pytanie....

1. Data: 2001-09-04 18:16:23

Temat: pytanie....
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie do ludkow co to wladaja jezykiem angielskim....
zalazlam taka stronke z przepisami... tyle ze z angielskiego troche noga
jestem.....
co znaczy 1 cup shortening????
wczesniej byla szklanka wody wpisana do przepisu.....
i za chiny ludowe nie wiem o cobiega:)
pomocy!!!!!!!

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-09-04 18:19:20

Temat: Re: pytanie....
Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

wlansie sie popykalam w lepetyne
jakby ktos chcial, to polecam, bo masa fajnych rzeczy
http://recipes.taronga.com/cakes-chocolate/default.h
tml

Monika

1. Data: 2001-09-04 20:39:17

Od: "Bogdan Bendza" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"slav" <s...@s...ca> wrote in message
> Ula,
> nie wpuszczj ludzi w "maliny". Shortening to to samo co "lard" czli po
> polsku smalec, tluszcz.
>
> pozdrawiam,
>
> Slav
> "ula p." <u...@p...edu.pl> wrote in message

Napewno to nie jest smalec.
to po polsku cerest............

Lidka

1. Data: 2001-09-04 20:42:41

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Sama jestes malina. Ona robi ciasto czekoladowe.

(Lard toi-meme...)

Buz'

(bisous)

--
Niesz !
slav <s...@s...ca> a écrit dans le message :
sFal7.8580$A...@n...bellglobal.com...
> Ula,
> nie wpuszczj ludzi w "maliny". Shortening to to samo co "lard" czli po
> [...]
do

1. Data: 2001-09-04 21:12:28

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

maua piegowata wrote in message <9n35u9$2m1$1@news.tpi.pl>...
>co znaczy 1 cup shortening????<

shortening to z cala pewnoscia tluszcz, taki do pieczenia, wiec w zaleznosci
od przepisu moze to byc maslo, margaryna, smalec, etc.
1 cup to chyba okolo szklanki, cup ma 8 uncji, a uncja 32 gramy.
katarzyna

1. Data: 2001-09-04 23:31:48

Od: "slav" <s...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Ula,

1. Data: 2001-09-05 00:45:34

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

katarzyna sornat wrote:

> [...]
> od przepisu moze to byc maslo, margaryna, smalec, etc.
> 1 cup to chyba okolo szklanki, cup ma 8 uncji, a uncja 32 gramy.

Uncja zlota to ma 31 gramow, ale zwykla, normalna uncja (oz) ma 28 gramow. 1
cup tluszczu to 224 gramy.
MB

1. Data: 2001-09-05 00:50:37

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

slav wrote:

> Ula,
> nie wpuszczj ludzi w "maliny". Shortening to to samo co "lard" czli po
> polsku smalec, tluszcz.
>
> pozdrawiam,
>
> Slav

No, nie calkiem. W ksiazkach kucharskich starej daty zwykle podawali
"shortening" zamiast wyliczac maslo, czy margaryna, czy smalec, bo kazda
gospodyni musiala dostosowac przepis do swojego budzetu, stad shortening
oznacza po prostu "tluszcz", ale dokladnie znacza "skracanie". Ciasto zrobione
z tluszczem jest ciastem "krotkim" ("shortcake") czyli szybkim, w porownaniu z
2-3 godzinnym, drozdzowym ciastem. Zwykle z proszkiem, choc klasyczny shortcake
jest bez proszku.
MB

1. Data: 2001-09-05 01:34:35

Od: ula p. <u...@p...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-09-05 01:37:42

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote in message <3...@w...net>...

>Uncja zlota to ma 31 gramow, ale zwykla, normalna uncja (oz) ma 28 gramow.<

oczywiscie pomylilo mi sie, dziekuje za sprostowanie.

katarzyna

dla tych co się nudzą...fotka.
ukradli mi kompa, sorry za brak odpowiedzi?
RE: nikt mnie nie lubi...
RE: nikt mnie nie lubi...
BABAGANOZ - cd. arabszczyzny