pytanka dot. anatomii człowieka

1. Data: 2002-03-20 15:03:04

Temat: pytanka dot. anatomii człowieka
Od: "Kajaa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pewne watpliwości..własnie sie przygotowywuję do olimpiady biologicznej
i mam pytanka

1. czy człowiek ma kosci krucze??W starszych ksiazkach czytałam ze w pasie
barkowym człowiek ma kosci krucze, jednak w nowszych wydaniach nigdzie nie
jest wspomniane o tych kosciach, nawet w takiej ksiażce jak :"Biologia"
autorów Solomon, Berg, Martin, Vilee..(MULTICO Oficyna Wydawnicza, warszawa
1998, jest to wydanie II, według amerykanskiego - III).tam pisze, ze "pas
barkowy składa się z dwóch kości obojczyka i dwóch kości łopatki" (jak ktos
ma te książke, to na stronie 803 mozna looknąć) - jak widac nic tu nie ma o
kosciach kruczych.Wiec jak to jest??????

2. Co jest nabardziej zewnętrzną powłoka oka?? Rogówka czy spojówka??? Ja
wszedzie spotykam sie z tym ,ze rogówka jest tą najbardziej zewnetrzną, ale
juz w dwóch ksiązkach znalazła , ze to spojówka jest tą zewn. powłoką. Jak
to jest??? A moze obie wersje sa prawidłowe???Jezeli tak to od czego to
zalezy??Kiedy podaj sie ze to rogówka a kiedy ze to spojówka????

Te dwa pytania najbardziej mi "chodza " po głowie......Prosze pomózcie mi
;)))
Będę wdzięczna

3majcie sie gorąco (kaloryfera)
Kajaa

2. Data: 2002-03-20 18:04:12

Temat: Re: pytanka dot. anatomii człowieka
Od: "Valkiria" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. czy człowiek ma kosci krucze??W starszych ksiazkach czytałam ze w pasie
> barkowym człowiek ma kosci krucze, jednak w nowszych wydaniach nigdzie nie
> jest wspomniane

Czlowiek nie ma kosci kruczych-przynajmniej w ksiazkach ani w tresci
wykladow z anatomii nie spotkalam sie z taka informacja.Moze autorom
wspomnianych starszych ksiazek chodzilo o wyrostki krucze lopatki-bo cos
takiego mamy(nie sa to jednak kosci a czesc lopatki)

> 2. Co jest nabardziej zewnętrzną powłoka oka?? Rogówka czy spojówka??? >
Niewatpliwie zewnetrzna warstwa _galki_ocznej_ jest rogowka.Oko bowiem
sklada sie z galki ocznej i aparatu ochronnego.Jednym natomiast z elementow
tego aparatu jest powieka ,a spojowka jest jej warstwa wewnetrzna.

> Pozdrawiam
> 3majcie sie gorąco (kaloryfera)
> Kajaa

Powodzenia na olimpiadzie
Hania

3. Data: 2002-03-21 11:48:54

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Mar 2002, Kajaa wrote:

> 1. czy człowiek ma kosci krucze??W starszych ksiazkach czytałam ze w pasie
> barkowym człowiek ma kosci krucze, jednak w nowszych wydaniach nigdzie nie

z tego, co pamietam nie ma

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

4. Data: 2002-03-25 00:30:48

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Firma farmakologiczna szuka product menegera
Długotrwałe przyjmowanie Neurotopu (karbamazepina)
Pytanie do pediatry
poród
Hidypen i Stelazine-pytanie o zastosowanie