przepis na lososia

1. Data: 2001-12-23 14:10:08

Temat: przepis na lososia
Od: "Krzysztof Dołharz" <d...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczow,

b. prosze o podzielenie sie przepisami, w jaki sposob przyrzadzacie lososia.

Z gory dziekuje za odpowiedz

Krzysiek

1. Data: 2001-12-23 14:32:58

Temat: Re: przepis na lososia
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Dołharz" <d...@s...com.pl> a écrit dans le message
news: a04oiv$r3$...@n...tpi.pl...
> Witam szanownych grupowiczow,
>
> b. prosze o podzielenie sie przepisami, w jaki sposob przyrzadzacie
lososia.

> Z gory dziekuje za odpowiedz

Masz w calosci ? Czy w dzwonkach ? W filetach ? Swiezy czy zamrozony ?

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-23 14:35:04

Od: "Krzysztof Dołharz" <d...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>news: a04oiv$r3$...@n...tpi.pl...

>lososia.

>Masz w calosci ? Czy w dzwonkach ? W filetach ? Swiezy czy zamrozony ?

Krzysiek
Mam w całości, zamrożony.

1. Data: 2001-12-23 15:08:31

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Dołharz" <d...@s...com.pl> a écrit dans le message
news: a04pu6$b5b$...@n...tpi.pl...

> Mam w całości, zamrożony.

Niestety, zamrozonego nie robilam nigdy w calosci (tylko dzwonka lub
filety). Ale ogolnie, to radzilabym Ci tak :

1. bardzo powoli rozmroz w lodowce przez cala noc (bo to losos na jutro
wieczor, zgaduje ?). Jezeli ze szybko rozmrazasz (tzn. w temperaturze
pokojowej), to mieso bedzie za suche... jest to zreszta niebezpieczenstwo
ktore grozi wiekszosci zamrozonych ryb.

2. Przygotuj "krotki smak" ("court-bouillon", poszukaj w archiwum... albo
kup kostki Knorra -))))

3. Wloz rozmrozona rybe do wrzacego "krotkiego smaku", od momentu jak zawrze
na nowo, obniz gaz, zeby wywar tylko leciutko pyrkal

4. Ja lososia (swiezego) gotuje 20 min (od momentu zawrzenia), przy wadze
ok. 1,2 kg. W przypadku ryby odmrozonej nalezy szczegolnie uwazac, aby nie
"przegotowac" (jw. : niebezpieczenstwo "suchego" miesa)

5. Podawac z sosami typu "hollandaise" albo "béarnaise"... ale ja ostanio
podawalam wlasnie "a la polonaise", tzn. z maslem i pokrojonym jajkiem. Bylo
bardzo smaczne...

Powodzenia !

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-23 15:26:45

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> Krzysiek
> Mam w całoœci, zamrożony.
Rozmrozic, brzuch wypelnic koperkiem i paskami marchewki i plasterkami pora.
Wsadzic do plastykowej torebki do pieczenia albo w folie aluminiowa i do
piekarnika. Dlugosc pieczenia zalezy od grubosci ryby (polozyc rybe na
deseczce, wziasc linijke i zmierzyc grubosc ryby). Czas w piekarniku - 4 cm= 30
minut, 5 cm=35 min, 6 cm=40 min, 8 cm=50 min.
baska

1. Data: 2001-12-23 18:36:27

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora