Re: pumpernikiel

From: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: pumpernikiel
Date: Mon, 23 Dec 2002 10:51:06 +0100

Użytkownik "annA " <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:au6kq4$1el$1@news.gazeta.pl
> czy oszukuje sie jedzac pumpernikiel zamiast zwyklego chleba - czy on
> ma tak samo wysoki indeks glikemiczny - (a jesli inny to jaki).

Pytasz o pumpernikiel w diecie MM?
Według tabeli IG, zawartej w "Jeść, aby schudnąć" pumpernikiel ma IG=40
jest to mało, ale... ja nie bardzo ufam w to,
ponieważ zawsze w składzie tego rodzaju pieczywa
znajduje sie karmel lub substancja zbliżona do niego,
ale to moje osobiste uprzedzenie i nie należy
się tym sugerować, to wszak dieta MM,
a nie MM modyfikowna przez Mel

> Nie lacze go z niedozwolonymi rzeczami ( jem w towarzystwie li i
> jedynie warzyw, no dobra albo i owocow) ale i tak nie wiem czy nie
> przeginam, moze tez powinnam go odstawic zupelnie a moze w
> niewielkich ilosciach jako dostawca blonnika jest dozwolony...

Co do owoców, to proszę cytaty z ww książki:
"Owoce należy jeść raczej na czczo."
I dalej:
"Zawsze na czczo. Na przykład rano, przed śniadaniem.
Później jednak musimy odczekać 20 - 30 minut,
zanim zjemy coś innego, by dac im czas na spokojne
przejście przez żołądek. Można też zjeść jakiś owoc po południu.
Trzeba sie jednak najpierw upewnić, czy wystarczająco dużo czasu
minęło od obiadu (około 3 godzin) i czy nie zbliża się juz pora kolacji.
Nie ma reguły bez wyjątków. (...) truskawki, maliny, jeżyny,
porzeczki i czarne jagody. Bez obawy możemy jeść po posiłku.
To samo dotyczy owoców gotowanych...."
WAŻNE: "Moja rada ma niewiele wspólnego z interesującym Cię
ubytkiem na wadze. Zależy mi przede wszystkim na zapewnieniu
Ci większego komfortu trawienia."
Wniosek taki, że nie powinno się łączyć owoców z niczym,
ale bardziej ze wzgledu na komfort trawienia (wzdęcia).

Co do reszty to zapewne jeszcze wypowiedzą się mądrzejsi :)
Pozdrawiam i powodzenia!

--
Mel.