pytanie formalne

1. Data: 2004-04-21 11:10:16

Temat: pytanie formalne
Od: "conkon" <c...@t...remove.it.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawa polega na tym, ze moj promotor wymaga aby odniesienia do bibliografii
wygladaly w okreslony sposob, a mianowicie tak jak w trzytomowym podreczniku
Strelaua. Mam w zwiazku z tym prosbe do kogos kto posiada ta ksiazke, aby
zajrzal tam i napisal jaki jest tego format. Zaoszczedzi mi to wizyty w
bibliotece, do ktorej mam kawalek. Pozdr.

1. Data: 2004-04-21 11:39:51

Temat: Re: pytanie formalne
Od: "Arystokrates" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik conkon <c...@t...remove.it.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c65kqi$i35$...@t...icpnet.pl...
> [...]
> zajrzal tam i napisal jaki jest tego format. Zaoszczedzi mi to wizyty w
> bibliotece, do ktorej mam kawalek. Pozdr.

Tego jeszcze nie grali.....

1. Data: 2004-04-21 13:12:22

Od: "RUff" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

format c:

1. Data: 2004-04-21 13:30:37

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zajrzal tam i napisal jaki jest tego format. Zaoszczedzi mi to wizyty w
> bibliotece, do ktorej mam kawalek. Pozdr.

Np.:
(Segal, 1990)
Ale też:
Badania Zimmera (1993) pokazują (...)
Lub:
Nie potwierdzaja (...) wyniki innych badaczy (por. Jannise, 1974)
a także:
(por. Barry, 1982; Bernstein, 1977)

Gdy więcej autorów:
(Lykken, McGue i Tellegen, 1987)

Gdy więcej prac:
"W pracach Sosnowskiego (1991,1993)"

pamiętaj, że jeśli cytujesz dosłownie ("...") podajesz stronę,
ale nie chce mi się szukać przykłądu.
Wszystkie przykłady z tomu 1, roz.4

Sprawa jest bardziej skomplikowana w przypadku
samej bibliografii.

Inaczej cytuje się artykuły z 1 autorem
inaczej z dwoma, jeszcze inaczej z wieloma.
Określony format mają rozdziały książek (prac zbiorowych)
pod czyjąś redakcją a
inne książki "autorskie"

Jeśli więc masz dopasować również format bibliografii
to będziesz musiał przełamać lenistwo ;-))

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-04-21 13:59:39

Od: "Veronika" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

von Braun:

>Sprawa jest bardziej skomplikowana w przypadku
>samej bibliografii.

>pozdrawiam
>vonBraun

Sprawa jest mniej skomplikowana w przypadku bibliografii ;-)

Książka:
Oznaczenie odpowiedzialności (rok wyd.). Tytuł właściwy (oznaczenie wydania).
Miejsce wyd. : Nazwa wydawcy.

Rozdział:
Oznaczenie odpowiedzialności (rok wyd.). Tytuł rozdziału. W: Oznaczenie
odpowiedzialności, Tytuł właściwy (oznaczenie tomu, s. od-do). Miejsce wyd. :
Nazwa wydawcy.

Artykuł:
Oznaczenie odpowiedzialności (rok wyd.). Tytuł właściwy. Tytuł czasopisma, nr,
od-do.

Idź po książkę Studencie :-)

V-V
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2004-04-21 14:17:36

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Artykuł:
> Oznaczenie odpowiedzialności (rok wyd.). Tytuł właściwy. Tytuł czasopisma,

A co jaką czcionką? A jak w przypadku dwu publikacji w tym samym roku
tego samego autora? Separatory miejsca wydania i wydawcy- podajesz kropkę a są
przecinki - resztą nie tylko tu, strony od-do oznaczać skrótem s. czy nie?
kiedy srony w nawiasie a kiedy nie?
itd...

To nie jest takie proste
I niewesołe :-(
NIENAWIDZĘ TEGO!!!

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-04-21 15:20:39

Od: "Veronika" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun:

> [...]
>są
>przecinki - resztą nie tylko tu, strony od-do oznaczać skrótem s. czy nie?

:-)
To co najprostsze napisałam na końcu :-)
Niech Student zasuwa po książkę :-)
Wcale się nie dziwię, że NIENAWIDZISZ, bo to nie jest proste :-)
A wiesz dlaczego? Bo nikt nie stosuje oficjalnych przepisów. Są za trudne i
nie da się ich wytłumaczyć. Trzeba nauczyć się na pamięć :-)
Na szczęście nikt ich nie wymaga w bibliografiach prac dyplomowych :-)
Najważniejsze żeby było KONSEKWENTNIE, czyli jednakowo w całej bibliografii.
Napisałam tak jak jest w Psychologii. T 1-3 / red. nauk. J. Strelau, a nie tak
jak powinno być. Łatwiej by było na konkretnym przykładzie, ale nie chce mi
się przepisywać. :-)
A np. Strelau oznaczył s. strony w książce, a nie oznaczył s. w artykule z
czasopisma :-) Oba oznaczenia w nawiasie :-)
Przecinek po nazwisku autora, przed inicjałem imienia, ale po tytule
czasopisma, przed numerem i przed stronami :-)

Chciało Ci się to czytać? ;-)

V-V
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

Re: Co z tym zrobia? POMOCY !!! :( (was: Co z tym zrobi?? POMOCY !!! :()
Re: czemu nie można cały czas być szczęśliwym?
Re: dyskusje
Re: czemu nie można cały czas być szczęśliwym?
[albertan] prorok