Re: przepisywanie antybiotyków

From: " Mariusz" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: przepisywanie antybiotyków
Date: Sat, 28 Dec 2002 23:31:42 +0100

To może spróbuje bardziej szczegułowo wyjasnić a raczej okazac jak było wiem
ze wina troszeczke idzie po 2 stronach.

Dziecko 4 letnie jest doś słabe no powiedziałbym mało odporne na rózne
infekcje i dośc czesto choruje. Powiem że jest to dziecko mojej narzeczonej
z pierwszego związku dlatego tez zaczełem się interesować bardziej co do
sposobu leczenia i i jego choroby.
Mając gorączke dostaje drgawek gorączkowyuch i jest leczony neurologicznie.
Lecz owy neurolog powtarza ciagle że trzeba czekac i własciwie nikt nie zna
przyczyny owych drgawek a badane sa jedynie ewentyalne skutki w postaci EEG
( o tym równiez doczytam)
Lczy se w małej przychodni w której sa 2 lekarzy. Z jedną lekarką jest cos
na bakier.
Natomiast druga zawsze przepisuje jak ma anfine czy zapalenie gardła czy
inne powszechne choroby na tle wirusowym antybiotyki. I własnie zaczełem sie
zastanawiać czy one nie sa tylko pmoca doraźną? Ż emoze nalezało by wspomóc
układ odpornościowy bardziej?
I jako jedno z rozwazań lekarzy na to aby dziecko nie chorowało jest
zalecenie aby nie chodził do pzredszkola aby ograniczyć kontakt potencjalnym
źródłem chorobotwórczym ( bakterie , wirusy i takie tam) i czy akurat to
jest prawidłowe podejście , bo mam wątpliwosci
Ponadto ostatnio to jest w piatek wiecorem dostał drgawek praktycznie
żadnych objaw chorobowych takich jak kaszel, katar oczywiscie drgawki
połaczone z temperaturą. Wiec pierwsze co trzeba to dostał lek
pzreciwdrgawkowy na D.. nazwy nie pamiętam. i w miedzy czasie zadzwoniła do
stałej lekarki która sie nim zajmuje mówiac iż w medzy czasie jego dziadek
jest chory na grype to za zaleciłapodanie ostatnio używanego antybiotyku i
przyjśc w poniedziałek do lekarza zakłądając ze to napewno od dziadka?
Po ostanich rozmowach postanowiliśmy udac sie na konsultacjedo innego
lekarza

postanowiłemtroszke wziaśc si do zreczy bo tak wsumie wszyscy go leczą a
nawet nie mżna postawić diagnozy co jest przyczyną . Lekarz rodziny zawsze
stwierdza zapalenie gardła albo angune albo infekcje wirusową?
A czy moze byc tak? Ze to nie gorączka powoduje drgawki? lecz drgawką
towarzyszy goraczka? i czesto błednie wystawiana jest diagnoza?
Ponadto chyba nie recepta jest skupienie się na leczeniu skutków
Wiemze to tzreba troszke pochodzic po lekarzach a tutaj stawiam pewien
problem d przedyskutowania. Za wszelkie uwagi będe wdzięczny?
w razie jakiś pytań zapraszam na priv czy ktoś mzoe spotkał się z drgawkami
goraczkowymi chętnie zapoznał bym się ze sposobem leczenie zachowaniami
pozdrawiam
Mariusz Czurejno