pytanie o okap

1. Data: 2007-09-10 08:32:06

Temat: pytanie o okap
Od: ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Z uwagi na małą kuchnię i rozchodzące sie zapachy po całym domu
(kawalerka :)) chciałbym założyć okap. Z tego co popatrzyłem to
najlepszy dla mnie byłby okap teleskopowy (do zabudowy, z wysuwaną
częścią filtra) bo zajmuje mało miejsca i można część szafki wykorzystać
do innych celów. Kuchnia jak i całem mieszkanie, nie jest duża, więc
chcę jaknajlepiej zagospodarować każdy kąt. Mogę podłączyć do komina lub
aby pracował jako pochłaniacz. Myślę że na początek mógłbym zobaczyć jak
będzie się sprawował jako pochłaniacz, bo ciągnąć do komina rur nie za
bardzo mam ochotę. W związki z tym czy mógłby ktoś polecić jakiś dobry
okap tego typu wydajny i co najważniejsze _cichy_. W sklepach nie za
duży wybór jes, więc pewnie będę kupował przez internet i nie da rady
posłuchac jak pracuje. Z góry dziękuję za pomoc.

--
pozdrowienia,
ternyk

2. Data: 2007-09-10 16:20:31

Temat: Re: pytanie o okap
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ternyk" <ternyk@nospam_gmail.com> wrote in message
> [...]
> sklepach nie za duży wybór jes, więc pewnie będę kupował przez internet i nie
> da rady posłuchac jak pracuje. Z góry dziękuję za pomoc.

Ja nie podpowiem, ale mogę napisać jak to wygląda u mnie.
Kawalerka, otwarta kuchnia, od 5 lat okap teleskopowy w zabudowie Amica OTB-413
75cm nad płytą elektryczną (wiem, mogłem o 10cm niżej), z odprowadzeniem do
komina.
Według instrukcji wydajność max 230m3/h.

Nie wiem czy to wina okapu, przepływu powietrza, kształtu pomieszczenia czy
innych czynników ale w praktyce ten okap niewiele daje.
Okap nawet włączony na max nie potrafi znacząco obniżyć poziomu zapachów
rozchodzących się z kuchni po mieszkaniu.
Jak się popatrzy to przy max wydajności nie widać jakiegoś wielkiego zasysania
tego co z garnków się wydobywa, a płaski kształt okapu razczej rozprasza niż
zbiera.
Tak więc u mnie ten okap w zasadzie nie działa :-)

TomekD

3. Data: 2007-09-10 17:49:09

Od: "Qbanczyk" <q...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, wysokość ma znaczenie.Wydajność dostosowana do kubatury
pomieszczenia w Twoim wypadku aneksu z pokojem. optymalnie to jest 6 krotna
wymiana kubatury na godzinę.przy płycie gazowej 10 razy.
Średnica kanału który podłączysz tez ma ogromne znaczenie.zbyt mała średnica
spowoduje większe obroty silnika i wyższy poziom hałasu ale nie wydajności.
Ilość ew zakętów ( kolanek) osłabia siłę wyciągu.
Przy intensywnym gotowaniu np smażeniu ryby, cebuli najlepiej okap włączyć
tuz przed rozpoczęciem procesu gotowania jednocześnie uchylając okno które
jest blisko okapu.
Częstotliwość mycia filtrów metalowych w wypadku takiego slima lub innego
okapu też ma znaczenie.
Zapchane drobinkami tluszczu ograniczają siłę wyciągania oparów znad płyty.
Pzdr
Qbanczyk

4. Data: 2007-09-10 21:01:08

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

ternyk pisze:

> Myślę że na początek mógłbym zobaczyć jak
> będzie się sprawował jako pochłaniacz, bo ciągnąć do komina rur nie za
> bardzo mam ochotę.

No i slusznie. Ja mam prosty okap Candy (kosztowal cos kolo 200 zl)
pracujacy w trybie pochlaniacza i jest super. Przy smazeniu zamykam
kuchnie i wlaczam go na max., po mniej wiecej 3 kwadransach kompletnie
nic nie czuc (z wyjatkiem filtra w pochlaniaczu, ktory potem wali np.
ryba) :)

W.

5. Data: 2007-09-11 06:10:11

Od: ternyk <ternyk@nospam_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Skrzypinski wrote:
> [...]
> kuchnie i wlaczam go na max., po mniej wiecej 3 kwadransach kompletnie
> nic nie czuc (z wyjatkiem filtra w pochlaniaczu, ktory potem wali np.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Będę wybierał między:
- Gorenje DKF500M - http://www.gorenje.pl/10848
- Faber Flexa WX 50 -
http://www.maximedia.pl/?c=okapy_kuchenne&p=faber_fl
exa_w_x_50

Gorenje ma nieco większą wydajność (i pewnie hałas przez to) i rurę
umieszczoną nie na środku a z boku przez co można lepiej wykorzystać
szafkę w której ona przechodzi. Na minus umiejscowienie przełączników
jakieś troche tandetne. Natomiast Faber cichszy i kolor biały jaki by mi
lepiej pasował. Ale rura biegnie pośrodku okapu.

--
pozdrowienia,
ternyk

Działka budowlana nad jeziorem na Mazurach
Czyszczenie fug i gresu po kompletnym ułożeniu i pracach wykończeniowych.
Jaki odkurzacz bezworkowy ?
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS
Poszukiwane listwy podlogowe