[pytanie] Mięso jak z hamburgera

1. Data: 2007-12-04 16:28:06

Temat: [pytanie] Mięso jak z hamburgera
Od: Michwelt <m...@...ah.o-o.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Proszę o przepis na przygotowanie mięsa w taki sposób, aby smakowało jak to
w hamburgerze.

Wiem, że potrzebne jest mięso wołowe mielone. Nie wiem natomiast na jakiej
grubości kawałki trzeba je pokroić (czy raczej uformować), jak przyrządzić
i co dalej... Upiec? Usmażyć? Grillować (w jaki sposób w domu - czy to w
ogóle możliwe w piekarniku?)?

Z góry dziękuję!

--
pozdrawiam,
Michwelt

2. Data: 2007-12-04 16:56:18

Temat: Re: [pytanie] Mięso jak z hamburgera
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 4 Dec 2007 17:28:06 +0100, Michwelt napisał(a):

> mięso wołowe mielone.

Niezły dowcip - "mięso" :-/

Jeśli naprawdę chcesz mieć dokładnie TO, to idź na targ i kup najtańsze
resztki wołowiny (głównie powięzi i mięso z partii brzusznych),zmiel, dodaj
skrobię ziemniaczaną, posól, popieprz, uformuj placuszki i usmaż.
I tak będzie to lepsze, niz TO, co sprzedają u nas pod nazwą "hamburger"...

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie potrzebują
też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem nie
zaszkodziwszy." Franz Kafka

3. Data: 2007-12-04 17:04:25

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka schrieb:

> [...]
> skrobię ziemniaczaną, posól, popieprz, uformuj placuszki i usmaż.
> I tak będzie to lepsze, niz TO, co sprzedają u nas pod nazwą "hamburger"...

nie całkiem. To jest całkiem przyzwoite mięso wołowe, nie mielone tylko
siekane, bez skrobi, soli i pieprzu. Tylko mięso. No ale to może tylko u
Żółtych Półdupków i Króla Obywateli (TMS) i wszędzie poza Polską.

Waldek

4. Data: 2007-12-04 17:41:37

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 04 Dec 2007 18:04:25 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

> [...]
> siekane, bez skrobi, soli i pieprzu. Tylko mięso. No ale to może tylko u
> Żółtych Półdupków i Króla Obywateli (TMS) i wszędzie poza Polską.

Samemu można oczywiście użyć przyzwoitego, ale ja pisałam o tym, co ludziom
się sprzedaje jako fast food. Znam producenta, widziałam, z czego to jest
robione... Może akurat nie w McDonalds, ale jednego z producentów
dostarczających np. do Makro (chociaż co do McDonalds mam też najgorsze
przypuszczenia - nie byłoby to tak tanie)...

Oczywiście - każdy niech dalej myśli swoje.

Robiłam "swoje" hamburgery" z dobrego wołowego mięsa - smakowały inaczej
(lepiej) niż tamto świństwo, a Autor zasugerował, że chce osiągnąć smak
typowy... i tylko stąd dyskusja.

5. Data: 2007-12-04 19:32:08

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Robiłam "swoje" hamburgery" z dobrego wołowego mięsa - smakowały inaczej
> (lepiej) niż tamto świństwo, a Autor zasugerował, że chce osiągnąć smak

To nie prościej mu namiar na tego dostawcę "mięsa" podać?!?
Niechsobie zamówi -i będzie miał "to samo"!
Albo niech idzie tam gdzie mu hamburgery smakują
i zamówi tyle ile mu trzeba...pewnie na to pójdą... ;P

6. Data: 2007-12-04 19:58:06

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2007-12-04 20:05:41

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Albo niech idzie tam gdzie mu hamburgery smakują
> i zamówi tyle ile mu trzeba...pewnie na to pójdą... ;P

Tużeś przylazł za mną? Po mailu?- choroba, muszę zmienić...
;-P

8. Data: 2007-12-04 22:29:34

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tużeś przylazł za mną? Po mailu?- choroba, muszę zmienić...
> ;-P

Koniecznie zmień też nicka! ;)))
Prawda dziewczyny? ;P

9. Data: 2007-12-04 22:55:47

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 4 Dec 2007 23:29:34 +0100, Sky napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Koniecznie zmień też nicka! ;)))

Mój nick jest najlepszy w całym Usenecie, więc ani myślę.

> Prawda dziewczyny? ;P

Które?

10. Data: 2007-12-04 23:49:06

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój nick jest najlepszy w całym Usenecie, więc ani myślę.

To zawsze cię znajdęą! Acha właśnie o to ci chodzi...a niby że o nicka ;P

> Które?

Te co cię [z zazdrości o nicka] nienawidzą? ;P

piierniczki świąteczne
prosta salatka wymyslona wczoraj...
Trochę Doorsów Wam w kuchni...
Ryba w piekarniku na folii aluminowej