pytanie o piec kaflowy

1. Data: 2006-04-15 17:16:33

Temat: pytanie o piec kaflowy
Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy piec kaflowy z grzałką może zostać odłączony od komina?

Jest to piec, niegdyś opalany węglem, od conajmniej 25 lat z wkładem
elektrycznym. Nie znam się na budowie wewnętrznej pieca kaflowego (może
ktoś jakiś link poda ? :) ) stąd pytanie.

Piec chyba został nieco przerobiony przy przeróbce na elektrykę przez
jakiegoś majstra - w górnej częsci ma otwór, wyglądający na wykonany
już po zrobieniu pieca, przez który po rozgrzaniu się pieca wypływa do
pomieszczenia ciepłe powietrze. Na bokach pieca sa również otwory z
kratkami.

W mieszkaniu jest remont i jeśli jest taka możliwość, to chciałem nieco
zmienić ustawienie pieca.

TP.

2. Data: 2006-04-15 17:31:16

Temat: Re: pytanie o piec kaflowy
Od: seba <s...@w...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Piasecki napisał(a):

> Czy piec kaflowy z grzałką może zostać odłączony od komina?

Nawet powinien. Bo tak to ciepło by w komin uciekało.

> [...]
> już po zrobieniu pieca, przez który po rozgrzaniu się pieca wypływa do
> pomieszczenia ciepłe powietrze. Na bokach pieca sa również otwory z

Dziwne. Jakiś konwektorowy z niego majster zrobił a wg mnie powinien
działać na zasadzie akumulacyjnego.

> W mieszkaniu jest remont i jeśli jest taka możliwość, to chciałem nieco
> zmienić ustawienie pieca.

Znaczy się rozebrać i postawić od nowa? Spodziewaj się, że w piecu
dalej siedzi sporo sadzy.

3. Data: 2006-04-15 17:58:17

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

seba wrote:

> Nawet powinien. Bo tak to ciepło by w komin uciekało.
A otwór w piecu oczywiście mam zaślepić?

> Znaczy się rozebrać i postawić od nowa? Spodziewaj się, że w piecu
> dalej siedzi sporo sadzy.
Piec jest zbudowany na żeliwnej ramie stojącej na podłodze. Wydaje mi
się, że można go przestawić bez rozbiórki. To jest sprawa przesunięcia
o niecały metr.

A sadzy się nie boję, remoncik jest generalny dość, także można brudzić
swobodnie.

Dzięki za info. :)

TP.

4. Data: 2006-04-15 18:57:04

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A sadzy się nie boję, remoncik jest generalny dość, także można brudzić
> swobodnie.

Wg mnie przestawianie pieca nie ma większego sensu. Pomijam fakt stosowania
grzałek w starych piecach kaflowych co jest kiepskim pomysłem.
Pomijam kwestię sadzy, pęknięć kafli przy rozbieraniu. Musisz doliczyć koszt
zaprawy. Uszczelniałem kilka miejsc i zaprawy które sprzedają obecnie nie
wytrzymują dłużej niż kilka lat - a przynajmniej u mnie nie wytrzymały.

Tomek

5. Data: 2006-04-15 19:07:29

Od: bryko <n...@s...nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Apr 2006 19:58:17 +0200, Tomasz Piasecki napisał(a):

> Piec jest zbudowany na żeliwnej ramie stojącej na podłodze. Wydaje mi
> się, że można go przestawić bez rozbiórki. To jest sprawa przesunięcia
> o niecały metr.

taki piec waży dobrze ponad tonę, nie tak łatwo to przesunąć :)

bryko

bryko#tlen{kropka}pl

6. Data: 2006-04-15 19:16:47

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bryko wrote:

> taki piec waży dobrze ponad tonę, nie tak łatwo to przesunąć :)
Hm... Piec ma wymiary około 50x70x180. Ponad tonę?

TP.

7. Data: 2006-04-16 05:40:35

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hm... Piec ma wymiary około 50x70x180. Ponad tonę?

W castoramie są łańcuchowe wyciągarki o udźwigu tony, bez problemu przesuną
piec pod warunkiem że jest gdzie zaczepić, i że podłoga w nowym miejscu
wytrzyma ciężar pieca, a nie wpadnie do sąsiada.

BTW na pewno chcesz zrezygnować z pieca na węgiel ?? Teraz robią takie fajne
wkładki kominkowe do pieca kaflowego, z automatycznym podajnikiem. Niestety
co trzy dni trzeba worek węgla zasypać i popiół wynieść, ale atmosfera wokół
takiego kominka jest niepowtarzalna i jedyna w swoim rodzaju.

8. Data: 2006-04-16 08:14:51

Od: seba <s...@w...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisał(a):

> [...]
> co trzy dni trzeba worek węgla zasypać i popiół wynieść, ale atmosfera wokół
> takiego kominka jest niepowtarzalna i jedyna w swoim rodzaju.

Mógłbyś podać namiary na coś takiego?

9. Data: 2006-04-16 19:12:33

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wokół
> takiego kominka jest niepowtarzalna i jedyna w swoim rodzaju.

Możesz coś więcej o tym powiedzieć, masz może jakieś linki ?

Tomek

10. Data: 2006-04-16 19:28:36

Od: bryko <n...@s...nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Apr 2006 21:16:47 +0200, Tomasz Piasecki napisał(a):

> Hm... Piec ma wymiary około 50x70x180. Ponad tonę?
>
> TP.

masz 0,63m3 ceramiki i gliny, ciężar właściwy na pewno powyżej 2kg/dm3,
więc piec ma ponad 1200 kg
bryko

bryko#tlen{kropka}pl

Ekspres do kawy - dziwnie smakuje..