proteza z firmy Pro-Bionica

1. Data: 2006-05-30 19:10:40

Temat: proteza z firmy Pro-Bionica
Od: Marek <A...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest taka firma: "Pro-Bionica" Chorzów ul.Paderewskiego 34. Produkują
protezy z włókna węglowego.
To będzie proteza nogi, wysoko amputowanej. Może ma ktoś doświadczenie z
taką protezą, lub zna kogoś, kto takową posiada ? Zalezy mi na opinii, bo
kolezanka która ma ją kupić ma "na teraz" protezę firmy "Otto bock" (nie
wiem, czy nie pomyliłem nazwy) i mimo, że proteza jest ciężka, mocowana na
pas,a amputacja wysoka chodzi w niej bez kuli. Ta nowa ma być podobno lekka
(1.5 kg), mocowana tylko na lejku.Jest niestety podobno niezbyt estetyczna
i podobno będzie w niej trudniej chodzić bez kuli.
Moge prosić o jakieś dorady? Będę bardzo wdzięczny za newsy lub maile (z
adresu trzeba usunąć wstawkę antyspamową).
--
Marek

2. Data: 2006-05-30 19:53:11

Temat: Re: proteza z firmy Pro-Bionica
Od: "PZ" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest taka firma: "Pro-Bionica" Chorzów ul.Paderewskiego 34. Produkują

Tej firmy nie znam chociarz ostatnio szukalem wszelkich w okolicy (jestem z
Katowic) bo robie wlasnie protezy
i o tej wogole nie slyszalem , a jak to wyglada cenowo ?

> protezy z włókna węglowego.

Nie wiem czy to z tej firmy ale z proteza z wlokna weglowego sie spotkalem
byla lekka i to jedyna jej zaleta, zlamala sie po dwoch miesiacach.

> To będzie proteza nogi, wysoko amputowanej. Może ma ktoś doświadczenie z
> taką protezą, lub zna kogoś, kto takową posiada ? Zalezy mi na opinii, bo
> kolezanka która ma ją kupić ma "na teraz" protezę firmy "Otto bock"

Takie wlasnie teraz mi robia na ortopedycznych w Bytomiu.

> (nie wiem, czy nie pomyliłem nazwy) i mimo, że proteza jest ciężka,
> mocowana na
> pas,a amputacja wysoka chodzi w niej bez kuli.

Jak wysoko ? Bo jak jest kikut krotki to wystarczy podcisnieniowka ale tylko
do "lajtowych" spacerow (aczkolwiek ja bym wtedy nie byl pewny czy przy
zahaczeniu/potknieciu nie zleci). O wyluszczeniu w biodrze nie mowimy bo tam
lejek sam nie pomoze napewno :)

>Ta nowa ma być podobno lekka
> (1.5 kg), mocowana tylko na lejku.Jest niestety podobno niezbyt estetyczna
> i podobno będzie w niej trudniej chodzić bez kuli.

J/w. Z drugiej strony zbyt lekkie protezy to nie najlepsza opcja - kikut
wtedy robi sie jak flak - nie cwiczy.

--
Przemo

3. Data: 2006-05-30 22:00:05

Od: Marek <A...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.gazetapacjenta.pl/content/view/597/76/
> Nie wiem czy to z tej firmy ale z proteza z wlokna weglowego sie spotkalem
> byla lekka i to jedyna jej zaleta, zlamala sie po dwoch miesiacach.
:(((

> Takie wlasnie teraz mi robia na ortopedycznych w Bytomiu.

> Jak wysoko ? Bo jak jest kikut krotki to wystarczy podcisnieniowka ale tylko
Wiem tylko, ze zrobila sobie reamputacje, bo mialo byc lepiej. Skutek byl
sredni:((( Szczegolow nie znam,ale ma lejek..

O tym nie myślała... Podpowiem...

Dzięki za odzew. Prosze o jeszcze :)))

--
Marek

4. Data: 2006-05-31 06:53:18

Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <A...@g...pl> napisał w wiadomości
> Jest taka firma: "Pro-Bionica" Chorzów ul.Paderewskiego 34. Produkują
> protezy z włókna węglowego.

Nie znam tej technologii. Obecnie od pol roku chodze na protezie wykonanej w
Tarnowskich Gorach - Reptach przez firme SOL. Mam stopę "weglowa", kolano
wieloosiowe (nie pamietam ile ich ma ale duzo ;) ) hydrauliczne, lej na
podcisnienie. i jestem calkiem zadowolony z tego zestawu. No moze nie do
konca jestem zadowolony z leja ale nie mam problemu z dokonywaniem poprawek
i licze, ze w koncu wszystko bedzie dobrze dopasowane.
Niestety moja proteza ma jedna zasadnicza wade. Jak na polskie warunki jest
bardzo droga :(

> [...]
> wiem, czy nie pomyliłem nazwy) i mimo, że proteza jest ciężka, mocowana na
> pas,a amputacja wysoka chodzi w niej bez kuli.

Dotychczas chodzilem na otto-bocku i bylem zadowlony (jednak jak wikszosc z
nas mam pragnienie coraz lepszego sprzetu). Z tym, ze drugi raz nie kupilbym
taniego kolana hydraulicznego. Lepiej wydac te pieniadze na dobre kolano
mechaniczne na ktorym chodzi sie bezpieczniej i wygodniej niz w najtanszych
modelach hydraulicznych.
Poza pierwsza proteza i kilkoma miesiacami na protezie "wlasciwej" nie
chodzilem z pasem i ponczochami. Chodze na leju podcisnieniowym i uwazam to
za najlepsze rozwiazanie. Jednak nie jest to dobre rozwiazanie dla kazdego,
mam amputacje udowa na wysokosci 2/3 dalszych (czyli blizej kolana niz uda).
No i chodze raczej bez kul, chyba ze warunki drogowe na to nie pozwalaja.

> Ta nowa ma być podobno lekka
> (1.5 kg), mocowana tylko na lejku.Jest niestety podobno niezbyt estetyczna
> i podobno będzie w niej trudniej chodzić bez kuli.

Nic nie wiem o tej protezie ale nie ukrywam, ze przy najblizszej okazji
skontaktuje sie z ta firma. Ten sprzet moze sie okazac ciekawa alternatywa
dla obecnych na rynku.

> Moge prosić o jakieś dorady? Będę bardzo wdzięczny za newsy lub maile.

Moja rada jest taka. Skontaktowac sie z kilkoma warsztatami protetycznymi i
porozmawiac na temat tego co polecaja. Zebrac kosztorysy i porownywac ceny.
Z miejsca odrzucic oferty "fachowcow", ktorych protezy nie maja wad (w ich
opowiesciach). Tacy sa dla mnie niewiarygodni (po moich doswiadczeniach z
protezowniami).

PrzemekK
smeno@tlen..pl - pobaw sie kropkiem
.: niepełnosprawny - człowiek po tuningu:.

"Mrówki ekologiczne"
Składki na ZUS dla rencistów
W sprawie smsow
turnus w górach - doradźcie please