przepływowy ogrzewacz wody

1. Data: 2003-09-17 23:40:53

Temat: przepływowy ogrzewacz wody
Od: "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam takie ustrojstwo, więc ne będę Was zamęczać pytaniami jaki sprawić
sobie, ale innymi ;-)
Ostatnio w jakiejs dyskusji (nie juznetowej) wyszedł temat, że
przepływowe ogrzewacze lubią się zakamieniać. Czy to prawda? A jesli
tak, to co na to poradzić? Woła się jakiegoś fachmana? Jeśli tak, to
jakiej specjalności? Elektryk? Hydraulik? Inny? Jaki?
No i jesli wszystko powyższe jest prawdą, to czy nalezy jakies środki
przedsięwziąć jesli przepływacz ma 4 lata i jest trójfazowy i uzywany
codziennie przez kilkuosobowa rodzinę?
Zna ktoś takiego sprawdzonego fachmana z okolic Katowic?

Ciemna jestem jak tabaka w rogu z tego, a wolałabym nie miec nagle li i
jedynie zimnej wody, dlategóż zapytowywuję licząc na powazne odpowiedzi.
pozdr
Xena

1. Data: 2003-09-18 06:18:33

Temat: Re: przepływowy ogrzewacz wody
Od: "rtie" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, też jestem z okolic Katowic.
Pierwsze słyszę, żeby przepływowy (!) ogrzewacz się zakamieniał. Z samej
zasady działania nie powinno się nic osadzać.
Jeżeli już to osobiście doradzam zamontowanie filtra w rurze przed
podgrzewaczem (takiego z wyciąganą siateczką) . Najlepiej gdyby to zrobił
hydraulik.

Użytkownik "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl> napisał w
wiadomości news:bkaqub$o6p$3@atlantis.news.tpi.pl...

1. Data: 2003-09-18 18:06:37

Od: "arTii" <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

!UWAGA! adres e-mail w nagłówku jest antyspamowy
Właściwy adres e-mail znajdziesz w stopce!

W news:bkbigf$lib$1@nemesis.news.tpi.pl, rtie nabazgrał(a):
> Witam, też jestem z okolic Katowic.
> Pierwsze słyszę, żeby przepływowy (!) ogrzewacz się zakamieniał. Z samej
> zasady działania nie powinno się nic osadzać.

No to mało słyszaleś i widziałeś. Przepływowe ogrzewacze zakamieniają się
dosyć mocno :-( W standardowych podgrzewaczach (z grzałką) kamień na grzałce
częściowo odpada po podgrzaniu grzałki. W ogrzewaczach przepływowych
nie ma elementów grzejnych (z reguły podgrzewanie następuje na skutek
przepływu prądu przez podgrzewaną wodę) w związku z czym kamień się osadza
na elektrodach i po prostu izoluje elektrody, na skutek czego grzeją coraz
słabiej.

> Jeżeli już to osobiście doradzam zamontowanie filtra w rurze przed
> podgrzewaczem (takiego z wyciąganą siateczką) . Najlepiej gdyby to zrobił
> hydraulik.

Filtr filtrem, ale to tylko uchroni przed zatykaniem perlatorów!
Żeby ogrzewacz się nie zakamieniał, to trzeba zeby elektrody były
pokryte warstewką złota! Ale wtedy znowu perlatory się zatykają :-(

--
____________ artii(at)abc-service(dot)com(dot)pl -+- GG #14211
_ _ | . . ---+++ http://www.abc-service.com.pl +++---

1. Data: 2003-09-19 05:38:59

Od: "Pańka Aleksander" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> częściowo odpada po podgrzaniu grzałki. W ogrzewaczach przepływowych
> nie ma elementów grzejnych (z reguły podgrzewanie następuje na skutek
> przepływu prądu przez podgrzewaną wodę) w związku z czym kamień się osadza

Dobre.
Juz widze te tysiace osób porażonych pradem i te ciagle wyskakujące
różnicówki zaraz po odkreceniu wody.

1. Data: 2003-09-19 06:18:19

Od: "arTii" <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W news:bke4jf$334$1@news.onet.pl, Pańka Aleksander nabazgrał(a):

> Dobre.
> Juz widze te tysiace osób porażonych pradem i te ciagle wyskakujące
> różnicówki zaraz po odkreceniu wody.

A rozkręcałeś taki ogrzewacz? - ja owszem - w celu odkamienienia go!

1. Data: 2003-09-19 07:33:22

Od: "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik znany jako arTii mieszkający pod adresem <s...@a...com>
w poście 2...@n...abc-service.com.pl napisał w ten deseń:
> [...]
>

> W news:bke4jf$334$1@news.onet.pl, Pańka Aleksander nabazgrał(a):

> A rozkręcałeś taki ogrzewacz? - ja owszem - w celu odkamienienia go!

Noooo dobra, ale kogo mam zawołac do odkręcenia? Przecież sama się za to
nie wezmę. filtra przed podgrzewaczem zalozyc nie mogę, calgonu wsypać
też... Co robić? co robic? co robić?
pozdr
Xena

1. Data: 2003-09-19 07:38:23

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"arTii" <s...@a...com> writes:

> [...]
> na elektrodach i po prostu izoluje elektrody, na skutek czego grzeją coraz

Bzdura. Przez zadna wode nic nie plynie i nie ma zadnych elektrod.
Grzalki sa uformowane w ksztalcie rurek i w srodku tych rurek
przeplywa woda.

MJ

1. Data: 2003-09-19 14:54:04

Od: "arTii" <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W news:2n7k455its.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl, Michal Jankowski nabazgrał(a):

> Bzdura. Przez zadna wode nic nie plynie i nie ma zadnych elektrod.
> Grzalki sa uformowane w ksztalcie rurek i w srodku tych rurek
> przeplywa woda.

Widocznie zależy to od modelu. Ten który ja swojego czasu miałem
(kupiłem siakiś taki jak wynajmowamłem sobie kawalerkę i w kuchni była
tylko zimna woda) działał na zasadzie takiej jak opisałem.
Niewykluczone, że są też inne. Nie będę się upierał.

1. Data: 2003-09-19 14:55:56

Od: "arTii" <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W news:bked6e$j6d$3@nemesis.news.tpi.pl, Xena nabazgrał(a):
> Noooo dobra, ale kogo mam zawołac do odkręcenia? Przecież sama się za to
> nie wezmę. filtra przed podgrzewaczem zalozyc nie mogę, calgonu wsypać
> też... Co robić? co robic? co robić?

Sugeruję, że jeśli na razie działa poprawnie, to nie należy nic robić.
(jedynie poczytać co w instrukcji na ten temat piszą).W pewnym momencie
jak zobaczysz, że woda już nie płynie tak/taka jak powinna, to należy
zwrócić
sie do jakiegoś serwisu który zajmuje się takimi ogrzewaczami.
Wcześniej to IMHO zbędnie wydane pieniążki.

1. Data: 2003-09-20 09:07:15

Od: "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

w poście d...@n...abc-service.com.pl napisał w ten deseń:

> Sugeruję, że jeśli na razie działa poprawnie, to nie należy nic robić.
> (jedynie poczytać co w instrukcji na ten temat piszą).W pewnym
> momencie jak zobaczysz, że woda już nie płynie tak/taka jak powinna,

Co to znaczy tak/taka jak powinna? Będzie niedogrzana, mętna,
jakaśtakanijaka?
Jak ja mam to rozpoznać, że ona jest nie taka jak powinna?
pozdr
Xena

Dospel czy Hardy?
ile kosztują żaluzje?