przeostrzyłem-help!

1. Data: 2002-10-12 01:08:06

Temat: przeostrzyłem-help!
Od: "JMB" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Ugotowałem gar zupki gulaszowej, ale "sypnęło" mi się ciut za dużo ostrości
i zupka pali jak chilli, a nie o to chodziło. Czy znacie jakąś metodę na
osłabienie tej pikantności? (tylko nie piszcie aby dolać wody:-)

PZDR
JMB

1. Data: 2002-10-12 01:19:59

Temat: Re: przeostrzyłem-help!
Od: "halszczak" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sposób prosty, acz skuteczny. Obierz kilka ziemniaków (ilośćzależna od
wielkości gara), wrzuć i chwilę pogotuj. Ziemniaczki niestety do wyrzucenia,
ale działa, wypróbowałem na przesolonym i przypalonym sosie.
--
Smacznego
Artur

http://halszczak.prv.pl

1. Data: 2002-10-12 06:03:07

Od: "JMB" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki serdeczne, zaraz tak zrobię!
Pozdrawiam
JMB

1. Data: 2002-10-12 08:48:42

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"halszczak" <h...@i...pl> a écrit dans le message de news:
ao7t3f$37k$...@n...tpi.pl...
> [...]
wyrzucenia,
> ale działa, wypróbowałem na przesolonym i przypalonym sosie.

Wydaje mi sie, ze to jest dobry sposob na przesolenie, ale nie na
przeostrzenie (ziemniaki chlona sol, ale przyprawy moze mniej).
Radze raczej zupe rozcienczyc, dodac mleka lub slodkiej smietanki. Produkty
mleczne zalagodzaja ostrosc przypraw.

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-10-12 10:35:58

Od: "Anna Sikora" <f...@p...WYCIEP-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

"JMB" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i zupka pali jak chilli, a nie o to chodziło. Czy znacie jakąś metodę na
> osłabienie tej pikantności? (tylko nie piszcie aby dolać wody:-)

Moj maz zje. :)

1. Data: 2002-10-12 12:40:23

Od: Vefour <v...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:
> [...]
> przeostrzenie (ziemniaki chlona sol, ale przyprawy moze mniej).
> Radze raczej zupe rozcienczyc, dodac mleka lub slodkiej smietanki. Produkty

To ciekawe, ktos kiedys sprzedal mi ten sposob "na przesolenie" -
poniewaz wydawal mi sie z deczka idiotyczny (jak niby ma spasc stezenie
rozpuszczonej soli w plynie wskutek ziemniaka?) zrobilem dwa doswiadczenia:

a. test slepy - siedmioro biednych "testerow" za cholere nie wiedzialo
ktora zupa jest oryginalnie przesolona, a ktora "odsolona" ziemniakami
(wpakowalem ich cala mase na wszelki wypadek);

b. za kims tam (pomysl podchwycony) - przeplyw pradu, w zupe a rowna sie
zupie "odsolonej".

Wniosek: obawiam sie, ze ziemniak odsala wylacznie poczucie wrzucajacego
owego ziemniaka, reszta swiata nie odrozni zupy przed i po.

V.

1. Data: 2002-10-12 12:42:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>Wniosek: obawiam sie, ze ziemniak odsala wylacznie poczucie wrzucajacego
>owego ziemniaka, reszta swiata nie odrozni zupy przed i po.

puszczasz prad przez zupe? Jak?

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-12 13:53:40

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Vefour" <v...@x...wp.pl> a écrit dans le message de news:
ao957e$26f$...@n...tpi.pl...

> [...]
>
> Wniosek: obawiam sie, ze ziemniak odsala wylacznie poczucie wrzucajacego
> owego ziemniaka, reszta swiata nie odrozni zupy przed i po.

Ja sie przyznaje bez bicia, ze nigdy tego sposobu z ziemniakami nie
probowalam, bo dla mnie nie ma rzeczy przesolonych :-)
Ale teraz spojrzalam uwazniej na poprzedni post i halszczak pisze tam, zeby
wsadzic ziemniaki "na chwile".
A mi sie wydaje, ze trzeba wlozyc ziemniaki surowe i nastepnie je
przesolonym plynie ugotowac. Wtedy chlona sol.
A Ty w Twoim experymencie ugotowales ziemniaki czy tylko na chwile wlozyles
?

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-10-12 14:10:37

Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." wrote:

> [...]
> przesolonym plynie ugotowac. Wtedy chlona sol.
> A Ty w Twoim experymencie ugotowales ziemniaki czy tylko na chwile

A ja próbowalam, i oczywisci eze ziemniak wyciaga "slone"
A jelsi nie "wyciaga" to moze kto smi wytlumaczy dlaczego jak sole ziemniaki
gotowane na obiad to one jednak sa "slone"???
--

Lia

O wszystkim decyduje srodowisko. Dlatego anioly fruwajace w niebie maja
piekne skrzydla, natomiast anioly chodzace po ziemi maja piekne nogi.

1. Data: 2002-10-13 10:45:50

Od: Vefour <v...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia wrote:

> [...]
> A jelsi nie "wyciaga" to moze kto smi wytlumaczy dlaczego jak sole ziemniaki
> gotowane na obiad to one jednak sa "slone"???

Uno - wrzucilem surowe, gotowalem
Secundo - nie do konca rozumiem drugie pytanie, ale jasne jest, ze jak
wrzucisz ziemniaki do slonej wody, to beda slone. Ale nie powoduje to
"przejscia soli" a jedynie "napchanie" ziemniaka taka slona woda. Jakbys
co chwile wrzucala ziemniaki, to nigdy nie doprowadzisz do odsolenia
wody, co najwyzej ziemniakiw chlona cala wode i koniec eksperymentu.

Ok, pewnie wieczorem raz jeszcze zaekperymentuje (mam dzisiaj na koalcji
10 osob, biedni oni, wierza ze dostana kaczke z sosem pomarancozwym, a
tu czeka na nich slony rosol :)))).

V.

Jak suszyc orzechy?
Fw: No i narobila mi smaka