proteza naczyniowa

1. Data: 2004-08-13 13:22:13

Temat: proteza naczyniowa
Od: "Mariusz Mroczkowski" <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

W listopadzie 2001 r. wykonano endarterektomie prawej tetnicy biodrowej
zewnetrznej, udowej wspolnej i udowej głębokiej. Przeszczep
udowo-podkolanowy prawostronny (Unigraft no.10).

Cytuję fragment z badania USG/doppler z lipca 2003r:
"Średnica protezy 12-15mm, na jej niemal całkowitej długości stwierdzam
przyścienną zorganizowaną echogeniczną skrzeplinę
powodującą zwężenie światła wewnętrznego protezy dochodzące do 50-60% -
najwyraźniejsze zwężenia w jej środkowej części."

- Obecnie nastąpiło wyraźne nagłe ogorszenie przeplywu, odczuwalne w cześci
podkolanowej.
Poza stale przyjmowanymi 2xAcard/75mg i 2xPentohexal 600 Retard
doraźnie zastosowano1xFraxiparine 0,4ml. 20amp. Zaplanowane USG.

Prosże o informacje jakie jest dalsze postępowanie w przypadku "zapchanego"
stentu.
Wiem tylko tyle, że max. czas "uzytkowania" z reguly nie przekracza 4-5
lat.
Co potem?

--
Pozdrowienia!
/-/. Mariusz

2. Data: 2004-08-13 13:50:38

Temat: Re: proteza naczyniowa
Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Mroczkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
"zapchanego"
> stentu.
> Wiem tylko tyle, że max. czas "uzytkowania" z reguly nie przekracza 4-5

to nie jest stent tylko proteza
rokowania przy pomoscie podkolanowym sa generalnie kiepskie ale nie ma
regol, choc te 5 lat to raczej na wyrost
endarteriektomia tez nie poprawia rokowania odleglego
napisales o zabiegu i wynikach ale nic o pacjencie, od tego zalezy
postepowanie, choc w wiekszosci przypadkow jest zachowawcze
dolegliwosci na podudziu moga swiadczyc o chorobie w odcinku biodrowym
wszystko zalezy od obrazu w usg, stanu ogolnego pacjenta, ilosciowego
deficytu ukrwienia na obwodzie
to tak ogolnie

3. Data: 2004-08-13 17:09:07

Od: "Mariusz Mroczkowski" <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pestifer" <p...@C...fm> napisał w wiadomości
> [...]

> rokowania przy pomoscie podkolanowym sa generalnie kiepskie ale nie ma >
regol, choc te 5 lat to raczej na wyrost

Chodziło mi o to, czy taką protezę tętniczą się jakoś udrożnia, wstawia
nową / (inne rozwiązania)? Czy już tylko w perpektywie jest
amputacja?

4. Data: 2004-08-13 18:31:57

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Chodziło mi o to, czy taką protezę tętniczą się jakoś udrożnia, wstawia
> nową / (inne rozwiązania)? Czy już tylko w perpektywie jest
> amputacja?

tak jak napisalem-zalezy
z tego co rozumiem nie ma nawet jeszcze aktualnego obrazu choroby wiec
trudno ja leczyc

5. Data: 2004-08-13 19:11:05

Od: "Mariusz Mroczkowski" <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości

> tak jak napisalem-zalezy
> z tego co rozumiem nie ma nawet jeszcze aktualnego obrazu choroby wiec

Racja! - rzecz w tym, że aktulny stan chyba jeszcze nie kwalifikuje na izbę
przyjęć, a Dopplera ze skierowania z przychodni zrobią w terminie (jak
dobrze pójdzie) kwartalnym... :(

BTW: Co da lepszy obraz gdzie się coś przytkało - doppler czy kontrast?

6. Data: 2004-08-13 19:47:10

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobrze pójdzie) kwartalnym... :(
>
> BTW: Co da lepszy obraz gdzie się coś przytkało - doppler czy kontrast?

zwala mnie z nog gdy rozwazamy mozliwosc amputacji a pacjent skapi 50, moze
80 zl na badanie z wlasnej kieszeni, zastanow sie sam
wystarczy doppler

7. Data: 2004-08-14 11:44:54

Od: "Mariusz Mroczkowski" <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Mariusz Mroczkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
wiadomości

> wiadomości
>
> wystarczy doppler

A możesz odpowiedzieć na poprzednio zadane pytanie z zakresu
stosowanych technik w chirurgii naczyń, - abstrachując od stanu zdrowia i
statusu materialnego pacjenta?
Chodzi mi o czysto "techniczną" odpowiedź.

1). czy w ogóle "udrożnia" się jakoś protezy naczyniowe?
2). wymienia?
3. inne techniki?

8. Data: 2004-08-14 14:10:07

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> statusu materialnego pacjenta?
> Chodzi mi o czysto "techniczną" odpowiedź.
>
> 1). czy w ogóle "udrożnia" się jakoś protezy naczyniowe?
udraznia, tak
> 2). wymienia?
tak
> 3. inne techniki?
fibrynoliza, pomost zylny

9. Data: 2004-08-14 16:09:42

Od: "Mariusz Mroczkowski" <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> udraznia, tak
> tak
> fibrynoliza, pomost zylny

Bardzo dziękuję, - o to mi chodziło.

10. Data: 2004-08-14 16:09:42

Od: "Mariusz Mroczkowski" <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pestifer" <p...@C...fm> napisał w wiadomości

> udraznia, tak
> tak
> fibrynoliza, pomost zylny

Bardzo dziękuję, - o to mi chodziło.

Urosal - na co i jak dlugo?
wyniki badania krwi -prosze, wytlumaczcie cos
boli
[PORTAL] Forum Ginekologiczne
testowanie leków, króliki doświadczalne