Meridia 15

1. Data: 2002-12-21 23:51:33

Temat: Meridia 15
Od: "Paweł" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Mam pytanko dotyczące leku Meridia 15,
chodzi mi oto czy ktoś z Was używał w/w,
jakie są efekty i skutki uboczne ???
Pozdr.
Paweł

2. Data: 2002-12-22 09:19:23

Temat: Re: Meridia 15
Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich,
>
> Mam pytanko dotyczące leku Meridia 15,
> chodzi mi oto czy ktoś z Was używał w/w,
> [...]
A dlaczego musisz brac dawke 15?10 nie wystarcza?Dlaczego?Meridia skutkuje
wtewdy,gdy sie ja bierze,wywoluje efekt anorektyczny,zwieksza termogeneze.Z
ubocznych skutkow obserwuje sie:kolatanie seerca,suchosc w ustach itp.Nie
polecam,po zaprzestaniu brania spodziewaj sie Jojo.Zamast lekow wybierz po
prstu oidpowiednia diete.Pozdrawiam Hafsa

3. Data: 2002-12-22 11:51:07

Od: "Paweł" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo prosze o wiecej informacji !!!

4. Data: 2002-12-22 16:24:09

Od: "Loxia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam wszystkich,
>
> Mam pytanko dotyczące leku Meridia 15,
> chodzi mi oto czy ktoś z Was używał w/w,

ja nie mogłam spać i bardzo szybko odstawiłam ten lek..
może dlatego nie pomógł wogóle
a teraz mam problemy z sercem
nie polecam

Magda

5. Data: 2002-12-23 08:28:31

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo prosze o wiecej informacji !!!
> Pozdr.
> Paweł
Ale jakie chcesz informacje,o dzialaniu samego leku na organizm w sensie
farmakologii czy jego skutkow ubocznych???Hafsa

6. Data: 2002-12-23 10:18:23

Od: "Hafsa" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Bardzo prosze o wiecej informacji !!!
> Pozdr.
> Paweł

Prosze,oto wiecej informacji o Meridii.Hafsa
Właściwości i działanie

Sibutramina jest inhibitorem wychwytu zwrotnego monoamin (przede wszystkim
serotoniny i noradrenaliny). Lek nasila poposiłkowe uczucie sytości,
zwiększa wydatek energetyczny, zwiększając prawdopodobnie termogenezę, co
łącznie prowadzi do zmniejszenia masy ciała. Maksymalne stężenie sibutraminy
w osoczu występuje po około 1,5 h od podania. Farmakologicznie aktywne dwa
metabolity osiągają stężenie maksymalne po 3 godzinach, a okres ich
połowicznej eliminacji wynosi 14 i 16 godzin. Podczas przewlekłego
stosowania leku stan stacjonarny (steady state) stężeń obu metabolitów
uzyskuje się po czterech dobach. Główną drogą eliminacji sibutraminy i jej
czynnych metabolitów są przemiany metaboliczne w wątrobie. Inne (nieczynne)
metabolity są wydalane głównie z moczem (ok. 90%), częściowo z kałem (ok.
10%).

Wskazania

Preparat Meridia zalecany jest pomocniczo w połączeniu z dietą pacjentom z
otyłością o BMI >30 kg/m2, pacjentom z nadwagą o BMI >27 kg/m2, u których
występują dodatkowe czynniki ryzyka: cukrzyca typu II lub dyslipidemia
(hipertriglicerydemia, hipercholesterolemia LDL). Podawanie preparatu
Meridia powinno być połączone z odpowiednią dietą, postępowaniem
psychoterapeutycznym i możliwie wzmożoną aktywnością fizyczną. Leczenie
preparatem Meridia powinno być prowadzone tylko przez specjalistów.

Przeciwwskazania

Nie podaje się preparatu Meridia w przypadku stwierdzenia nadwrażliwości na
sibutraminę lub inny składnik preparatu. Ponadto nie należy stosować
preparatu u osób z wtórnymi przyczynami otyłości, z istotnymi
nieprawidłowościami w łaknieniu, jak anorexia nervosa lub bulimia, przy
jednoczesnym lub w odstępie czasu krótszym niż 2 tygodnie podawaniu
inhibitorów monoaminooksydazy (MAO). Preparatu Meridia nie podaje się
pacjentom z chorobą wieńcową, niewyrównaną niewydolnością serca,
tachykardią, chorobami tętnic ze zwężeniem ich światła, zaburzeniami rytmu
serca i chorobami naczyń mózgu (udar lub przemijające niedokrwienie mózgu) w
wywiadzie, a także przy nie poddającym się leczeniu nadciśnieniu (>145/90 mm
Hg), ciężkiej niewydolność wątroby i nerek, w okresie ciąży i karmienia
piersią. Stosowanie preparatu jest ponadto przeciwwskazane u dzieci i
młodzieży poniżej 18 r.ż. oraz u osób powyżej 65 lat z powodu braku
wystarczającego doświadczenia.

Ostrzeżenia

Podczas stosowania preparatu Meridia należy często kontrolować ciśnienie
tętnicze i częstość pracy serca. Kobiety w wieku rozrodczym leczone
preparatem Meridia powinny stosować skuteczną antykoncepcję.

Działania niepożądane

Większość działań niepożądanych występowała w ciągu pierwszych 4 tygodni
leczenia, a ich nasilenie i częstotliwość zmniejszały się z upływem czasu.
Nie były one poważne, nie prowadziły do odstawienia leku i były odwracalne.
Najczęściej występowały: utrata apetytu, zaparcia, suchość w ustach,
bezsenność.

Dawkowanie

Dorośli: początkowo jedna kapsułka preparatu Meridia 10 jeden raz na dobę,
rano podczas posiłku lub na czczo, bez rozgryzania, z wystarczającą ilością
płynu (np. szklanka wody). U pacjentów, u których nie nastąpiło odpowiednie
(przynajmniej 2 kg w ciągu 4 tygodni) zmniejszenie masy ciała po leczeniu
preparatem Meridia 10, a tolerancja leku jest dobra, można zwiększyć dawkę
do 1 kapsułki preparatu Meridia 15 raz na dobę. U pacjentów, u których nie
nastąpiło odpowiednie (przynajmniej 2 kg w ciągu 4 tygodni stosowania
preparatu Meridia 15) zmniejszenie masy ciała - lek należy odstawić. Czas
stosowania preparatu Meridia nie powinien być dłuższy niż 1 rok.

7. Data: 2002-12-23 12:12:06

Od: "Tony_Soprano" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chodziło mi o działanie na konkretnych osobach a nie
o wiadomości z ulotki,
ale dziękuje.
Pozdr.

Użytkownik "Hafsa" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

8. Data: 2002-12-23 12:45:24

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tony_Soprano" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Chodziło mi o działanie na konkretnych osobach

Na konkretnej osobie (czyli na mnie):
żadnych zauważalnych skutków brania.
Ani żadnych skutków ubocznych, ani działania porządanego.
ZERO. NIC :)
Co prawda wzięłam tylko jedno opakowanie,
ale schudł mi tylko portfel :)

--
Pozdrowienia
Mel.

9. Data: 2002-12-23 14:40:35

Od: "Tony_Soprano" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,
ok, dzięki za info.
Ja osobiście znam pewnego pana który dzięki temu schudł 37kg
w 6 m-cy i tak jak Ty nie miał rzadnych skutków ubocznych,
ale musze zaznaczyć iż stosował diete do tego...
Ogólnie w pyt. chodziło mi właśnie o wasze sugestie i odzczucia.
Pozdr.

10. Data: 2002-12-24 05:57:10

Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

"Loxia" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> Użytkownik "Paweł" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> ja nie mogłam spać i bardzo szybko odstawiłam ten lek..
> [...]

Niktorzy usypiaja na zawsze :-(( Dlatego niektore kraje wycofuja to swinstwo
z uzytku...

http://www.mercola.com/2002/mar/20/meridia.htm

Jurek

"Dopalacze" podczas sesji egzaminacyjnej
MM- chlebek we Wrocławiu
MM - co jesc w pracy?
Zbrodnia i kara (no to reklamujemy!) ciut OT
MM - menu wigilijne