Re: przyjazn miedzy kobieta a mezczyzna

From: Arek <a...@e...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: przyjazn miedzy kobieta a mezczyzna
Date: Sat, 17 May 2003 18:59:40 +0200
Sender: d...@p...onet.pl@213.199.201.132

W dniu 2003-05-17 18:49, Anka napisał:
> Czy jest mozliwa prawdziwa przyjazn miedzy mezczyzna a kobieta?

Oczywiście. Sam mam przyjaciółkę już od dobrych 15 lat :)

> Czy zadna ze stron ani troche nie bedzie udawac?

A to już zależy, czy ludzie tworzący ten związek są uczciwi względem
siebie.

> On chyba chce czegos wiecej niz tylko przyjazni. Ja natomiast nie jestem

Szczerość intencji to podstawa w przyjaźni. Jeśli Ty przyjmiesz do wiadomości
jego uczucia i pragnienia, a on Twój brak reakcji na nie i będzie taka sytuacja
Wam odpowiadać to nie ma problemu by przyjaźń trwała.

> gotowa na kolejny zwiazek (zle wspomnienia z ostatniego). On moje uczucia
> przyjazni, odebral jako cos wiecej. Zerwal dla mnie z dziewczyna.
> Czuje sie fatalnie.

Dlaczego? To jego sprawa, jego decyzja.
Ciebie to nic a nic nie powinno ruszać.

> Jak mu delikatnie powiedziec,ze chce narazie pozostac z nim na stopie
> przyjacielskiej? nie chce go zranic, nie chce go tez stracic.

Więc musisz to powiedzieć mu otwarcie, prosto, odważnie jeśli go szanujesz.
Nie możesz go oszukiwać, zwlekać ani owijać w bawełnę.

> Wiem,ze decyzje -co dalej - musze podjac samodzielnie.

Strach ma wielkie oczy, a Ty demonizujesz sytuację. Takie sprawy, że jedno
chce więcej niż drugie, są codziennością. Nie ma co z nich robić widły tylko
jasno, precyzyjnie i szczerze wyjaśniać swoje stanowisko.
I wszystko wtedy gra.

pozdrawiam
Arek