przepływowy podgrzewacz wody - problem

1. Data: 2001-09-20 07:44:03

Temat: przepływowy podgrzewacz wody - problem
Od: "piecyk" <p...@e...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
mam problem z ww podgrzewaczem wody (firmy ariston, modelu nie pamietam)
otóż od jakiegoś czasu przez przewody doprowadzające zimna wodę zaczyna
lecieć... gorąca.
rurka odchodząca od zbiornika do instalacji wodnej z zimna wodą jest gorąca,
natomiast ta od gorącej jest... zimna.
dodatkowo po odkręceniu obydwu kurków woda leci przez jakis czas normalnie,
po czym przechodzi w "plucie" tak jakby zbiornik był zapowietrzony.
problem znika, gdy odprowadzi sie tą nagrzana wode z przewodów od zimnej
wody (przez zawór bezpieczeństwa). czy ktoś sie spotkał z czyms takim i czy
jest na to rada (bez wymiany załego podgrzewacza i wizyty w serwisie?)
z góry dzięki
piecyk

1. Data: 2001-09-20 17:07:30

Temat: Re: przepływowy podgrzewacz wody - problem
Od: "maruda2000" <m...@h...ds1.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"piecyk" <p...@e...wroc.pl> wrote in message
> [...]
> lecieć... gorąca.
> rurka odchodząca od zbiornika do instalacji wodnej z zimna wodą

jaki zbiornik jest w PRZEPŁYWOWYM podgrzewaczu???

to albo to nie jest przeplywowy podgrzewacz albo nie rozumie tego zdania.

jest gorąca,
> natomiast ta od gorącej jest... zimna.
> po czym przechodzi w "plucie" tak jakby zbiornik był zapowietrzony.

moze faktycznie jest zapowietrzony

> problem znika, gdy odprowadzi sie tą nagrzana wode z przewodów od zimnej

jak to mozliwe ze zimna woda idzie przez podgrzewacz? przeciez do piecyka
idzie tylko jedna rura a woda

> [...]
> piecyk
>
> nie mialem do czynienia z aristonem, naprawialem tylko termet i vaillanta,
ale podgrzewacz wody przeplywowej nie ma :
1)zadnego zbiornika
2)dojscia dwoch przewodow z woda, zreszta do czego je podlaczyc?wezownica ma
tylko jedno wejscie i wyjscie

mimo najszczerszych checi nie potrafie przy takim opisie pomoc:(
postaraj sie to moze jakos ujac inaczej.
jedyne co mi przychodzi do glowy to ze ciepla woda w rurze przeplywajac
blisko rury z zimna woda ogrzewa ja i moze stad ta ciepla woda, ale jakos mi
sie nie widzi ta teoria.
pozdrawiam Grzegorz

1. Data: 2001-09-21 08:38:55

Temat: podgrzewacz wody - problem
Od: "piecyk" <p...@e...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Faktycznie, coś mi sie pomieszało w temacie...:)
jest to podgrzewacz wody ze zbiornikiem 50 litrowym: wchodzi do niego jedna
rura z zimna woda a wychodzą dwie - jedna z zimną a druga z gorącą wodą, i
te rurki sprawiaja tyle kłopotów...

Użytkownik "maruda2000" <m...@h...ds1.agh.edu.pl> napisał w
wiadomości news:9od7l2$3ek$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
> jedyne co mi przychodzi do glowy to ze ciepla woda w rurze przeplywajac
> blisko rury z zimna woda ogrzewa ja i moze stad ta ciepla woda, ale jakos

Pralka AEG
Ile kosztuje położenie ocieplenia
lazienka - ogrzewanie i wentylacja
termoregulatory / termostaty