przedawkowanie witaminy D3

1. Data: 2004-03-17 20:28:55

Temat: przedawkowanie witaminy D3
Od: iwc1a <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS> szukaj wiadomości tego autora

Witam ,
mam taki problem. Byłam dzisiaj z córką u ortopedy na kontrolnych
badaniach. Mała ma 8 miesięcy i jeszcze sam nie siedzi ale gdy się ją
posadzi to chwilę posiedzi i z wielkim impetem spada na plecy. Muszę
uważać i ją podtrzymywać żeby się nie walneła porządnie w głowę. Lekarz
stwierdził że przyczyną może być przedawkowanie witaminy D3 bo wtedy się
spinają mięsnie i mała dlatego może tak robi. Jak mała miała 1 miesiąc
to bylismy z nią na USG bioder i lekarz stwierdził że ma za miękie
kosteczki jak na ten wiek i kazał dawać małej 3 kropelki witaminy przez
2 miesiące. Po dwóch miesiącach dawaliśmy 2 kropelki a od 2 tygodni
dajemy 1 (tak kazała pediatra). Co prawda ortopeda powiedział że to nie
groźne i poziom witaminy się wyrówna ale to mnie trochę martwi czy tak
rzeczywiście jest ?

--
Pozdrowionka :D
Iwonka & Natalka (21.07.2003)

2. Data: 2004-03-17 21:02:24

Temat: Re: przedawkowanie witaminy D3
Od: "Monika." <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

mój syn (teraz roczny) miał również przedawkowaną witaminę D. Tylko u nas
było trochę odwrotnie - zbyt szybko zarastało mu ciemię. Na szczęście szybko
się zorientowaliśmy, mieliśmy dobrego lekarza.
Witaminy D nie bierze do tej pory, jest pod stałą opieką lekarską. Przez
pewnie czas jeździliśmy do dr Rowińskiej z Centrum Zdrowia Dziecka (poradnia
zaburzeń metabolizmu).
Teraz jest wszystko ok, mały pięknie rośnie, problemy z wapniem i fosforem
skończyły się.
Czy robiliście dziecku badania poziomu wapnia, fosforu i fosfotazy
alkalicznej? Może warto sprawdzić? U nas oprócz odstawienia wit. D była
róniweż (i jest do tej pory) odpowiednia dieta małego i moja (karmię
piersią).

Pozdrawiam i życzę dzidzi zdrówka,

Monika.

3. Data: 2004-03-17 21:13:01

Od: iwc1a <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS> szukaj wiadomości tego autora

Monika. wrote:

> [...]
> alkalicznej? Może warto sprawdzić? U nas oprócz odstawienia wit. D była
> róniweż (i jest do tej pory) odpowiednia dieta małego i moja (karmię

Nie robilismy. Ale w piątek pójdę do naszego pediatry i zapytam, choć
ortopeda stierdził że to sie samo wyrówna. A nie wiesz czym może grozić
przedawkowanie wit. D3 ?

4. Data: 2004-03-17 23:55:09

Od: SkunkWeed <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> A nie wiesz czym może grozić przedawkowanie wit. D3 ?

Przedawkowanie witaminy D: brak apetytu, nudnosci, wymioty, biegunki lub
zaparte stolce, niepokój, zwiększone pragnienie i wydalanie moczu.
"Dugofalowe" zmiany to uszkodzenie nerek, wtórne wapnienia, zmiany oczne.
Poza tym kości inaczej się rozwijają (tak jak pisałam - u nas w wieku 3
miesięcy zaczęło zarastać ciemię, a poza tym problemy ze stolcem, niepokój,
zwiększone wydalanie moczu i zwiększone pragnienie. Do powazniejszych zmian
na szczęście nie doszło.
Sama widzisz, że Twoja córeczka ma problemy, więc sugerowałabym zająć się tym
szybko. Lekarze się nie kwapią ze skierowaniami na badania, niestety :-((

Radziłabym Wam zrobić sobie te badania (nawet prywatnie, robi się je z krwi)
- na pewno dziecko zachwycone nie będzie, ale ustalenie, jak bardzo zawyżony
jest poziom wapnia i fosforu jest bardzo potrzebne, bo od tego zależy dalsze
leczenie. Poza tym stwierdzenie lekarza, że "samo przejdzie" potraktowałabym
z dużą rezerwą, bo wiem z własnego doświadczenia oraz poznanych przy okazji
mam z podobnymi problemami, że te rzeczy same nie przechodzą.
Po zrobieniu badań pokaż je lekarzowi - być może konieczne będzie odstawienie
wit. D3 i rozpoczęcie leczenia w poradni zaburzeń metabolizmu.
Na pewno nie zostawiajcie sprawy samej sobie, bo to może tylko zaszkodzić
dziecku. Syn mojej koleżanki z takim samym problemem właśnie przez takie
podejście, że "samo przejdzie" leczy się w poradni nefrologicznej.

Gdybyś potrzebowała więcej informacji albo namiary na specjalistów z Warszawy
to pisz na priv: allmode (maupa) poczta.fm
Mam nadzieję, że choć trochę pomogłam.

Pozdrawiam,
Monika.

5. Data: 2004-03-18 09:37:53

Od: iwc1a <i...@N...o2.pl.DELETE.THIS> szukaj wiadomości tego autora

SkunkWeed wrote:
> Przedawkowanie witaminy D: brak apetytu, nudnosci, wymioty, biegunki lub
> zaparte stolce, niepokój, zwiększone pragnienie i wydalanie moczu.

Dzieki z wyczerpującą odpowiedż. Prawdę mówiąc mała żadnych z tych
objawów które opisałaś nie ma ale pójdę z nią jutro do pediatry i
zapytam co o tym sądzi.

--
Pozdrowionka :D
Iwonka & Natalka (21.07.2003)
iwc1a at o2 dot pl
http://www.utak3r.prv.pl/Natalka

Pytanie do chirurga kostnego (najlepiej ortopedy)
leki osłonowe przy antybiotyku
zakażenie dróg moczowych
antykoncepcja vs ciaza
Z E R O koncentracji!! jak sobie pomóc?