przyjmiecie mnie?

21. Data: 2006-06-18 17:36:42

Temat: Re: przyjmiecie mnie?
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Jun 2006 13:15:15 +0200, Agnieszka Biernacka napisał(a):

> Slicznosci, mamy bardzo podobne zestawienia gatunkowe ;) Tylko u Ciebie
> lepiej rosna te glinolubne ;)

Te zestawienia to raczej przypadek, większosc została tam posadzona bo było
miejsce.
Za wyjątkowo udane uważam zestawienie świecznicy o bordowych liściach z
siewakami 'Samobora' i ciapkatymi brunerami.

> PS. Jack na honorowym miejscu ;)

:))) Brunery są ładne po prostu.
Teraz marzy mi się 'Silver Wings'.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

22. Data: 2006-06-18 17:47:44

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Jun 2006 14:25:36 +0200, Ania napisał(a):

> O to właśnie mi chodziło ! Drukuję Wasze listy i lecę do centrum
> ogrodniczego. Wszystkiego na razie nie kupię, ale zrobię dobry poczatek.

Naparstnice, niezapominajki, dwonki z nasion (tanio), brunery, ułudki,
bluszcze, konawalie - prawie w każdym ogrodzie, mnozą się się szybko i
szybko rozrastają. Podobnież fiołki, niektóre pierwiosnki i żurawki. I
bodziszki: platypetalum, endressi, sylvaticum, himalaynese, phaeum. Nawet
G.sanguineum w półcieniu rośnie nieźle i kwitnie.
Kupować to można jakieś ładniejsze i rzadsze odmiany:)

Co do róż o których pisała Agnieszka, to jednak większość wymaga jednak
słońca chociaż przez kilka godzin dziennie. Okrywowa Max Graf wygląd ma
naturalny i nieźle radzi sobie w półcieniu.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

23. Data: 2006-06-18 17:49:23

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Jun 2006 17:53:31 +0200, Agnieszka Biernacka napisał(a):

> Ja nie przepadam za narcyzami. Jakos sztucznie dla mnie wygladaja ;) Za to
> botaniczne tulipany bardzo lubie. Zgadzam sie absolutnie, jesli chodzi o
> konwalie ;)

A ja np za tulipanami:)
N. poeticus - nie ma bardziej chyba narcyza, który wyglądałby bardziej
naturalnie;)

Pozdrawiam,
Marta co ma w planach dokupić całą bandę narcyzów w tym roku:)

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

24. Data: 2006-06-18 18:03:00

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" napisała:

> A ja np za tulipanami:)
> N. poeticus - nie ma bardziej chyba narcyza, który wyglądałby bardziej
> naturalnie;)

Fakt, ladny. Jakos sie do tej pory na niego nie natknelam ;) Chyba w takim
razie tez mam w planach kupowanie narcyzow ;)

Agnieszka Biernacka

25. Data: 2006-06-18 18:08:53

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" napisała:

> Za wyjątkowo udane uważam zestawienie świecznicy o bordowych liściach z
> siewakami 'Samobora' i ciapkatymi brunerami.

A co to Samobor (Samobora)?

Agnieszka Biernacka

26. Data: 2006-06-18 18:12:55

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> słońca chociaż przez kilka godzin dziennie. Okrywowa Max Graf wygląd ma
> naturalny i nieźle radzi sobie w półcieniu.

Ale ja nie radzilam sadzic roz w polcieniu. Przepraszam, jesli to wynikalo z
mojego posta ;) Wydawalo mi sie, ze slonca tam tez jest sporo, stad te roze.

A propos, slyszalam, ze Veilchenblau sobie niezle radzi w polcieniu.
Chcialam ja posadzic w miejscu, gdzie mialaby ze trzy godziny slonca.
Myslisz, ze bedzie kwitla?

Agnieszka Biernacka

27. Data: 2006-06-18 18:29:41

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@m...pl

> :))) Brunery są ładne po prostu.
> Teraz marzy mi się 'Silver Wings'.

A widziałaś B. macrophylla Looking Glass ?

http://www.naylorcreek.com/main/p_images/brunlooking
.jpg

Z nowości też widziałam Brunnera macrophylla 'Gordano Gold'

Serdecznie Miłka

28. Data: 2006-06-18 18:33:38

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" napisała:

> A widziałaś B. macrophylla Looking Glass ?

Aaaa, jakie fajne! Do jasnoty by pasowalo ;)

> Z nowości też widziałam Brunnera macrophylla 'Gordano Gold'

Na zdjeciu, ktore znalazlam wyglada jak scindapsus. W rzeczywistosci tez
kolorystycznie podobne?

Sliver wings tez sliczne. No to znowu bede chorowac na brunery ;) A gdzie
widzialas?

Agnieszka Biernacka
PS. Czy jest krwawnica o bialych kwiatach? Pasowalaby mi koncepcyjnie ;)

29. Data: 2006-06-18 18:52:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:e746qt$igs$1@inews.gazeta.pl...

> Na zdjeciu, ktore znalazlam wyglada jak scindapsus. W rzeczywistosci tez
> kolorystycznie podobne?

A czy w rzeczywistości, znaczy w Polsce, da się kupić? widział ktoś?
ostatecznie mogłabym wywalić kępę gatunku...

> PS. Czy jest krwawnica o bialych kwiatach? Pasowalaby mi koncepcyjnie ;)

Spróbuj szałwię omszoną o białych kwiatach. Tylko że niska jest...albo
rodgersja pinnata, kwiaty kremowe, fantastyczne po prostu:D

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

30. Data: 2006-06-18 18:52:33

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" napisała:

> Spróbuj szałwię omszoną o białych kwiatach. Tylko że niska jest...albo
> rodgersja pinnata, kwiaty kremowe, fantastyczne po prostu:D

Na szalwie tam jest za ciemno, ja krwawnice choduje w cieniu ;) Za to
pinnata ma isc dwa metry dalej, cos bialego i wysokiego potrzebne mi jako
symetryczny akcent. Zastanawialam sie tez nad parzydlem, ale chcialam cos o
innych lisciach niz pluskwica. Najlepsze byloby o slocistym ulistnieniu i
bialych kwiatach, kolo 1,5 m wysokosci. Nie mam zadnego pomyslu, moze cos
podpowiesz?

Ech, planuje, kombinuje, a na koniec i tak sadze co innego, co zupelnie
niespodziewanie znajde w sprzedazy ;)

Agnieszka Biernacka

Piwonia ludlowii
Valeriana supina