przegląd organizmu

1. Data: 2004-03-30 21:52:21

Temat: przegląd organizmu
Od: "girl" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chciałabym dokonać przeglądu swojego organizmu,
jakie badania powinnam wykonać w ramach tego przedsięwzięcia?

myslę, że powinnam zbadać krew, odwiedzić ginekologa, kardiloga...
co jeszcze?

pozdrawiam
Basia

2. Data: 2004-03-30 23:50:58

Temat: Re: przegląd organizmu
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

girl ( g...@g...pl ) napisał:
> myslę, że powinnam zbadać krew, odwiedzić ginekologa, kardiloga...
> co jeszcze?
>
> pozdrawiam
> Basia

A co ci dolega?

3. Data: 2004-03-31 07:54:15

Od: "girl" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości

> A co ci dolega?

wydaje się, że nic, ale lepiej zapobiegać niż leczyć, a wczesne wykrycie
czegoś zwiększa szanse na wyleczenie
np. w przypadku raka,
stąd chcę zrobić taki przegląd,

pozdrawiam
Basia

4. Data: 2004-03-31 08:32:55

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

girl ( g...@g...pl ) napisał:

> wydaje się, że nic, ale lepiej zapobiegać niż leczyć, a wczesne wykrycie
> [...]

O jejku, a czy czasem nie chcesz czegoś znaleźć. Owszem podst. badania
(mocz,morfologia, cholesterol, ciśnienie,itp.), ginekolog - jak najbardziej.
Ale nie doszukuj się na siłę jakichś choróbsk(!).

Jeśli jesteś genetycznie obciążona (rak), to owszem w tym kierunku zalecane
są badania.
Ale z serduchem chyba u ciebie Ok.? - to nie potrzebny ci kardiolg;)
Iwona

5. Data: 2004-03-31 15:38:42

Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "girl" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> chciałabym dokonać przeglądu swojego organizmu,
> jakie badania powinnam wykonać w ramach tego przedsięwzięcia?

Witam !
Proponuję http://euromedicare.pl/profi-przeglad30.php

Pozdrawiam
robkor

6. Data: 2004-03-31 19:54:31

Od: "Ewa" <E...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O jejku, a czy czasem nie chcesz czegoś znaleźć.

no prosze, jak czlowiek chce sie profilaktycznie zbadać, to od razu
podejrzenia, ze sobie chorob szuka:(

> Jeśli jesteś genetycznie obciążona (rak), to owszem w tym kierunku
zalecane
> są badania.

a któtorego genu ma szukac? bo ich przeciez dostatek i ciagle odkrywane sa
nowe a jak juz ten gen znajdzie (odpukac) to jakie badania ma robic
profilaktycznie?
Ewa

7. Data: 2004-03-31 22:04:06

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 31 Mar 2004 21:54:31 +0200, na pl.sci.medycyna, Ewa napisał(a):

> a któtorego genu ma szukac? bo ich przeciez dostatek i ciagle odkrywane sa
> nowe a jak juz ten gen znajdzie (odpukac) to jakie badania ma robic
> profilaktycznie?

Tego ktory potencjalnie powoduje wystepowanie u niej w rodzinie jakiegos
nowotworu - np. piersi.
Jesli czyjas matka miala guz piersi i jej matka tez na to chorowala - to
mozna z duzym prawdopodobienstwem zalozyc ze ta osoba plci zenskiej moze
byc dziedzicznie choroba obciazona.

Natomiast jesli w jakiejs rodzinie - np. mojej - przynajmniej wsrod tych
jej czlonkow ktorych znam i z ktorymi jestem spokrewniona - zaden nowtowor
zlosliwy nigdy nie wystapil - to mozna miec spora nadzieje ze i nie ma w
niej genetycznych sklonnosci do jakiejs choroby z tego typu.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

8. Data: 2004-04-01 07:42:01

Od: "Jadarek" <dkral@_BEZ_TEGO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wydaje się, że nic, ale lepiej zapobiegać niż leczyć, a wczesne wykrycie
> czegoś zwiększa szanse na wyleczenie
> np. w przypadku raka,
> stąd chcę zrobić taki przegląd,

"Badania w dziedzinie medycyny dokonały tak olbrzymiego postępu, że dziś
praktycznie biorąc-nikt już nie jest zdrowy."
-- Bertrand Russell.

To oczywiście żart.
Dbałość o swoje zdrowie jest dobrą rzeczą tylko ważne coby nie przesadzić i
nie popaść w hipochondrię...

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral

9. Data: 2004-04-01 09:48:05

Od: "girl" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robkor" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "girl" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
>
> Witam !
> Proponuję http://euromedicare.pl/profi-przeglad30.php

dzięki wielkie,
to jest właśnie to czego szukam:-),

wiele osób zarzuca doszukiwanie się chorób, a ja chciałam powiedzieć, że
przegląd to nie szukanie na siłę
chorób, zwykle nie mam czasu nawet mysleć o stanie swojego zdrowia, ale
myslę, że raz w roku warto znaleźć trochę czasu
na swoje zdrowie,
Mój samochód muszę poddawać obowiązkowemu, corocznemu przeglądowi pod groźbą
kary,
gdyby podobny przepis istniał w kwestii organizmu może wczesno-wykrywalność
zwiekszyłaby się...

pozdrawiam
Basia

10. Data: 2004-04-01 11:41:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 1 Apr 2004 11:48:05 +0200, girl wrote:

> [...]
> kary,
> gdyby podobny przepis istniał w kwestii organizmu może wczesno-wykrywalność

Właśnie tak sobie pomyślałem, że pomysł przyszedł Ci do głowy przez
analogię z samochodem:)

Znowu napiszę coś, co niektórym może się nie podobać, ale moim skromnym
zdaniem wprowadzenie 'przegladu' zdrowotnego mogło by paradoksalnie
jedynie pogorszyć sytuację. Sporo ludzi traktowało by go tak, jak
przegląd samochodu właśnie (czyli 'załatwiało' go sobie), a ci, którzy i
tak dbają o zdrowie mieli by tylko więcej kłopotów.

Kontynuując analogię samochodową - jeśli wydaje Ci się, że obowiązkowy
przegląd wystarczy, żeby samochód był w dobrej kondycji - to znaczy, że
nie wiesz nic (albo wiesz bardzo niewiele) o samochodach. Każdy
samochodziarz chętnie opowie Ci o katastrofach bezpośrednio po
wyjechaniu z przeglądu...

Podsumowując - 'przegląd człowieka' można traktować tylko jako sposób na
poprawę sobie samopoczucia i zmniejszenie poczucia winy wynikającego z
tego, że się nie dbało o własne zdrowie. 'Przegląd' nie zastąpi pewnej
porcji podstawowej wiedzy, ani zdrowego trybu życia.

IMHO oczywiście.

m., w nastroju czepialskim.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/