przewlekla goraczka

1. Data: 2003-12-12 13:53:36

Temat: przewlekla goraczka
Od: "Jerry" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co Szanowni Grupowicze o tym sadza?

Od dluzszego czasu (ok. roku) codziennie, niezaleznie od pory dnia,
mam goraczke w okolicach 37-37,3.
W sierpniu mialem usuniete migdalki podniebienne, bo lekarze
stwierdzili, ze wlasnie one byly przyczyna tej goraczki.
I rzeczywiscie migdalki byly przerosniete, ropne. Nic nie pomagalo, a
poza tym EchoKG wykazalo minimalne zmiany na zastawce mitralnej
(wiadomo - streptokok). Ale temat migdalkow i angin jest tematem
oklepanym i de facto juz mnie nie interesuje, bo po prostu ich nie
mam. Nie wiem czy zrobilem dobrze czy tez zle - to sie zapewne okaze
po jakims czasie.

Bardziej mnie niepokoi ta goraczka. Juz po 3 miesiacach mialaby
zaniknac. Mialem zrobiony test ASO - dwa razy przekroczyl norme (ok.
400). Dostalem silny antybiotyk (zastrzyk raz w miesiacu). Rutynowe
badania krwi - w normie. Moj lekarz (w sumie znany i ceniony w
srodowisku) enigmatycznie stwierdzil, ze jesli mialem goraczke przez
rok, to tak szybko ona nie zniknie i nalezy poczekac przynajmniej pol
roku.

Z gory dziekuje za wszelkie konstruktywne opinie i rady.

Pozdr,
Jerry

2. Data: 2003-12-14 21:40:29

Temat: Re: przewlekla goraczka
Od: rabin-hood <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Warto zastanowić się nad:
- znalezieniem ogniska zakażenia (zęby, zatoki, może zapalenie wsierdzia
itd.)
- chorobami układowymi (toczeń układowy, reumatoidalne zapalenie stawów
itd.)
- innymi chorobami z autoagresji (przewlekłe zapalenie wątroby, zapalenie
tarczycy itd.)
- choroby hematologiczne (ale piszesz, że moforfologia OK)
- chorobami endokrynologicznymi (nadczynność tarczycy, guz chromochłonny
itd.)
- nowotworami złośliwymi (ale mało prawdopodobne, żeby przez rok nie dały
innych objawów)
Jak widzisz gorączka występuje w masie chorób (a wypisałem tylko ich
niewielką część). Trzeba będzie po kolei wykluczać choroby. Może masz
jakieś objawy, które ukierunkują poszukiwania. Jeżeli masz gorączkę już
przez rok, to najwyższy czas, żeby wreszcie znaleźć jej przyczynę i w
razie możliwości ją usunąć. Napisz kiedy już Twój lekarz ustali
rozpoznanie, bo sam jestem ciekaw jakie będzie.

Pozdrowienia
Krzysiek

--
When cryptography is outlawed, bayl bhgynjf jvyy unir cevinpl.

3. Data: 2003-12-15 16:19:42

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Krzysiek
>
> --
> When cryptography is outlawed, bayl bhgynjf jvyy unir cevinpl.

Witam, na temat przewlekłej gorączki (mam ją od paru lat, pierwszy raz
zauważyłem 3 lata temu) pytałem się lekarzy - zawsze odpowiedź była jedna: jak
wyniki badania krwi i moczu dobre to pacjent zdrowy. I rzeczywiście chyba nic
mi nie jest (mam parę dolegliwości), a mam 37,3 w dzień i 36,4 w nocy. Ale
wolałbym wiedzieć skąd tak mam, jeżeli już przyjąłem to za normalne.
Pozdrowienia, Marek

4. Data: 2003-12-15 17:07:21

Od: "Jerry" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

rabin-hood napisał(a) w wiadomości: ...
>Napisz kiedy już Twój lekarz ustali
>rozpoznanie, bo sam jestem ciekaw jakie będzie.

OK. Napisze.
Ale tak na marginesie to niezle wystraszyles mnie tymi wszystkimi
chorobami, ktore wypisales...

Pozdr
Jerry

cos napalcu u stopy, bolące,jak odcisk