proszę o poradę: nadżerka!!!

1. Data: 2003-04-15 19:38:40

Temat: proszę o poradę: nadżerka!!!
Od: "Jenny" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie !!
Mam 22 lata i podczas badania ginekologicznego pani doktor wykryła
małą nadżerkę, wynik cytologii: grupa II.
Pani doktor nie zaleciła żadnego leczenia, mówiąc że jestem za młoda i
mówiła ze leczenie pozostawia blizne i później będe miała problemy z
zajściem w ciążę lub z jej utrzymaniem.
Na koniec zapytała czy jestem mężatką (nie jestem) i powiedziała,
że ciąża może spowodować wyleczenie nadżerki ale nie zawsze tak się dzieje.

Boje się to tak zostawić i na pewno tego nie zostawię, ale proszę o pomoc,
może któraś z Pań była w podobnej sytuacji?? chodzi mi o leczenie nadżerki,
bo wydaje mi się że nie można tego tak zostawić i czekać na pogorszenie
stanu chorobowego.

Będę bardzo wdzięczna za wszelkie porady czy informacje.

ps. oczywiście wybieram się po opinię do innego ginekologa-jestem ciekawa
czy będzie on też tego zdania, że trzeba to zostawić.

pozdrawiam serdecznie

zmartwiona
Jenny

2. Data: 2003-04-15 20:04:42

Temat: Re: proszę o poradę: nadżerka!!!
Od: "madzia" <m...@p...fmno.spam> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem co ona ci naopowiadała - ja miałam to normalnie zamrażane - nie
jest to zbyt przyjemne niestety..
i nic mi nie wiadomo o zagrożonej ciąży z tego powodu czy coś w tym
stylu...
m.

--
Serwery wirtualne - http://www.komrel.net - fachowa samoobsluga!

3. Data: 2003-04-15 21:02:42

Temat: Odp: proszę o poradę: nadżerka!!!
Od: "tygrysek" <tygrysek123 (ZŁY NA SPAM)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie z podobnych powodów zaniechano leczenia małej nadżerki i
rzeczywiście po urodzeniu dziecka , po ładnych paru latach o d wykrycia
nadżerki - problem zniknął.
Wydaje mi się , że jeśli jest się pod kontrolą lekarza, robi cytologię kiedy
trzeba to nie przeoczy się ewentualnego pogorszenia. Skoro nadżerka mała....
zaufaj lekarzowi.

Bożena

4. Data: 2003-04-15 21:10:28

Od: Scarpi <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mo?e która? z Pa? by?a w podobnej sytuacji?? chodzi mi o leczenie
> nad?erki,
> bo wydaje mi si? ?e nie mo?na tego tak zostawiae i czekaae na pogorszenie
> stanu chorobowego.
>
> B?d? bardzo wdzi?czna za wszelkie porady czy informacje.
>
> ps. oczywi?cie wybieram si? po opini? do innego ginekologa-jestem ciekawa
> czy b?dzie on te? tego zdania, ?e trzeba to zostawiae.
>
> pozdrawiam serdecznie
>
> zmartwiona
> Jenny
>

> Zgadza sie, usuniecie nadzereki u mlodych dziewczyn nie jest wskazane,
Dokladnie trzy tygodnie temu mialam krioterapie, czyli zamrazanie.
Straszono mnie, ze to jest nieprzyjemne, ale szczerze mowiac nic nie
czulam.
Trwalo to ok.5 minut.
Po samym zabiegu meczace sa upalwy, ale wszystko da sie przejsc.
Wczoraj mialam kontrole, i lekarz powiedzial, ze wszystko goi sie idealnie,
i ze za dwa tygodnie powinnam o wszystkim zapomniec.
Czyli bez bolu, bez strachu a po 5 tygodniach juz sie nie pamieta :)
Pozdrawiam :)

PS. Pozostawnienie tego nie jest najlepszym wyjsciem, chyba ze planujesz
ciaze, to faktycznie w wiekszosci przypadkow lek na wszystko :)

5. Data: 2003-04-16 06:08:42

Od: "Agnieszka" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tygrysek" <tygrysek123 (ZŁY NA SPAM)@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b7hrvu$2b7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Skoro nadżerka mała....

moja lekarka kazała mi "przechodzić" małą nadżerkę, a po niecałym miesiącu
miałam ją wypalaną (u innego ginekologa) za słowami "II stopień to krok od
zezłośliwienia"
a jeśli chodzi o wleczenie poprzez zajście w ciążę - mój mama rodziła 2 razy
i po każdej ciąży musiała leczyć nadżerkę
zatem nie można uogólniać i wg mnie powinnaś się zgłosić do innego lekarza

pzdr
Aga

6. Data: 2003-04-16 11:50:04

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spotkalas Pania Doktor ktora czyta literature medyczna.

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

7. Data: 2003-04-17 19:19:49

Od: "Anna" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pani doktor nie zaleciła żadnego leczenia, mówiąc że jestem za młoda i
> mówiła ze leczenie pozostawia blizne i później będe miała problemy z
> zajściem w ciążę lub z jej utrzymaniem.

Wymrazanie nie pozostawia blizn.

Jednak jesli nadzerka jest mala, to nie trzreba sie spieszyc z usuwaniem
jej.
Pozdrawiam!
Ania

8. Data: 2003-04-22 07:09:42

Od: suzuki nakai <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moja lekarka kazała mi "przechodzić" małš nadżerkę, a po niecałym miesišcu
> miałam jš wypalanš (u innego ginekologa) za słowami "II stopień to krok od
> zezłoœliwienia"
A tak w ogole najsilniejszym czynnikiem ryzyka raka szyjki jest plec...
Konizowac kazda babe!!!

--
Krzysiek, EBP
Jezeli nie wiesz co robic rob to dobrze.

Podstawowa Opieka Zdrowotna
nerwobol potyliczny??
test ciążowy
Pytanie-PILNE