przyleciały gołąbki

1. Data: 2002-06-04 18:18:15

Temat: przyleciały gołąbki
Od: "grzela" <s...@m...mil.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiosna "na całego". A wraz z nią pojawiły się najpierw jaskółki a potem
przyszedł czas na gołąbki. Oczywiście te z młodej kapustki. Osobiście
uwielbiam je w sosie pomidorowo-śmietankowym z nadzieniem ryżowo-mięsnym,
delikatnie doprawionym oregano. Innymi przyprawami oczywiście też, ale ta
przyprawa podkreśla smak całości (lekko przenika również do sosu).
Jako zapalony "gołębiarz" z przyjemnością zapoznam się z innymi propozycjami
wykonania tej smakowitej potrawy.

Pozdrawiam - Grzela.

---

1. Data: 2002-06-04 19:12:10

Temat: Re: przyleciały gołąbki
Od: "Mattik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mamuska zapodala ostatnio golabeczki (takie malenkie) z nadzieniem
ryzowo-miesnym (tyle, ze ryz byl zabarwiony curry) i zawiniete w liscie
winogronowe ... prosze Panstwa ... no cosik wspanialego :)
--
Mattik

1. Data: 2002-06-04 20:33:46

Od: "grzela" <s...@m...mil.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grzela" <s...@m...mil.pl> napisał w wiadomości >
> [...]
> przyprawa podkreśla smak całości (lekko przenika również do sosu).
> Jako zapalony "gołębiarz" z przyjemnością zapoznam się z innymi

---

1. Data: 2002-06-04 20:43:21

Od: "grzela" <s...@m...mil.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> delikatnie doprawionym oregano. Innymi przyprawami oczywiście też, ale ta
przyprawa podkreśla smak całości (lekko przenika również do sosu).

Ups.. coś mi chyba przypadkowo uciekło...Sorry.

Przepraszam, ale zapomniałem o dość istotnej rzeczy. Po zawinięciu w kapustę
najpierw podsmażam gołąbki na patelni, dopiero potem są przekładane do
garnka i gotowane w sosie. Są zdecydowanie lepsze od takich "białych", nie
podsmażonych.
Grzela.

---

1. Data: 2002-06-05 08:24:35

Od: "kasia dostal" <w...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najpierw podsmażam gołąbki na patelni, dopiero potem są przekładane do
> garnka i gotowane w sosie. Są zdecydowanie lepsze od takich "białych", nie

ja dodaje do farszy zeszklona cebulke i pieczareczki (troszke podduszone)
!
a czasem zamiast sosu pomidorowego robie sos pieczarkowy
wszystkie golabki plus duzo lisci kapusty wkladam do waski i do piekarnika,
najlepsza jest ta kapustka ktora jest na dnie waski i na gorze na wszystkich
golabkach, a potem na tej : wodzie( sosie) ktory wydusi sie z golabkow
dopiero robie sosik!
palce lizac
pozdrawiam kasia

1. Data: 2002-06-05 08:34:42

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

grzela napisal:
(...)

> [...]
> najpierw podsmażam gołąbki na patelni, dopiero potem są przekładane do
> garnka i gotowane w sosie. Są zdecydowanie lepsze od takich "białych", nie

Najlepsze są pieczone (pieczone gołąbki nie lecą same do gąbki :-))
No i ja akurat nie lubię sosu pomidorowego do gołąbków. Do
nadzienia można dodać troszeczkę świeżej mięty albo koperku.

Krycha

1. Data: 2002-06-05 08:43:23

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najpierw podsmażam gołąbki na patelni, dopiero potem są przekładane do
> garnka i gotowane w sosie. Są zdecydowanie lepsze od takich "białych", nie

U mnie w domu gołąbki po zawinieciu farszu w kapustke sa polewane sosem
pomidorowym i wedruja do piekarnika w brytfannie. Tam "dochodza" i
przechodza sosem. Najlepsze sa na drugi dzien :)
Mapetka

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-05 12:28:12

Od: "Sunnta" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja dodaje do farszy zeszklona cebulke i pieczareczki (troszke
podduszone)

moja mama robi z ryżu i pieczarek (bez mięsa)
J.

1. Data: 2002-06-05 12:47:52

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyprawa podkreśla smak całości (lekko przenika również do sosu).
> Jako zapalony "gołębiarz" z przyjemnością zapoznam się z innymi

A jakie pyszne sa z peczakiem ....
(nie umiem, ale jadlam)
AniaK

1. Data: 2002-06-05 13:57:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>A jakie pyszne sa z peczakiem ....
>(nie umiem, ale jadlam)
>AniaK

W zyciu nie jadlam peczaku, pewnie dlatego, ze moja Mama miala
zle konotacje z peczakiem - z czasow wojny....a mnie w genach
dziwne rzeczy przekazala, np lekka niechec do Bozego Narodzenia i
do nie wyrzucania pod zadnym pozorem chleba....

Krysia
K.T. - starannie opakowana

News z celi ;-)
(P) Rogaliki drozdzowe Wladyslawy
(P) Ogorki po zydowsku i salatka - Wladyslawy
(P) Ciasto ze śliwkami Wladyslawy
szukam programu Dietetyk lub cos podobnego do szkoly ...