pyt.-abonament tel.

1. Data: 2002-08-20 09:51:14

Temat: pyt.-abonament tel.
Od: "andrzej" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gdzie moge znalezc ustawe w ktorej jest zapisane ze niepelnosprawni maja 50%
znizki na abonament tel.

pozdrawiam

k.w

2. Data: 2002-08-20 10:07:05

Temat: Re: pyt.-abonament tel.
Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> gdzie moge znalezc ustawe w ktorej jest zapisane ze niepelnosprawni maja
50%
> znizki na abonament tel.
>
> pozdrawiam
>
> k.w

Nie ma takowej ustawy, jest natomiast Uchwała Nr 180/01 Zarządu TP Sa w
s-prawie udzielania rabatów w opłatach za usługi telekomunikacyjne osobom
niepełnosprawnym.
Polecam przeczytanie uchwały na stronie http://www.onsi.pl/info.htm?id=113

pozdrówka
aaa_ / scorpio

3. Data: 2002-08-20 19:43:11

Od: "Koola" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma takowej ustawy, jest natomiast Uchwała Nr 180/01 Zarządu TP Sa w
> s-prawie udzielania rabatów w opłatach za usługi telekomunikacyjne osobom
> niepełnosprawnym.

Witam

Ustawy moze i nie ma ale jest Rozporządzenie Ministra Łączności na podstawie
ktorego kazdy operator udziela ulgi w wysokosci 50% abonamentu osobom
zakwalifikowanym do pierwszej grupy inwalidzkiej ze względu na uszkodzenie
narządu wzroku, słuchu lub mowy.
Jednak taka ulga przysluguje tylko u jednego operatora - czyli jezeli ktos
ma telefon stacjonarny w "TPsa" (lub "Netii") i komorki w sieci "Era" (lub
"Plus GSM" lub "Idea") to moze dostac ulge tylko u jednego (wybranego)
operatora.
W sieci Idea 50% ulge maja wszystkie osoby z pierwsza grupa inwalidzka - to
juz jest "dobra wola" :))))) operatora.

pozdr.
Koola

4. Data: 2002-08-21 07:42:00

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> operatora.
> W sieci Idea 50% ulge maja wszystkie osoby z pierwsza grupa inwalidzka -

Istnieje rozporządzenie ministra łączności w sprawie określenia zakresu
dostępu osób niepełnosprawnych do swiadczonych usług pocztowych lub
telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym ale nie ma to zastosowania do
usług telekomunikacyjnych z powodu zmiany w Ustawie o łączności gdzie w
artykule 6 skreślono wyraz "telekomunikacyjną", i w związku z tym państwo
nie musi zapewniać nam dostępu do świadczenia tej usługi, oprócz oczywiście
pocztowej.
Jednakże pomimo zmiany Prawa - Ustawy o łączności i Prawa
Telekomunikacyjnego, które nie narzuca na operatorów telekomunikacyjnych
obowiązku przyznawania ulg, Telekomunikacja Polska uchwałą Zarządu przyznała
osobom niepełnosprawnym zniżki za podłączenie do sieci oraz ulgi
abonamentowe (inni operatorzy komórkowi takze), która ma zastosowanie w
praktyce przyznawania rabatów i ulg telekomunikacyjnych.

Pozdrówka
aaa_ / scorpio

5. Data: 2002-08-23 03:58:39

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-))
"scorpio" w news:ajvgbg$g0v$1@news.tpi.pl...
napisał:

> [...]
> abonamentowe (inni operatorzy komórkowi takze), która ma zastosowanie w
> praktyce przyznawania rabatów i ulg telekomunikacyjnych.

Pokazałeś dokładnie jaka jest obecnie sytuacja prawna dotycząca
ulg dla ON w telekomunikacji. Telkomy stosują ulgi z racji tradycji,
w celach marketingowych, bez gwarancji na przyszłość. Podobny
kierunek mają zmiany w transporcie. Z ustaw w różny sposób
znikają ulgi dla ON.
Jak sobie wyobrazić egzekwowanie ulg dla ON od prywatnego
przewoźnika mającego jeden lub dwa mikrobusy wożące pasażerów
na trasie Kraków-Zakopane?
Dochodzi do paradoksalnej sytuacji że pieniądze przeznaczone
dla ON na ulgi w przejazdach są faktycznie dofinansowaniem
molochów PKP, PKS a nie dla ON.
Ulgi nie zdają dzisiaj egzaminu, są nieekonomiczne.
Wydaje się że najlepszym, docelowym rozwiązaniem jest
kierowanie pieniędzy na wyrównanie szans z tytułu niesprawności
bezpośrednio do indywidualnego ON.
Ryczałt (czy jak to inaczej nazwać) pieniężny na wyrównanie
szans, zostanie lepiej wykorzystany przez zainteresowanego
niż przez przedsiębiorstwo hipotetycznie zobowiązane do
świadczenia ulgowej usługi.
Problem polega na tym by zgrać w czasie wycofanie ulg
z wypłacaniem tego "ryczałtu" wszystkim indywidualnym ON.
Dotychczas próbowano "zaoszczędzić" pieniędzy w ten
sposób że likwidowano z dnia na dzień ulgę a obowiązek
wyrównania odkładano na czas przyszły niespełniony.
Stąd fatalne skutki. Jak sądzicie kto był winny ostatniemu
zamieszaniu z likwidacją a potem przywracaniem ulg?
Pozdrawiam
Marian L

6. Data: 2002-08-23 06:49:36

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dochodzi do paradoksalnej sytuacji że pieniądze przeznaczone
> dla ON na ulgi w przejazdach są faktycznie dofinansowaniem

Dokładnie

> Ulgi nie zdają dzisiaj egzaminu, są nieekonomiczne.
> Wydaje się że najlepszym, docelowym rozwiązaniem jest
> kierowanie pieniędzy na wyrównanie szans z tytułu niesprawności
> bezpośrednio do indywidualnego ON.

Zgadzam się z Tobą, że najlepszym rozwiązaniem jest kierowanie środków
finansowych bezpośrednio do indywidualnego ON.

> Ryczałt (czy jak to inaczej nazwać) pieniężny na wyrównanie
> szans, zostanie lepiej wykorzystany przez zainteresowanego
> niż przez przedsiębiorstwo hipotetycznie zobowiązane do
> świadczenia ulgowej usługi.

Pytanie. Czy tym ryczałtem nie są juz zasiłki pielęgnacyjne ?????

pozdrawiam
aaa_ / scorpio

7. Data: 2002-08-23 07:19:51

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szanowny"scorpio" w news:ak4luj$ni1$1@news.tpi.pl...
napisał:

> Pytanie. Czy tym ryczałtem nie są juz zasiłki pielęgnacyjne ?????

Moim zdaniem (z czysto technicznego punktu widzenia)
jeżeli te pieniądze na zasiłki pielęgnacyjne są kierowane
bezpośrednio do osoby uprawnionej to tak - należy to
nazwać środkami na wyrównanie szans.

Jednak zasiłek pielęgnacyjny to jest jedno ze świadczeń,
częto towarzyszące potrzebie niwelacji innych niesprawności.
Niesłyszący zamiast ulgi na telefon powinien dostać pieniądze
gdyż pokrzywdzony będzie ten niesłyszący który nie chce
telefonu komórkowego.

Istotą powinno być że ON sam decyduje jak i kiedy
wydatkowuje pieniądze należne na wyrównanie szans
gdyż dopiero wtedy jest pełnoprawnym współbojownikiem
w walce z kłopotami dnia codziennego.

Pozdrawiam
Marian L

8. Data: 2002-08-24 10:53:31

Od: "mkarwan" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

sraluś mazgaluś firduptuś duptuś
najpierw zabiorą wszystkie ulgi a później wszystkie dodatki.
Jak na dłoni widać działania przeciw ON. Działają tak szczególnie Ci, którzy
czują się jak macho! Do czasu gdy po jakim wypadku (czego im nie życzę) będą
s.. pod siebie.
Opinie głoszone przez Ciebie scorpio i Wam podobnych tylko sprzyjają tym
działaniom. Zastanówcie się nad tym. Przecież nawołujecie do zlikwidowania
ulg. Ulgi likwidują już od jesieni, a czy dali coś w zamian?

9. Data: 2002-08-25 05:22:09

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
"mkarwan" <m...@b...pl> w news:ak7ods$qg6$1@news2.tpi.pl...
napisał:

> [...]
> Jak na dłoni widać działania przeciw ON. Działają tak szczególnie Ci,
> którzy czują się jak macho! Do czasu gdy po jakim wypadku (czego im

Nie wierzę że "zabiorą" wszystkie ulgi.
Zauważ że już niektóre ustawowe ulgi są zmniejszane,
zmieniane a nawet likwidowane.
Na przykład ulga na abonament telefoniczny nie jest już
w ustawie a w przepisach wewnętrznych telkomów.

Czy nie lepiej gdyby zamiast jakiejś uznaniowej ulgi na przykład
abonamentu telefonicznego uprawnieni otrzymywali by pieniądze
stanowiące równowartość tej ulgi ? Pewne pieniądze - bo od państwa.
Było by to sprawiedliwsze bo dotyczące wszystkich uprawnionych,
uprawnieni racjonalniej spożytkują pieniądze, prawdopodobnie
było by też to tańsze dla państwa - jednak to powinni policzyć
specjaliści od finansów i polityki społecznej.
(To samo dotyczy innych ulg np. na przejazdy, telefon to przykład).

> Opinie głoszone przez Ciebie scorpio i Wam podobnych tylko sprzyjają tym
> działaniom. Zastanówcie się nad tym. Przecież nawołujecie do zlikwidowania
> ulg.

Oczywiście każdy ma swoją opinię, cieszę się że mam zdanie
podobne, albo zgodne z innymi na określone tematy, ale
poznawanie opinii odmiennych doskonali.
Problem polega na tym by zmiany sugerować, wybrać dobre,
przygotować, wytłumaczyć, zgrać w czasie i dopiero wprowadzać.
Niestety to kosztuje i z natury człowiek jest konserwatywny nie lubi zmian.
Dodatkowo nie sprzyja temu nadmierna reprezentacja liberałów
wśród rządzących - choć rząd mamy lewicowy.

> Ulgi likwidują już od jesieni, a czy dali coś w zamian?

Jeżeli wiesz coś na ten temat to napisz, jakie ulgi likwidują
bo to jest nielogiczne a więc chyba niemożliwe.

Pozdrawiam
Marian L

10. Data: 2002-08-26 07:15:27

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mkarwan" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> działaniom. Zastanówcie się nad tym. Przecież nawołujecie do zlikwidowania
> ulg. Ulgi likwidują już od jesieni, a czy dali coś w zamian?

Nie nawołuję do likwidacji ulg dla ON, sam ich potrzebuję ponieważ
rekompensują mi wyrównanie szans w społeczeństwie. Wątek dotyczył zmiany
formy ulg tzw. "niematerialnych" na "finansowe".
Dyskutować tu można wiele. Ale prosze zauważyć, że obecne ulgi dzielą się
dla RÓWNYCH I RÓWNIEJSZYCH.
Bo dlaczego np. inwalida z I grupą (niewidomy) ma 78 % ulgi w przejazdach
PKP a inwalida I grupy (wózkowicz) tylko 49 % ????????
Osoba z niedowładem nóg może otrzymać dofinansowanie na zakup pojazdu,
niewidomy na zakup komputera a głuchy na telefaks - czy tu kryteria
finansowe są te same ?????
A jak bywa z dofinansowaniem turnusów rehabilitacyjnych - jedni co roku
jezdza a drudzy czekają na to 3 lata ????
Dlaczego zasiłki pielegnacyjne otrzymują tylko ci, których niepełnosprawność
powstała w wieku do 18 lat (ewentualnie do 21 roku), a którzy stracili wzrok
lub słuch w innym wieku np. 39 lat rekompensta na wyrównanie szans nie
powinna dotyczyc ????
A sprawy związane z odliczaniem podatków. Gdzie jest wiekszość odliczeń
wśród - osób niesłyszących w odliczaniu podatku za tłumacza jezyka migowego
a osób niewidomych w odliczaniu za utrzymaniu przewodnika psa ???
Przykładów można mnożyć, ale nie o to tu chodziło.

Pozdrówka
aaa_ / scorpio

Pytanie.
Dziwny jest ten swiat.