przykłada do afty na kilka
sekund, potem trzeba wypłukać usta wodą.
Pzdr,
LH

1. Data: 2003-10-26 12:20:43

Od: "Ligeia" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

oniOn wrote:
> Witam
> mam duze usta, ostatnio bylem u dentysty i po wizycie,
> gdy bylem znieczulony, a ono jeszcze trwalo zjadlem sobie
> jajeczniczke :)

A dentysta nie powiedział Ci, że przez ileś czasu od wizyty nie powinno się
nic jeść? I z tego co wiem, nie chodzi tylko o możliwość ewentualnego
pogryzienia języka i warg, ale także o ryzyko zniszczenia świeżo założonej
plomby.

> [...]
> plukam jame ustna jakimis ziolkami, rumianek z szalwia i cos > tam
jeszcze, jednak juz od 4 dni to robie i nie widze

Widocznie musisz poczekać dłużej na efekty. Może spróbuj jeszcze sodę
oczyszczoną. Pamiętam, że mnie bardzo pomagała na wszelkie ranki w buzi.

--
Ligeia

1. Data: 2003-10-26 12:54:39

Od: "Sana/Anna" <a...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nic jeść? I z tego co wiem, nie chodzi tylko o możliwość ewentualnego
> pogryzienia języka i warg, ale także o ryzyko zniszczenia świeżo założonej

Teraz to już chyba nie zawsze obowiązuje - zdaje się, że sa używane
utrwalacze, przez które nie trzeba czekać tej godziny, czy dwóch.

> Widocznie musisz poczekać dłużej na efekty. Może spróbuj jeszcze sodę
> oczyszczoną. Pamiętam, że mnie bardzo pomagała na wszelkie ranki w buzi.

Polecam jeszcze wybrać się do zaufanej apteki i porozmawiać z panią
farmaceutką, powinna wiedzieć, co to dokładnie jest i "z czym to się je" ;P

Sana
--
Dwa półgłówki nie tworzą jednej głowy (prof. T. Kotarbiński)
GG #371734

1. Data: 2003-10-26 13:18:54

Od: "oniOn" <e...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia internauta Ligeia <e...@p...com.pl> wystukal:

[...]

kiedys tak bylo, ze trzeba bylo 2 czy 3 godziny czekac aby sie plomba
utwardzila,
teraz to wszystko jest utwardzane jakims swiatlem czy laserem - od razu
mozna jesc
itd, ja i tak nie jadlem od razu tylko z godzine po, ale znieczulenie mialem
przez pol dnia.

--
-=> pozdrowienia
-=> oniOn

1. Data: 2003-10-26 13:21:41

Od: "Ligeia" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sana/Anna wrote:

> Teraz to już chyba nie zawsze obowiązuje - zdaje się, że sa używane
> utrwalacze, przez które nie trzeba czekać tej godziny, czy dwóch.

Są, ale dla pewności lepiej poczekać. Przynajmniej w moim gabinecie, w
którym się leczę, radzą nie jeść od razu po zabiegu. Zreszta jak ktoś jest
znieczulony, to chyba sam powinien poczekać niż ryzykować. Można sobie dużą
krzywdę wyrządzić.

--
Ligeia

1. Data: 2003-10-26 13:45:26

Od: Beth Winter <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Ligeia wrote:

> [...]
> znieczulony, to chyba sam powinien poczekać niż ryzykować. Można sobie dużą

Ta, tylko niektorym znieczulenie trzyma od szesciu godzin do dwoch dni
>_< A jak jeszcze przedtem sie nie zje (bo do dentysty prosto z uczelni, a zeby sie
umylo przed zajeciami), to konia z rzedem temu, kto te 12 godzin wytrzyma...

Co do pytania glownego w tym watku, to radze sie udac z powrotem do
dentysty albo skonsultowac telefonicznie - higienistka powinna cos
poradzic.

--
Beth Winter
-- Neil Gaiman

1. Data: 2003-10-26 14:43:01

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"oniOn" <e...@b...poczta.fm> wrote in message
> [...]
> plukam jame ustna jakimis ziolkami, rumianek z szalwia i cos tam jeszcze,
> jednak juz od 4 dni to robie i nie widze poprawy :(

mozliwe, iz po prostu jest to proces gojenia sie rany po
"pogryzieniu". naturalna zwykle sprwawa, na rozowej sluzowce
tak to zwykle wyglada, bo pokrywa sie to wloknikiem na czas
nablonkowania. Szczypie i boli rzecz jasna, bo wciaz nie ma
tam protekcyjnego nablonka. Musisz nieco poczekac na
zagojenie. bedzie dluzsze, bo ruchy warga stale naciagaja
i nadszarpuja rane, ale sie zagoi. mozna polozyc na to
Solcoseryl, masc dentystyczna, bo ma dzialanie wspomagajace
gojenie, plus ma podloze ulatwiajace pozosatnie na sluzowce.

iwon(k)a

1. Data: 2003-10-26 14:48:19

Od: "Zuzanna" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oniOn" napisał:
> [...]
> i bardzo ale to bardzo szczypia, czy przy usmiechu (gdy skora
> sie naciaga) czy podczas jedzenia, gdy cos je dotyka....

ja polecam maść Solcoseryl

Zuza

1. Data: 2003-10-26 16:30:51

Od: "Ligeia" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beth Winter wrote:

> Ta, tylko niektorym znieczulenie trzyma od szesciu godzin do > dwoch dni

Ilekroć mnie znieczulano, a było to raczej często i w różnych gabinetach,
nigdy znieczulenie nie trzymało 6-ciu godzin! A dwa dni? Nie wierzę w to po
prostu. Przy ekstrakcji ósemki znieczulenie nie trzymało mnie 6-ciu godzin,
a znieczulenie musiało być mocniejsze niż przy leczeniu próchnicy.

--
Ligeia

Seria bioaktywna Soraya
Błyszczyk
zarost:))
Refleksje z makijażu w Sephorze [długie]
cynk czy drozdze ??