pytanie nt. leku

1. Data: 2005-12-07 21:30:53

Temat: pytanie nt. leku
Od: "Malgorzata K." <j...@u...to.z.tego.adresu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem fachowcem, nawet nie wiem czy dobrze zadam pytanie.
Szukalam w necie, ale chyba zbyt malo wiem nt. medycyny, aby dobrze wpisac w
wyszukiwarke.
Wiec wybaczcie pytanie:
czy jesli po zazyciu leku "Zyrtec" czulam sie fatalnie, wystapila jakas
reakcja (uczuleniowa?), to czy moge uzywac "Cirrus"?
Wiem, ze oba leki zawieraja dichlorowodorek cetyryzyny. Czy to na niego
moglam tak zareagowac, czy cetyryzyna jest pochodna piperazyny? Bo chyba na
ten zwiazek mozna miec nadwrazliwosc (no i eferydyne, ale ta chyba nie
wystepuje w 'zyrtecu')
Przepraszam, jesli moje pytania sa beznadziejne, ale jestem totalnym laikiem
a nie chce miec 'powtorki z rozrywki' :-(
Swoja droga, czy to normalne, ze lekarze nie pytaja pacjenta, analogicznie
jak przy aspirynie, czy nie jest uczulony na zyrtec?

pozdrawiam i licze na zrozumienie

--
Małgorzata

2. Data: 2005-12-07 21:48:25

Temat: Re: pytanie nt. leku
Od: "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> szukaj wiadomości tego autora

jezeli jestes pewna ze to wlasnie cetyryzyna (w tym wypadku Zyrtec) wywolala
u ciebie uczulenie to ja Cirrusa bym nie zazywal
swoja droga nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem uczulenia na cetyryzyne
w medycynie jednak wszystko jest mozliwe i tak jak pisalem - ja nie
zdecydowalbym sie na zazycie Cirrusa
dla Twej wiadmosci - ceytyryzyna obecnie wystepuje pod wieloma nazwami
handlowymi - oprocz nazwy Zyrtec sa to np. Amertil, CetAllergin, Virlix
itp.

pytanie lekarza o twoje uczulenie ?
tak jak pisalem - ja nie spotkalem sie jeszcze z uczuleniem na cetyryzyne :)
w koncu to antyhistaminik :) czyli lek hamujacy reakacje alergiczne
pomijajac to - ty powinnas pamietac aby lekarza uprzedzic o ewentualnej
nadwrazliwosci na leki
lekarz POZ przyjmujac dziennie 30-50 osob ma na pojedynczego pacjenta ledwie
okolo 8-10 minut
zakladajac ze 5 minut przeznacza na wywiad i badanie, reszte czasu na
wypelnianie stosu biurokratycznej makulatury moze zdarzyc sie ze o takim
pytaniu zapomni
ja z reguly pytam ogolnie czy pacjent nie jest uczulony na jakiekolwiek
leki, nie podajac konkretnych "typow"
zdarza mi sie jednak iz wypisujac leki o niskim potencjalnym ryzyku
wystapienia reakcji alergicznej nie pytam o ewentualna nadwrazliwosc
pacjenta

--
Dominik

3. Data: 2005-12-07 22:06:27

Od: "Malgorzata K." <j...@u...to.z.tego.adresu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gburek" <z...@z...net.pl_Bez_spamu_prosze> napisał w
wiadomości news:dn7lcu$2g1$1@nemesis.news.tpi.pl...
> jezeli jestes pewna ze to wlasnie cetyryzyna (w tym wypadku Zyrtec)
wywolala
> u ciebie uczulenie to ja Cirrusa bym nie zazywal
dziekuje
> swoja droga nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem uczulenia na
cetyryzyne
> w medycynie jednak wszystko jest mozliwe
jak powiedzialam internistce, ktora kiedys mi zapisala zyrtec o mojej
reakcji, wtedy powiedziala ze istnieje mozliwosc wlasnie czegos takiego.
Faktem jest, ze teraz lekarz nie zapytal, na co jestem uczulona, bo tak
to bym powiedziala-jest tylko kilka subst.
Widocznie nie wpadl na to, a czas nie ma tu nic do rzeczy, akurat w tym
przypadku.
No trudno.

Dziekuje za odpowiedz. Nie sadzilam, ze tak szybko bedzie.
--
Małgorzata

ps. tylko co w takim razie rozrzedzajacego na katar, aby splynal (istnieje
podejrzenie zatykania przewodow sluchowych w jego wyniku).

4. Data: 2005-12-08 14:23:06

Od: "gkaszcz" <g...@p...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"> --
> Małgorzata
>

> ps. tylko co w takim razie rozrzedzajacego na katar, aby splynal
(istnieje
> podejrzenie zatykania przewodow sluchowych w jego wyniku).

Nie przewodow sluchowych chyba, tylko ujscia gardlowego trabki sluchowej.
Jakby Ci katar przez ucho wyciekal to juz zaden lek by chyba nie pomogl
:-)))

A w ogole to Zyrtecu sie nie bierze na rozrzedzenie kataru tylko na
uczulenie. Katar od uczulenia moze byc oczywiscie ale rozrzedzac go nie ma
potrzeby bo jest to wodnista wydzielina zazwyczaj. Wiec jesli masz gesty
katar to masz zwyczajna infekcje pewno. To tez nie Zyrtekiem sie leczy.

Proponuje krople do nosa obkurczajace sluzowke (xylogel).

pozdro

gka

5. Data: 2005-12-08 20:26:07

Od: "Malgorzata K." <j...@u...to.z.tego.adresu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gkaszcz" <g...@p...mp.pl> napisał w wiadomości
> Nie przewodow sluchowych chyba, tylko ujscia gardlowego trabki sluchowej.
> Jakby Ci katar przez ucho wyciekal to juz zaden lek by chyba nie pomogl

Mowilam, zem laik :-) ale dzieki za info.

> Wiec jesli masz gesty
> katar to masz zwyczajna infekcje pewno. To tez nie Zyrtekiem sie leczy.
Ja nie dostalam zyrtecu, ale cirrus. A ze sklady maja podobne, stad moje
pytanie bylo.

> Proponuje krople do nosa obkurczajace sluzowke (xylogel).

To mam zapisane.

Małgorzata

ps. zrobmy EOT, bo sie zaraz klinika z tego zrobi :-)
Dziekuje za dobre rady.

[LEKI] - Betaloc ZOK 50 + Isoptin 40.
Szczepienia - WZW B
[gdzie]operacja przepukliny kregosłupa