[pytanie] Mięso jak z hamburgera

11. Data: 2007-12-05 11:45:59

Temat: Re: [pytanie] Mięso jak z hamburgera
Od: Michwelt <m...@...ah.o-o.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 4 Dec 2007 17:56:18 +0100, Ikselka napisał(a):

> Niezły dowcip - "mięso" :-/
>
> Jeśli naprawdę chcesz mieć dokładnie TO, to idź na targ i kup najtańsze
> resztki wołowiny (głównie powięzi i mięso z partii brzusznych),zmiel, dodaj
> skrobię ziemniaczaną, posól, popieprz, uformuj placuszki i usmaż.
> I tak będzie to lepsze, niz TO, co sprzedają u nas pod nazwą "hamburger"...

Bzdura. Nawet jeśli jesteś przyzwyczajona do smaku hamburgerów z Makro czy
z Biedronki, to nie znaczy, że inni również.

McDonald's a zwłaszcza Burger King (moim zdaniem najlepsze hamburgery -
whoopery) mają całkiem przyzwoite mięso. Pytałem o sposób przyrządzenia i
ewentualnie konkretne mięso jakie kupić. Jak nie masz pojęcia o czym
piszesz, to nie wypowiadaj się.

--
pozdrawiam,
Michwelt

12. Data: 2007-12-05 12:06:18

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Michwelt schrieb:

> [...]
> whoopery) mają całkiem przyzwoite mięso. Pytałem o sposób przyrządzenia i
> ewentualnie konkretne mięso jakie kupić. Jak nie masz pojęcia o czym

ona już jest taka "anty". A McD i BK mają bardzo ostre kontrole.

Przyrządzanie: mięso (chuda wołowina, np. taka na rolady) posiekać
drobno, a jak się komuś nie chce, to można ostatecznie przekręcić przez
maszynkę, zrobić placki (rozwałkować na odpowiednią grubość między
folią) i dać do lodówki lub lepiej zamrażarki na 4-5h. To zapobiega
rozwalaniu się placków. W oryginalnym nie ma nic w środku, ale można dać
sól, pieprz i ewentualnie musztardę do smaku (ja lubię). Można też wsio
rozwałkować na 1-1.5cm i wycinać okrągłe kółka szklanką czy formą z
puszki po konserwach (nieźle wychodzi). Smażyć krótko najlepiej na
grillu po obu stronach. Nie za długo, bo zrobi się podeszwa.
Reszta dekoracji do smaku. Aha, mi się nie chce siekać i przekręcać.
Kupuję gotowego tatara w sklepie.

Waldek

Waldek

13. Data: 2007-12-05 12:09:17

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 5 Dec 2007 12:45:59 +0100, Michwelt napisał(a):

> Bzdura. Nawet jeśli jesteś przyzwyczajona do smaku hamburgerów z Makro czy
> z Biedronki, to nie znaczy, że inni również.

Nie jestem "przyzwyczajona", bo tego świństwa nie jadam - przebyłam tylko
ten pierwszy szał, któremu ulegli wszyscy, uważam, że "nawet" McDonalds
serwuje beleco. Generalnie fast foody jadam (z rzadka, z braku laku) tylko
w podróży, bo wolę parę dobrych knajpek przy trasie, i to tylko wtedy,
kiedy nie zrobię kanapek i herbaty/kawy w termosie.

> McDonald's a zwłaszcza Burger King (moim zdaniem najlepsze hamburgery -
> whoopery) mają całkiem przyzwoite mięso. Pytałem o sposób przyrządzenia i
> ewentualnie konkretne mięso jakie kupić.

I szczerze Ci odpowiedzieli?
:-)))

> Jak nie masz pojęcia o czym
> piszesz, to nie wypowiadaj się.

Ależ mam pojęcie i dlatego jeśli mi się chce hamburgera, to sobie robię w
domu :-)

--
XL wiosenna

"Ci, którym natura każe się trzymać z dala od wspólnoty ... , nie
potrzebują też obrony, bo brak zrozumienia nie może ich ugodzić, są
bowiem poza kręgiem światła, a miłość znajdzie ich wszędzie. Nie potrzebują
też pokrzepienia, bo jeśli chcą pozostawać prawdziwi, mogą
czerpać tylko z siebie, zatem nie można im pomóc, przedtem nie
zaszkodziwszy." Franz Kafka

14. Data: 2007-12-05 12:13:59

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 05 Dec 2007 13:06:18 +0100, Waldemar Krzok napisał(a):

> ona już jest taka "anty".

Anty fast-food - generalnie i zawsze. Co nie znaczy, że raz w roku nie
"zgwałcę się" na wizytę w McDonalds, kiedy jestem zaganiana i nagle mnie
głód dopadnie w Wielkim Mieście :-D

> A McD i BK mają bardzo ostre kontrole.

Oni tak, tylko nie wiem, jak kontrola ma sprawdzić jakość mięsa użytego u
producenta-dostawcy półproduktu, który oni tylko smażą na miejscu. To
sprawa odrębnej kontroli i tyle.

15. Data: 2007-12-05 12:51:18

Temat: Re: Mięso jak z hamburgera
Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepszy na swiecie hamburger - autor: Heston Blumenthal
(wlasciciel drugiej najlepszej na swiecie wg michelin restauracji).

600g karczku,
1.2 kg miesa z okolicy zeberek - wybaczcie, nie znam polskiej
nazwy(short rib)
uwaga - kruszejace minimum 30 dni (dry ageing) - nie sadze zeby mozna
bylo kupic taka wolowine w PL
600g szponder (brisket)
25 g soli.

mieso pokroic w kostke 3x3x3 cm, wrzucic do miski, obsypac sola,
przykryc folia i wlozyc do lodowki na 6 godzin.

szponder i 'short rib' zmielic drukrotnie w maszynce do miesa (3mm).
wlozyc do lodowki i bardzo mocno schlodzic.

dokladnie wymieszac zmielone mieso z pokrojonym w kostke karczkem.

przed maszynka do miesa ulozyc deske, na niej dwie warstwy folii
spozywczej,

mielic mieszanke miesa na grubszej tarczy (8mm),

w miare mielenia, ukladac mieso na folii tak zeby wlokna wychodzace z
maszynki byly ulozone rownolegle (nie mieszaly sie) - potrzebna bedzie
pomoc drugiej osoby.

uzyc folie na ktorej lezy mieso do zawiniecia go w ciasny rulon - ale
bez zgniatania miesa), przekluc folie jezeli jest pod nia powietrze.
rulon powinien miec ok 12 cm srednicy.

zawinac w dodatkowa warstwe folii jezeli jest to potrzebne i schlodzic
w lodowce.

schlodzony rulon kroic na plastry (folia pomaga utrzymac mieso
razem).

plastry delikatnie sciskac dlonia nie naruszajac struktury 'wlokien'-
docelowa grubosc ok 2cm.

smazenie:

rozgrzac bardzo mocno patelnie, dodac odrobine oleju, wkladac mieso.
smazyc przewracajac czesto - co ok 30 sekund. (to pozwala rozprowadzic
cieplo rownomiernie, pozwala miesu przysmazac sie z wierzchu ale
utrzymywac je polsurowym w srodku.)
2 minuty smazenia pozwala sie hamburgerom przysmazyc z wierzchu w
srodku zostana krwiste.
temperatura wewnatrz powinna wynosic 52 st.
hamburgery zdjac z patelni i utrzymywac w cieple az do serwowania.
gotowe.

pomine przepis na wlasne bulki oraz na wlasne plasterki serowe oraz na
wlasny sos pomidorowy
(skladniki niezbedne do uzupelnienia idealnego hamburgera).

smacznego.

mac.

16. Data: 2007-12-05 13:44:19

Od: Michwelt <m...@...ah.o-o.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grillu po obu stronach. Nie za długo, bo zrobi się podeszwa.
> Reszta dekoracji do smaku. Aha, mi się nie chce siekać i przekręcać.

Bardzo dziękuję! Spróbuję na pewno!

17. Data: 2007-12-05 13:57:49

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michwelt" <m...@...ah.o-o.com> napisał w wiadomości

> Bardzo dziękuję! Spróbuję na pewno!

Jeżeli dobrze wpisałem adres, to powinieneś coś na priv otrzymać. Daj znać
na grupie, czy doszło.

18. Data: 2007-12-05 14:09:13

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

flower pisze:

> Jeżeli dobrze wpisałem adres, to powinieneś coś na priv otrzymać. Daj znać
> na grupie, czy doszło.

A, na grupie nie możesz?sama jestem ciekawa jak zrobić dobrego
hamburgera. Słyszałam, że dodaje się sosu Worcestershire

--

Gosia

19. Data: 2007-12-05 14:49:22

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> A, na grupie nie możesz?

To jest pdf. Również poszło na priv.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

20. Data: 2007-12-05 15:03:29

Od: Michwelt <m...@...ah.o-o.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 5 Dec 2007 14:57:49 +0100, flower napisał(a):

> [...]
> czy

> Jeżeli dobrze wpisałem adres, to powinieneś coś na priv otrzymać. Daj znać

Dobrze wpisałeś adres! Doszło! Szerokie opracowanie. Dziękuję bardzo. W
sumie nie wiedziałem, że jest tyle rodzajów hamburgera. A jak się, w takim
razie, nazywa "typowy" hamburger typu "whooper"? :)

--
pozdrawiam,
Michwelt
(adres e-mail w polu nadawcy, bez "-")