pyszne jedzonko z kurczaka na modle wloska

1. Data: 2000-02-15 19:05:04

Temat: pyszne jedzonko z kurczaka na modle wloska
Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na jakiejs amerykanskiej grupie kulinarnej wykopalam pare fajnych przepisow
na piersi kurczaka. Wyprobowalam i rodzina oraz osobisty narzeczony nekaja
mnie teraz raz po raz o "riplejek". Przepisy sa proste ale calkiem
smakowite, wiec osmielam sie podzielic na forum.
Kurczak z grzybkami sote i sosem serowym

Na dwie osoby potrzebujemy
2 filety z piersi kurczaka
25 dag pieczarek (to jest namiastka - najlepsze bylyby kurki)
1 mala cebule
0,5 peczka drobnolistnej pietruszki
Vegete
ziola prowansalskie
oliwe z oliwek
1/4 szklanki mleka
1 lyzeczka masla
ok. 10 dag pol na pol sera zoltego i Rokpola (to oczywiscie tez namiastka,
najlepszy bylby jakis dobry zolty ser np. Gouda oraz Gorgonzola - generalnie
z serami polskimi jest problem - omawiano go tu juz przy okazji przepisu na
fondue - po prostu to polskie swinstwo nie chce sie rozpuszczac - ja troche
eksperymentowalam i wyszlo mi, ze z polskich serow w sposob dopuszalny do
spozycia rozpuszcza sie tylko Rokpol)
pieprz
makaron - najlepiej wstazki ciensze lub wezsze
szczypte maki ziemniaczanej

Piersi rozbijamy tluczkiem na rowna grubosc, posypujemy Vegeta i ziolami
prowansalskimi, odkladamy na chwile. Pieczarki oczyszamy i kroimy na pol i w
plasterki. Cebulke kroimy w kostke. W tym samym czasie zaczynamy podgrzewac
wode do gotowania makaronu. Teraz dzialamy symultanicznie ;- ) . Na patelni
rozgrzewamy oliwe i wrzucamy na nia piersi kurczaka, smazymy az miesko
przestanie byc surowe i pieknie sie zezloci. Na drugiej, duzej, plaskiej
patelni rozgrzewamy oliwe i wrzucamy na nia pieczarki i cebule. Smazymy na
ostrym ogniu, tak aby pieczarki jak najbardziej sie zrumienily i jak
najmniej pusily soku. Gdy beda juz miekkie i przyrumienione dosypujemy
bardzo drobno posiekana natke, smazymy jeszcze jakies pol minuty i
doprawiamy sola i pieprzem. Gdy woda (lekko osolona) sie zagotuje wrzucamy
makaron i gotujemy al dente. Przy odrobinie wprawy wszytskie czesci potrawy
powinny byc gotowe mniej wiecej w tym samy czasie. Teraz szybciutko
podgrzewamy w rondlu mleko z maslem, redukujemy plomien i dodajemy pokrojony
w kosteczke ser. Powinien sie ladnie rozpuscic - niestety ze wzgledu na
powody podane powyzej jest to najslabszy punkt programu - Rokpol rozpuszcza
sie dobrze ale sos nie jest zupelnie gladki. Gdy ser sie rozpusci dodajemy
szczypte rozpuszczonej we wodzie maki ziemniacznej - tyle aby sos zgestnial.
Na talerzu ukladamy odsaczony makaron, na nim w kregu kladziemy grzybki, na
samym srodku piers kurczaka i wszytsko fantazyjnie na okolo podlewamy sosem.
Mniam.

Drugi przepis do kurczak Parmigiana - jest nieco bardziej pracochlonny - ale
moim zdaniem wart grzechu. Nie wiem jednak, czy pierwsza potrawa wam sie
spodobala - jesli tak to jutro moze sie odwaze na drugi przepis.
Smacznego
Herbatka

1. Data: 2000-02-24 09:20:04

Temat: Re: pyszne jedzonko z kurczaka na modle wloska
Od: Antoni Goldstein <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ sporo osób narzeka, że zgubiło ten artykuł, więc cytuję go w
całości:

Nie omieszkam wypróbować. ;-))

Antek Goldstein
--
___/___ : I* I SPIT ON STINKING ROMAN DOGS! *I
< 102 >======= I* PTOOEE!!! *I

1. Data: 2000-02-24 14:09:40

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Antoni Goldstein wrote:

> Ponieważ sporo osób narzeka, że zgubiło ten artykuł, więc cytuję go w
> całości:

> Nie omieszkam wypróbować. ;-))
>
> Antek Goldstein
> --
> ___/___ : I* I SPIT ON STINKING ROMAN DOGS! *I
> < 102 >======= I* PTOOEE!!! *I
> /o----d-----b---o\ : I* (Vercingetorix) *I
> \8oooooooooooo8/ : I* *I

Gorgonzola to nie jest zolty ser!!!

Slav

1. Data: 2000-02-24 16:49:46

Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisalam zolty ser np. Gouda ORAZ Gorgonzola a nie lub gorgonzola. Te dwa
rozne rodzaje serow mialy byc laczone w proporcji pol na pol.
Herbatka

1. Data: 2000-02-24 18:03:14

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

tea wrote:

> Napisalam zolty ser np. Gouda ORAZ Gorgonzola a nie lub gorgonzola. Te dwa
> rozne rodzaje serow mialy byc laczone w proporcji pol na pol.
> Herbatka

OK, zle zrozumialem.

Slav

sosiki
kuchnia inna
RE: Czy kto? ma scišgniętšcałš Wirt. Kuch. Polsk.?
nakarmić mężczyznę...
kuchnia a Ajurweda