Re: przegląd organizmu

From: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: przegląd organizmu
Date: Thu, 1 Apr 2004 13:42:04 +0100
Sender: m...@o...pl@pc16.nmr.ion.ucl.ac.uk

On Thu, 1 Apr 2004 14:27:29 +0200, girl wrote:

> "Przeglad człowieka" traktować jako sposób na poprawę sobie samopoczucia?
> Cóż za bzdura, są inne, lepsze sposoby na to,
> nie uważam żeby chodzenie od lekarza do lekarza była sposobem na poprawe
> samopoczucia - to raczej przykry obowiązek.

Jasne, że tak.
Jeśli ktoś ma wyrzuty sumienia, że latami nie dbał o swoje zdrowie,
wręcz w ogóle się nim nie interesował (cytuję: "zwykle nie mam czasu
nawet mysleć o stanie swojego zdrowia"), to taki 'przegląd' da mu złudne
poczucie dobrze spełnionego obowiązku na jakiś czas i pewność, że nadal
może sobie sprawy swojego zdrowia lekceważyć - do czasu następnego
'przeglądu'.

> Jednak trzeba być odpowiedzialnym za włąsne zdrowie.

I właśnie to próbuję dać do zrozumienia. A odpowiedzialność za swoje
zdrowie moim zdaniem niewiele ma wspólnego z traktowaniem swojego ciała
tak samo, jak traktuje się samochód.

Dla mnie EOT.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)