psychologia tlumu

1. Data: 2001-09-11 13:29:29

Temat: psychologia tlumu
Od: "tengel" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Poszukuje czegos jak w temacie. Chodzi mi o opanowanie ludzi, ktorzy w
sytuacjach ekstremalnych przestaja sobie radzic ze swoimi emocjami. Ktorzy
potrafia pobic ratownika tylko dlatego, ze udziela pomocy poszkodowanemu,
albo dlatego, ze wydaje im sie ze wiedza lepiej.

z gory dzieki.

1. Data: 2001-09-11 13:53:17

Temat: Re: psychologia tlumu
Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tengel" <t...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> potrafia pobic ratownika tylko dlatego, ze udziela pomocy poszkodowanemu,
> albo dlatego, ze wydaje im sie ze wiedza lepiej.

Pooglądaj sobie TVN.
Ciekawe obserwacje po zamach terroystycznym. Teraz.
Przerażające to wszystko.
Eva

1. Data: 2001-09-11 14:01:49

Od: Daga Gorczyńska <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tengel <t...@p...com> w artykule news:9nl2a0$qn6$1@news.tpi.pl
pisze...

> [...]
> potrafia pobic ratownika tylko dlatego, ze udziela pomocy
poszkodowanemu,
> albo dlatego, ze wydaje im sie ze wiedza lepiej.

Czyli psychologia społeczna... Jeśli chodzi Ci o publikacje, to
polecam, co następuje :)

1. Psychologia społeczna - Aronson, Wilson, Akert (ogromny podręcznik,
w którym znajdziesz między innymi o psychologii tłumu,
odpowiedzialności rozproszonej - m.in. o udzielaniu pomocy - i mnąstwo
innych rzeczy.

2. Człowiek - stota społeczna - Aronson. J.w. tylko jest to już książka
bardziej dostępna finansowo, bo mniejsza. :)

3. Psychologia i życia - Zimbardo, Ruch (podręcznik do psychologii
ogólnej)

4. Psychologia - pod red. Strelaua, w trzech tomach.

Dwie ostatnie pozycje radzę raczej najpierw przejrzeć w bibliotece lub
czytelni, bo są drogie, aczkolwiek warto je mieć i na co dzień z nich
korzystać...

Poza tym o psychologii tłumu pisali również socjologowie, tylko nie
jestem w stanie teraz podać Ci namiarów na żadne publikacje.

Serdeczności,
Daga

1. Data: 2001-09-11 14:03:00

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pooglądaj sobie TVN.
> Ciekawe obserwacje po zamach terroystycznym. Teraz.
> Przerażające to wszystko.

Czy w ogóle wiecie co się dzieje w stanach ?
To do tych, którzy nie mają TV i nie słuchają radia.
Eva

1. Data: 2001-09-11 14:06:40

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Teraz jestem w pracy :(

Płonie Pentagon. World Center Trade.
Samoloty (samobojcze???) i podpalenia.
Kolejne pożary i wybuchy.Non stop. od ok 2 godz.
Ewakuacja
Trzy miesiące od egzekucji na żywo ?
Może to to a może coś innego.
Eva

1. Data: 2001-09-11 14:22:45

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to mamy II wojne swiatowa. Jest gdzies w necie na zywo?

Nie wiem.
Ekspl. na kapitolu i w bud.min. finansow.
E.

1. Data: 2001-09-11 14:24:58

Od: "tengel" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Eva" <e...@w...pl> wrote in message news:9nl4v3$jm5$1@news.tpi.pl...

> Ciekawe obserwacje po zamach terroystycznym. Teraz.
> Eva

Teraz jestem w pracy :(

1. Data: 2001-09-11 14:35:18

Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to mamy II wojne swiatowa. Jest gdzies w necie na zywo?

Zobacz
http://bbc.internetia.pl/

tam coś jest na bieżąco.
Eva

1. Data: 2001-09-11 14:37:49

Od: Daga Gorczyńska <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eva <e...@w...pl> w artykule news:9nl6n2$56k$1@news.tpi.pl pisze...

> Nie wiem.
> Ekspl. na kapitolu i w bud.min. finansow.

Jezu, Eva, włączyłam EuroNews, gdzie pokazują i omawiają wszystko na
bieżąco - i nie mogę jeszcze w to uwierzyć!!! World Trade Centre już
nie ma, zawaliły się obydwie wieże...

To samo w TVN24...

Daga

1. Data: 2001-09-11 14:43:12

Od: "tengel" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Eva" <e...@w...pl> wrote in message news:9nl5o7$q8n$1@news.tpi.pl...
> Płonie Pentagon. World Center Trade.
> Samoloty (samobojcze???) i podpalenia.

No to mamy II wojne swiatowa. Jest gdzies w necie na zywo?

Psychokineza.
joga, medytacja - [b.dlugie!]
[OT] Mili moi...
"Tylko tam, gdzie milkną słowa, zaczyna się życie, objawia się tajemnica bytu..." za Dagą
interpretacja drzewa