pumpernikiel

1. Data: 2002-12-23 09:25:25

Temat: pumpernikiel
Od: "annA " <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy oszukuje sie jedzac pumpernikiel zamiast zwyklego chleba - czy on ma tak
samo wysoki indeks glikemiczny - (a jesli inny to jaki).

Nie lacze go z niedozwolonymi rzeczami ( jem w towarzystwie li i jedynie
warzyw, no dobra albo i owocow) ale i tak nie wiem czy nie przeginam, moze
tez powinnam go odstawic zupelnie a moze w niewielkich ilosciach jako
dostawca blonnika jest dozwolony...

pozdrawiam
i dziekuje
annA

2. Data: 2002-12-23 09:51:06

Temat: Re: pumpernikiel
Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "annA " <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> czy oszukuje sie jedzac pumpernikiel zamiast zwyklego chleba - czy on
> ma tak samo wysoki indeks glikemiczny - (a jesli inny to jaki).

Pytasz o pumpernikiel w diecie MM?
Według tabeli IG, zawartej w "Jeść, aby schudnąć" pumpernikiel ma IG=40
jest to mało, ale... ja nie bardzo ufam w to,
ponieważ zawsze w składzie tego rodzaju pieczywa
znajduje sie karmel lub substancja zbliżona do niego,
ale to moje osobiste uprzedzenie i nie należy
się tym sugerować, to wszak dieta MM,
a nie MM modyfikowna przez Mel

> [...]
> przeginam, moze tez powinnam go odstawic zupelnie a moze w
> niewielkich ilosciach jako dostawca blonnika jest dozwolony...

Co do owoców, to proszę cytaty z ww książki:
"Owoce należy jeść raczej na czczo."
I dalej:
"Zawsze na czczo. Na przykład rano, przed śniadaniem.
Później jednak musimy odczekać 20 - 30 minut,
zanim zjemy coś innego, by dac im czas na spokojne
przejście przez żołądek. Można też zjeść jakiś owoc po południu.
Trzeba sie jednak najpierw upewnić, czy wystarczająco dużo czasu
minęło od obiadu (około 3 godzin) i czy nie zbliża się juz pora kolacji.
Nie ma reguły bez wyjątków. (...) truskawki, maliny, jeżyny,
porzeczki i czarne jagody. Bez obawy możemy jeść po posiłku.
To samo dotyczy owoców gotowanych...."
WAŻNE: "Moja rada ma niewiele wspólnego z interesującym Cię
ubytkiem na wadze. Zależy mi przede wszystkim na zapewnieniu
Ci większego komfortu trawienia."
Wniosek taki, że nie powinno się łączyć owoców z niczym,
ale bardziej ze wzgledu na komfort trawienia (wzdęcia).

Co do reszty to zapewne jeszcze wypowiedzą się mądrzejsi :)
Pozdrawiam i powodzenia!

--
Mel.

3. Data: 2002-12-23 10:01:19

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> warzyw, no dobra albo i owocow) ale i tak nie wiem czy nie przeginam, moze
> tez powinnam go odstawic zupelnie a moze w niewielkich ilosciach jako

umpernikiel jesst dozwolony bo ma sredni IG,z tym,ze ja nie znalazlam
takiego,ktory nie ma w skaldzie cukru,wiec go nie jem.Za to czasem jem
pelnoziarnisty chleb zytni z otrebami,firmy Mastermecher.Chleb mozesz zjesc
z ryba,warzywami,dzemem ,serem bialym 0% tluszczu.I nie jedz go za duzo i za
czesto....Pozdrawiam Hafsa

4. Data: 2002-12-23 12:03:34

Od: "Margolcia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chleb mozesz zjesc
> z ryba,warzywami,dzemem ,serem bialym 0% tluszczu.I nie jedz go za duzo i
za
> czesto....Pozdrawiam Hafsa

Czy aby na pewno mozna?
np. sledzik z chlebkiem MM?
plizzz, napisz mi szybko, przed wigilia...

Anka

5. Data: 2002-12-23 13:45:45

Od: "Musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chleba nie nalezy moim zdaniem jesc w fazie pierwszej. Nie dlatego ze jest
tuczacy tylko z wlasnych obserwacji tj mimo pieknych opisuw skladu cos tam
musi byc bo jak go jem to nie chudne.

pumpernikiel - przeanalizowalem z 7 roznych i zawsze jest karmel, slud, lub
syrop skrobiowy

jezeli natrafisz na jakis bez tego to wyslij namiary

musta

6. Data: 2002-12-23 17:01:38

Od: "Hafsa " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margolcia <m...@t...pl> napisał(a):

> za
>
> Czy aby na pewno mozna?
> np. sledzik z chlebkiem MM?
> plizzz, napisz mi szybko, przed wigilia...
Mozna jesc rybe i chleb.Ale uwagas,podczas wigilii beda tez polaczenia
tluszczow i bialka,zreszta musisz dobrze rozwazyc caly jadlospis,jesli nie
planujesz odstepstwa.Ale odolnie chleb i ryba jest ok.Tylko ma racje musta,by
z chlebem nie przesadzac w fazie 1.Hafsa

7. Data: 2002-12-25 17:08:49

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> pumpernikiel - przeanalizowalem z 7 roznych i zawsze jest karmel, slud,
lub
> syrop skrobiowy

Wiesz Musta, w pumperniklu zawsze będzie jakaś "pochodna" cukru, bo taka
jest po prostu uroda pumpernikla :-) On ma właśnie stąd ten swój ciemny
kolor, że zawiera karmel, czyli palony cukier. Dlatego myślę, że ciężko
będzie (niemożliwością?) znaleźć pumpernikiel bez słodu, syropu skrobiowego
czy karmelu :-)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Mówią, że miłość umiera między dwojgiem ludzi.
To nieprawda, nie umiera. Opuszcza tylko człowieka.

8. Data: 2002-12-25 17:14:10

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa " <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

podczas wigilii beda tez polaczenia
> tluszczow i bialka,

Czy w połączeniu tłuszczu i białka jest coś złego?

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Jeśli nie masz na coś dowodów, używaj zwrotu "moim zdaniem".
http://republika.pl/misiczka/kuchnia/monti.htm

9. Data: 2002-12-25 19:59:11

Od: Gosia Garkowska <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article a...@m...pl, misiczka at m...@p...onet.pl
wrote on 25/12/02 18:14:

> podczas wigilii beda tez polaczenia
>
> Czy w połączeniu tłuszczu i białka jest coś złego?

nie ma nic zlego.
ale Hafsa pisala wczesniej o chlebie z rybka czyli o weglach z tluszczem
*gosia*

10. Data: 2002-12-28 09:38:13

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Hafsa " <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
>
> podczas wigilii beda tez polaczenia
>
> Czy w połączeniu tłuszczu i białka jest coś złego?

To dobre polacznie,ale jesli dorzucisz jeszcze chleb,bedzie polacznie
weglowadanowo-bialkowo-tluszczowe.I o to mi chodzilo.Hafsa

MM i kasza
Optymalny Kwaśniewski - kwiatki z przemówienia ROTFL
Meridia 15
"Dopalacze" podczas sesji egzaminacyjnej
MM- chlebek we Wrocławiu