przeciagajaca sie angina

1. Data: 2004-04-23 16:53:47

Temat: przeciagajaca sie angina
Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok. 4 tygodnie temu rozchorowalam sie na gardlo, do tego 40 stopni
goraczki itd. Zaczelam sie leczyc po paru dniach - dostalam
antybiotyki (penicylina). Tak jak pani doktor nakazala - bralam je
przez tydzien. Po przerwaniu kuracji znowu gardlo zaczelo mocno bolec,
wiec lyknelam reszte tabletek, bylo tego na 3 dni, potem gardlo znowu
bolalo. Bylam juz wtedy za granica, siostra dala mi inny antybiotyk na
choroby zwiazane z gardlem. Tabletki na 5 dni - w tym czasie gardlo
bolalo mniej. Kiedy sie skonczyly (4 dni temu) nie pogorszylo mi sie -
tak samo migdalki mnie lekko pobolewaja - raz jeden, raz drugi. Czy to
oznacza ze wciaz mam angine, czy moze jest to normalne po anginie?
Wolalabym uniknac powrotu do przychodni - czy sa jakies domowe sposoby
na doleczenie tego? Kiedys wyleczono mi migdalki likierem
pomaranczowym, wiec teraz tez popijam likierek :) ale wolalabym z nim
nie przesadzac no i moze wzmocnic jego dzialanie czyms bezalkoholowym
:)

Tia.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

2. Data: 2004-04-23 18:53:06

Temat: Re: przeciagajaca sie angina
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka ( s...@c...wp.pl ) napisal:
> [...]
> pomaranczowym, wiec teraz tez popijam likierek :) ale wolalabym z nim
> nie przesadzac no i moze wzmocnic jego dzialanie czyms bezalkoholowym

Ja tu czesto powtarzam, ze szybko leczy sie chore migdalki woda utleniona.
Plukac kilka razy dziennie (ja nie rozcienczam), nie jesc, nie pic
przynajmniej 1godz. po tym. Najlepiej dziala na noc.

Iwona
P.s. serii antybiotyków nie wolno przerywac, chyba, ze sa negatywne objawy
(bóle brzucha, alergia itp.)

3. Data: 2004-04-26 22:43:20

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 Apr 2004 20:53:06 +0200, "Iwona" <i...@W...pl>
wrote:

>Ja tu czesto powtarzam, ze szybko leczy sie chore migdalki woda utleniona.
>Plukac kilka razy dziennie (ja nie rozcienczam), nie jesc, nie pic
>przynajmniej 1godz. po tym. Najlepiej dziala na noc.

Pani w aptece mi to polecila chociaz nie mowila zeby po tym nie jesc i
nie pic a ja raczej pilam. Zreszta niestety nie szlo mi to - mialam
odruch wymiotny przy plukaniu gardla i szybko plukania zaniechalam.
Podobno niektorzy tak maja na stale, ja nigdy do tej pory nie mialam
problemu z plukaniem gardla, moze to bylo z powodu chorobowej
nadwrazliwosci gardla.

>P.s. serii antybiotyków nie wolno przerywac, chyba, ze sa negatywne objawy
>(bóle brzucha, alergia itp.)

No wiem, dlatego nie przerywalam. Pierwsza seria byla za zaleceniem
pani doktor na siedem dni - mialam dwa pudelka, jedno na 5 dni. Drugi
antybiotyk byl na 5 dni i tyle go wzielam.

Dzieki mimo wszystko :) Bol gardla pomalu jakby przechodzi. Tyle ze
chyba polip w nosie mi sie zrobil :(
Dobranoc, Sabina.

4. Data: 2004-04-27 15:14:10

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka ( s...@c...wp.pl ) napisał:
> Pani w aptece mi to polecila chociaz nie mowila zeby po tym nie jesc i
> nie pic a ja raczej pilam.

Płukanie, w tym przypadku wodą utlenioną nie ma najmniejszego sensu, jeśli
zaraz coś się wypije czy zje. Chodzi o to, aby to coś mogło sobie
"podziałać" na gardło/migdałki.

>Zreszta niestety nie szlo mi to - mialam
> odruch wymiotny przy plukaniu gardla i szybko plukania zaniechalam.

Z pewnością wymaga pewnego treningu, ale nie jest źle, da się wytrzymać.
Najlepiej brać do ust po małym łyku. Uważać, aby się nie zakrztusić (nie
jest to przyjemne).
To tak na przyszłość.

Wolę taką metodę niż antybiotyki. Rzadko mi się ostatnio zdarza, ale jeśli
już poczuję, że coś zaczyna się dziać - łapię za wodę utlenioną (stoi na
umywalce) i... likwiduję w zarodku.

> Podobno niektorzy tak maja na stale, ja nigdy do tej pory nie mialam
> problemu z plukaniem gardla, moze to bylo z powodu chorobowej
> nadwrazliwosci gardla.

Na pocieszenie powiem ci, że mój małżonek także nie potrafi wypłukać gardła,
ale dzieci...jak najbardziej;)

>Bol gardla pomalu jakby przechodzi. Tyle ze
> chyba polip w nosie mi sie zrobil :(

Mówisz, że jak nie urok, to przemarsz wojska?

Pozdrawiam
Iwona

5. Data: 2004-05-17 06:24:22

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Apr 2004 17:14:10 +0200, "Iwona" <i...@W...pl>
wrote:

>Płukanie, w tym przypadku wodą utlenioną nie ma najmniejszego sensu, jeśli
>zaraz coś się wypije czy zje. Chodzi o to, aby to coś mogło sobie
>"podziałać" na gardło/migdałki.

No nie wiem czy tak bez sensu bo plukajac gardlo widzialam co z gardla
wyplukuje i bylam zadowolona ze juz tego na gardle nie mam i ze tego
nie polkne ;/
Teraz nie wiem czy mi sie to gardlo juz unormowalo bo co pare dni mnie
pobolewaly migdalki, moze to sie juz skonczylo i moze dzieki wodzie
utlenionej, ktora juz moglam gardlo plukac nie wymiotujac przy tym :)
Dzieki za rade.
BTW - woda utleniona ma chyba tu podobne dzialanie jak roztwor soli?

>Mówisz, że jak nie urok, to przemarsz wojska?

;/

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

6. Data: 2004-05-17 08:56:36

Od: "Iwona" <i...@W...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka ( s...@c...wp.pl ) napisał:

> No nie wiem czy tak bez sensu bo plukajac gardlo widzialam co z gardla
> wyplukuje i bylam zadowolona ze juz tego na gardle nie mam i ze tego
> nie polkne ;/

Chodziło mi o to, że jak wypłuczesz wodą utleniną a za chwilę zjesz coś lub
wypijesz, to połykasz przy tym wodę utlenioną;) Dlatego pisałam tak:
"Plukac kilka razy dziennie (ja nie rozcienczam), nie jesc, nie pic
przynajmniej 1godz. po tym. Najlepiej dziala na noc."

> Dzieki za rade.

Proszę bardzo;)

> BTW - woda utleniona ma chyba tu podobne dzialanie jak roztwor soli?

Sól podrażnia (skutek może być odwrotny).

Pzdr.
Iwona

7. Data: 2004-05-17 17:18:33

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 May 2004 10:56:36 +0200, "Iwona"
<i...@W...pl.invalid> wrote:

>Chodziło mi o to, że jak wypłuczesz wodą utleniną a za chwilę zjesz coś lub
>wypijesz, to połykasz przy tym wodę utlenioną;)

A jak nie zjem to tej wody utlenionej nie polkne? Polkne chyba tylko
troche pozniej. Pewnie o to Ci chodzi - zeby na gardle pobylo.
Wlasnie, mam jeszcze pytanie - czy ta wode utleniona to wolno polykac?
Ja coprawda plucze roztworem, no ale i tak nie wiem czy to nie
szkodliwe. Na poczatku nawet plukalam jeszcze po tym sama woda zeby
wode utl. wyplukac. Nie robie tego od czasu Twojego posta.

>Sól podrażnia (skutek może być odwrotny).

Ok, dzieki (sol faktycznie drapie, choc mimo to lepiej mi 'smakuje'
niz ta woda utleniona ;) )

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

8. Data: 2004-05-17 18:33:34

Od: DobeX <d...@z...sk> szukaj wiadomości tego autora

Proponowałbym jednak wizytę u specjalistów: chorób zakaźnych i
hematologa. Przeciągająca się angina może wcale nie być anginą tylko np.
monomukleozą zakaźną czy też chorobą nowotworową migdałków lub
ogólnie układu limfatycznego (chłoniaki).

DobeX

9. Data: 2004-05-19 17:01:33

Od: Sabinka <s...@c...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 May 2004 20:33:34 +0200, DobeX <d...@z...sk>
wrote:

> [...]
> monomukleozą zakaźną czy też chorobą nowotworową migdałków lub
>ogólnie układu limfatycznego (chłoniaki).

Ojejku, i co jeszcze :(
No ale dzieki. Przemysle.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

kregarstwo i metoda Yumeiho
Artroskopia kolana, co trzeba wiedziec i na co się przygotować?
Czy to są objawy Świerzbu? (lekarz nie jest pewien :(
Targi medyczne - gdzie i kiedy ??
moze banalne ale pomozcie