przyprawy do piernika

1. Data: 2003-12-12 11:06:17

Temat: przyprawy do piernika
Od: "Lidka i Tadek" <tadek13@bez_spamu.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Od roku mieszkam w Niemczech i mam problem :) Nie potrafie odszukac w
tutejszych sklepach mieszanki przypraw do piernika :(. Robilam w Polsce
bardzo dobre ciasto tzw. piernikomurzynek i jednym ze skladnikow byl owa
mieszanka. Moze ktorych z szanownych Grupowiczow poda mi jakich ziol dodac
zamiast tej mieszanki i mniej wiecej proporcje na jedna lyzeczke tej
mieszanki. Dzieki

Lidka

1. Data: 2003-12-12 11:11:28

Temat: Re: przyprawy do piernika
Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak nic innego nie pomoze to moze po prostu popros znajomych zeby wyslali
listem? To w koncu ze 25-30 gram i nie powinno niesc ze soba ekstremalnych
kosztow
zuczek

1. Data: 2003-12-12 12:03:49

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lidka i Tadek" <tadek13@bez_spamu.polbox.com> napisał w
wiadomości news:3fd9a091@news.vogel.pl...
> [...]

Moze ktorych z szanownych Grupowiczow poda mi jakich ziol dodac
> zamiast tej mieszanki i mniej wiecej proporcje na jedna lyzeczke tej

lepiej dodawac korzeni a nie ziol :))) a tu dwie propozycje, na troche
wiecej niz lyzeczka, ale nie robmy z kuchni apteki

Lebkuchengewürz selbstgemacht:
20 Gramm Zimt
3 Gramm Gewürznelken
2 Gramm Kardamom
3 Gramm Piment
1/2 Vanilleschote (Mark)

Lebkuchengewürz
1/2 ts Zimt; gemahlen
1/2 ts Gewuerznelke; gemahlen
1/2 ts Koriander; gemahlen
1/2 ts Piment; gemahlen
1/2 ts Muskatbluete; (Macis),
-- gemahlen
1/2 ts Kardamom; gemahlen
1/2 ts Muskatnuss; gemahlen

pzdr
marta

1. Data: 2003-12-12 16:03:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Dec 2003 12:06:17 +0100, "Lidka i Tadek"
<tadek13@bez_spamu.polbox.com> wrote:

> [...]
>mieszanka. Moze ktorych z szanownych Grupowiczow poda mi jakich ziol dodac
>zamiast tej mieszanki i mniej wiecej proporcje na jedna lyzeczke tej

ja uzywam od zawsze cynamonu, galki, gozdzikow, imbiru i czegos
co sie po naszemu nazywa allspice, bo ma zapach jak to wszystko
do kupy i cos jeszcze

trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-12-12 18:32:09

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Lidka i Tadek" <tadek13@bez_spamu.polbox.com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Od roku mieszkam w Niemczech i mam problem :) Nie potrafie odszukac w
> tutejszych sklepach mieszanki przypraw do piernika :(. Robilam w Polsce

Zle szukasz, :-).
Nie wiem w jakich sklepach kupujesz , ale np. w Realu jest stoisko
specjalnie z przeznaczeniem na swiateczne wypieki i tam miedzy innymi kupisz
te przyprawe, nie szukaj tam gdzie przez caly rok kupuje sie wszystko do
pieczenia.Najlepiej w pierwszym lepszym sklepie pytaj o Lebkuchen- Gewürz .
Na tym stoisku znajdziesz gozdziki,cynamon, marcepan,oplatki pod
pierniki,laske waniliowa....
pozdrawiam
Ilona

1. Data: 2003-12-12 21:14:56

Od: "Lidka i Tadek" <tadek13@bez_spamu.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

I.P. wrote:

> Zle szukasz, :-).

Racja, juz znalazlam. Po prostu nie wiedzialam, ze piernik to Lebkuchen.
Mamy Reala w moim miasteczku od miesiaca :) Dzieki za pomoc.
Pozdrowienia Lidka

1. Data: 2003-12-13 18:50:28

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Lidka i Tadek wrote:

> Racja, juz znalazlam. Po prostu nie wiedzialam, ze piernik to Lebkuchen.
> Mamy Reala w moim miasteczku od miesiaca :) Dzieki za pomoc.

no i jeszcze jest Pfefferkuchengewürz. Oba w Realu do kupienia, oczywiście
sezonowo. Masz też Pottasche i Hirschhornsalz, zamiast proszku do pieczenia
do pierników świetne.

Waldek

pizza
Przyprawa do piernika - gdzie wawa
nieco OT - pyt. o dodatek Wigilia a'la Makłowicz
Śledzik pysznościowy
Śledzik opiekany w zalewie winnej