przesadzanie wierzby mandżurskiej, kiedy i jak?prosze o odpowiedź

1. Data: 2005-07-22 10:22:28

Temat: przesadzanie wierzby mandżurskiej, kiedy i jak?prosze o odpowiedź
Od: "buka3" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dwie ukorzenione na wiosne wierzby,które podrosły na tyle,żeby je przesadzić
do ziemi.Czy moge je przesadzić teraz a jeżeli nie to ile jeszcze czekać? Czy
powinno się wypełnić dół pod nie jakąś specjalną ziemią albo nawozem,czy
wystarczy je po prostu przesadzić(ziemia jest niezbyt żyzna)i po kilku
tygodniach nawieźć?Czy potrzebują jakiejś specjalnej pielęgnacji albo
podlewania,jak już je przesadzę(teraz rosną od wiosny w donicach ).

2. Data: 2005-07-22 10:34:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tygodniach nawieźć?Czy potrzebują jakiejś specjalnej pielęgnacji albo
> podlewania,jak już je przesadzę(teraz rosną od wiosny  w donicach ).

Jeśli rosną w donicach, to nie ma problemu, możesz sadzić już teraz. Po
posadzeniu podlewać porządnie przynajmniej przez dwa-trzy tygodnie (najlepiej
zrobić tzw. miskę, czyli ukształtować zagłębienie wokół posadzonej rośliny,
żeby woda się się w nim zatrzymywała). Ziemia nie musi być żyzna, ale lepiej,
by była wilgotna dla tej wierzby. Oczywiście standardowe postępowanie jest
taki, że się kopie dołek 2-3 razy szerszy i ze 2 razy głębszy od doniczki i
ziemię z dołu miesza się z czymś źyźniejszym, np. kompostem. Nawozić nawozami
mineralnymi czy obornikiem o tej porze roku nie wolno absolutnie:)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-07-22 18:30:24

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:3f37.000000b6.42e0cba1@newsgate.onet.pl Basia
Kulesz <b...@p...onet.pl> napisał(a):

>. Nawozić nawozami mineralnymi czy obornikiem o tej porze
> roku nie wolno absolutnie:)

Hejka. Ciekawa opinia. ;-)
Pozdrawiam jowialnie Ja...cki

4. Data: 2005-07-22 21:50:09

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:3f37.000000b6.42e0cba1@newsgate.onet.pl  Basia

>    Hejka. Ciekawa opinia. ;-)

Obornika nie dawałabym pod wierzbę nawet późną jesienią, bo to marnotrawienie
porządnego nawozu, a mineralne o tej porze spowodują niezdrewnienie przed zimą
gałęzi. Oczywiście można byłoby nawieźć nawozami potasowymi, ale pytanie było
sformułowane dość ogólnie:)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2005-07-23 08:50:00

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję bardzo za (jak dla mnie) szczegółową odpowiedź.

6. Data: 2005-07-23 11:54:59

Temat: Przesadzanie - azot (N)
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Rośliny ze wszystkich pierwiastków odżywczych najsilniej reagują
na azot. Przy niedoborze azotu rośliny słabo się krzewią, są wątłe, sztywne
i strzeliste. Liście są małe, bladozielone, żółknące w późniejszym stadium.
Objawy te zaczynają występować na starszych liściach, ponieważ azot jest
przemieszczany z nich do liści młodszych. Brak azotu silnie odbija się na
plonowaniu roślin oraz wartości biologicznej plonu.
Natomiast nadmierne nawożenie azotem względem innych składników
pokarmowych powoduje wybujanie a nawet wyleganie roślin oraz zmianę ich
koloru do intensywnie zielonego, wpadającego często w odcień niebieskawy.
Występuje przedłużenie okresu wegetacji i silny wzrost jesienią, skutkiem
czego rośliny gorzej zimują.
Rośliny pobierają azot głównie za pomocą korzeni w postaci jonów
amonowych NH4+ i azotanowych NO3-. Pewne związki organiczne azotu, np.
niektóre amidy i aminokwasy, mogą być w niewielkich ilościach przyswajane
przez rośliny.
Pozdrawiam bujnie Ja...cki

7. Data: 2005-07-23 12:30:33

Temat: Przesadzanie - fosfor (P)
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Rośliny głównie pobierają fosfor w postaci anionów H2PO4- i
HPO4-- a także mogą pobierać w niewielkim stopniu grupę fosforanową ze
związków organicznych (fityna, sacharofosfaty itp.)
Fosfor wpływa przede wszystkim na kształtowanie się części generatywnych
oraz skraca okres wegetacji a także pomaga w utrzymaniu turgoru komórek.
Ziarno roślin dobrze zaopatrzonych w fosfor jest cięższe i ma lepszą jakość.
Fosfor ma wpływ na gromadzenie się cukrów (skrobii) w korzeniach, owocach
itp.
Nawożenie fosforem uodparnia rośliny na choroby, podnosi ich
zimotrwałość, wzmacnia system korzeniowy oraz zmniejsza wyleganie.
Niedobór fosforu w roślinie powoduje zahamowanie wzrostu łodyg i liści
oraz słabe wykształceniem kwiatów, nasion i owoców. Rośliny mają wygląd
strzelisty, liście (początkowo starsze, dolne) zabarwiają się na kolor
niebieskozielony z odcieniem purpurowym lub fioletowym i matowieją. Brak
fosforu przedłuża okres wegetacji roślin i opóźnia ich dojrzewanie.
Pozdrawiam generatywnie Ja...cki

8. Data: 2005-07-23 18:37:22

Temat: Re: Przesadzanie - fosfor (P)
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Hejka. Rośliny głównie pobierają fosfor w [ciach]

Dobra, dobra, w kompoście jest wszystko :-)))))) Oprócz ryzyka przenawożenia;)

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2005-07-23 19:15:39

Temat: Re: Przesadzanie - potas (K)
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:6a38.00000156.42e28e61@newsgate.onet.pl Basia Kulesz
<b...@p...onet.pl> napisał(a):

> Dobra, dobra, w kompoście jest wszystko :-)))))) Oprócz ryzyka
> przenawożenia;)

Hejka. No, właśnie. :-) Garść wiadomości zmniejszy ryzyko błędów. ;-)

Rośliny pobieraja potas w postaci kationu K+. Potas wpływa na właściwą
gospodarkę wodną i węglowodanową, na fotosyntezę, oddychanie, gospodarkę
azotem, żelazem i manganem oraz aktywuje układy enzymatyczne rośliny.
Racjonalne nawożenie potasem zwiększa zimotrwałość roślin, uodparnia je
na choroby i zapobiega wyleganiu.
Niedobór potasu początkowo objawia się w roślinach utratą turgoru,
wiotczeniem i więdnięciem starszych liści, które przebarwiają się na kolor
ciemnozielony. Następnie powstają bladożółte plamy na brzegach liści i
miedzy nerwami. W końcu te plamy rozszerzają się i brunatnieją, a liście
wyglądają na uschnięte.
Pozdrawiam ruchliwie Ja...cki

10. Data: 2005-07-23 19:48:11

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> miedzy nerwami. W końcu te plamy rozszerzają się i brunatnieją, a liście
> wyglądają na uschnięte.
> Pozdrawiam ruchliwie Ja...cki

Nie Przesadzaj Koleś ;-)

No,
Pozdrawia
Kolega boletus

borowka
co ozdobnego zaszczepić na nierodzącej czereśni? czy da się w ogóle?
popiol drzewny
[ogłoszenie] Obornik
slonecznik w doniczce, usychajace liscie