przekształcenie prawa spółdzeilczego-własnościowego na pełne własnościowe - warto ?

11. Data: 2005-10-12 10:09:18

Temat: Re: przekształcenie prawa spółdzeilczego-własnościowego na pełne własnościowe - warto ?
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic wrote:
> Bzdura.
Jak byś miał blade pojęcie o sprawie, to byś bzdur nie pisał.

> Poprawia się twoje sytuacja, jeśli spółdzielnia zechce
>
> Zależy czy ten teren nalezy do działki przy budynku, czy nie.
Najlepiej przeczytać tekst, który się komentuje.
Fonon

12. Data: 2005-10-12 10:14:08

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

/// Kaszpir /// wrote:
> Według mnie nie warto ...
>
> Sam jak kupowałem nowe mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej
Gdybyś KUPIŁ mieszkanie od spółdzielni - miałbyś księgę wieczystą.
Pewnie nabyłeś własnościowe prawo do lokalu, którego właścicielem jest
nadal spółdzielnia.
> to chciałem
> Jednak gdy porozmawiałem z
> ludźmi którzy w tym siedzą , dowiedziałem się że wydam kilka tys złotych i
> nic nie zyskam ...
To tyle nie kosztuje.
> Tak naprawdę księga wieczysta jest potrzbna jest czasami .... bankom , gdy
> bierze się kredyt.
To tylko jedna z możliwości. Jak w życiu - jednym się przyda - innym nie.
Fonon

13. Data: 2005-10-12 12:21:17

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Gdybyś KUPIŁ mieszkanie od spółdzielni - miałbyś księgę wieczystą. Pewnie
>nabyłeś własnościowe prawo do lokalu, którego właścicielem jest nadal
>spółdzielnia.

Kupiłem zupełnie nowe (niecałe 2 lata temu) , dopiero co wybudowane
mieszkanie w bloku należącym do spółdzilni mieszkaniowej ...
Mam umowę kupna i itd ...

Księgę wieczystą mogłem mieć, na poczatku sam chciałem , jednak później po
przeanalizowaniu dałem sobie spokój (szkoda kasy na coś co mi nic nie daje
...)

>To tylko jedna z możliwości. Jak w życiu - jednym się przyda - innym nie.

Mi w niczym się by to nie przydało , szkoda mi pieniędzy na to , a tanio to
nie jest (kilka znajomych przekształcało mieszkanie spółdzielcze
własnościowe i robiło księgę wieczystą - ale robili to bo zażądały banki -
inaczej nie chciały udzielić kredytu i tanio to ich nie wyniosło ...)

/// Kaszpir ///

14. Data: 2005-10-12 13:58:25

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> wrote in message
Boombastic wrote:
> Bzdura.
Jak byś miał blade pojęcie o sprawie, to byś bzdur nie pisał.

Ja mam pojęcie, to ty piszesz stek bzdur. Jak taki jesteś cwany to podaj
podstawę prawną.

> Poprawia się twoje sytuacja, jeśli spółdzielnia zechce
>
> Zależy czy ten teren nalezy do działki przy budynku, czy nie.
Najlepiej przeczytać tekst, który się komentuje.

Najpierw trzeba mieć pojęcie o nieruchomościach, a potem udzielać się na
grupach dyskusyjnych. Widać od razu, ze nigdy nie widziałeś budynku na
działce w obrysie budynku. Pozostała część terenu nie wchodzi do
współudziałów mieszkańców, tylko stanowi własność spółdzielni i spółdzielnia
moze to psrzedać lub wybudowac cokolwiek na tym terenie.

15. Data: 2005-10-12 13:59:18

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Gdybyś KUPIŁ mieszkanie od spółdzielni - miałbyś księgę wieczystą.
Pewnie nabyłeś własnościowe prawo do lokalu, którego właścicielem jest

Gdybyś znał ustawę o spółdzielniach mieszkaniowych to byś wiedział, ze od
spółdzielni można kupić także odrebną właśność i nie wymądrzałbyś się
głupio.

16. Data: 2005-10-13 06:16:07

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdybyś KUPIŁ mieszkanie od spółdzielni - miałbyś księgę wieczystą.
> Pewnie nabyłeś własnościowe prawo do lokalu, którego właścicielem jest
> nadal spółdzielnia.

Kupiłem nowe mieszkanie wprost od spółdzieleni. Tak mam własnościowe prawo
do lokalu i jakoś nie martwię się o to :) Spółdzilenia nie robiła żadnych
przeszkód abym zrobił sobie księgę wieczystą , ale po konsultacji z
prawnikiem stwierdziłem że jest ona mi wogóle nie potrzebna i szkoda wydawać
na to pieniadze ...

> Gdybyś znał ustawę o spółdzielniach mieszkaniowych to byś wiedział, ze od
> spółdzielni można kupić także odrebną właśność i nie wymądrzałbyś się
> głupio.

Nie znam ustawy , ale mogłem i nadal mogę wykupić mieszkanie na odrębną
własność. Tylko po co ????

/// Kaszpir ///

17. Data: 2005-10-13 06:28:13

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie znam ustawy , ale mogłem i nadal mogę wykupić mieszkanie na odrębną
> własność. Tylko po co ????

Przecież to nie było do ciebie :-)

18. Data: 2005-10-13 07:27:53

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koszty ewentualnej transakcji kupna/sprzedazy lub zamiany stają się praktycznie dwa
razy wyzsze (notariusz, sąd)
JaC

19. Data: 2005-10-13 09:22:47

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic wrote:

> [...]
> wchodzi do współudziałów mieszkańców, tylko stanowi własność
> spółdzielni i spółdzielnia moze to psrzedać lub wybudowac cokolwiek

Bzdura. Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych, Dz.U.2001 Nr 4 poz. 27
Art. 40. Trzeba wziąć pod uwagę również warunki techniczne jakim
odpowiadają budynki i ich usytuowanie (rozp. ministra infrastruktury).
Do lokalu przynależą również udziały w tej części gruntu, na której
zlokalizowane są miejsca postojowe, place zabaw, tereny zielone itd.
wybudowane i zagospodarowane razem z budynkiem i konieczne do jego
funkcjonowania.

> Ja mam pojęcie, to ty piszesz stek bzdur. Jak taki jesteś cwany to
> podaj podstawę prawną.

Ujmę to tak - wydaje ci się, że masz pojęcie, ale jesteś w błędzie. Za
to tupetu ci nie brakuje. A cwany rzeczywiście nie jestem i nie chcę być
- to dobre dla chamów i prostaków.
Fonon

20. Data: 2005-10-13 10:21:55

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Taaak? Własnie przede mną leży mapa działki, na której stoi budynek
wielomieszkaniowy. Działka została podzielona tak, że pokrywa się dokładnie
z obrysem budynku. Wydzielone lokale mają współudizały tylko w działce pod
budynkiem. I teraz własciciel pozostałej części (chodniki, parkingi, zieleń
miejsca) sprzedaje tą pozostałą część z podziału działki.
To, że potrafisz teoretyzować to wcale nie oznacza, ze masz pojęcie o
temacie i nie widziałeś naprawdę pokreconych działek.

Poza tym cały czas czekam na podstawy prawne odnośnie założenia wspólnoty w
budynku spółdzielczym - według mnie i ustawy musi być 100% wyodrebnionych
lokali, co jest praktycznie niemożliwe, a więc upada twój pogląd o łatwym
oderwaniu się od spółdzielni, o wejściu spółdzielczego własnościowego prawa
do lokalu mieszkalnego do masy upadłościowej spółdzielni oraz, że
spółdzielnia może ustanowić tylko i wyłącznie spółdzielcze własnościowe
prawo do lokalu, a nie odrebną własność przy sprzedaży lokalu.
Jesli znajdziesz przepisy potwierdzające twoje opinie to przyrzekam, ze
odszczekam wszystko co tutaj napisałem.

Stolarz pilnie poszukiwany - Warszawa
kładzenie glazury i terakoty
Półka typu "rackmatic" w zmywarkach Bosch
kładzenie glazury i terakoty
Zawory z głowicą termostatyczną