pyzy z mięsem

1. Data: 2007-02-28 08:24:13

Temat: pyzy z mięsem
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Noszę się od jakiegos czasu z pomysłem zrobienia pyz z mięsem, bo moja
rodzina uwielbia tego typu potrawy.
Problem w tym, że swojego czasu pyzy kupowałam od znajomej pani, która
robiła je w domu dla kilku zaprzyjaźnionych osób. Niestety z powodów
zdrowotnych Pani przeniosła się do rodziny do innego miasta.
W związku z tym spróbowałam rzeczone pyzy zrobić sama, ale to był jakiś
niewypał.
Ciasto wyszło mi jakieś strasznie rzadkie i przez to przyklejało się do
rąk. Oprószenie rąk mąką pogarszało sprawę, płukanie ich przed
sklejeniem każdej pyzy powodowało, że były one jeszcze bardziej mokre i
rzadsze.
Po dosypaniu większej ilości mąki sprawa polepszyła się troszkę
(dosypałam dużo więcej niż w przepisie), ale i tak nie mogłam z powodu
ciasta zrobić małych zgrabnych pyzek tylko ogromne kluchy, bo nie dało
się inaczej.
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć sprawdzony przepis, bo to ciasto
zapewne nie miało być takie rzadkie. No, a jeśli miało to jak zrobić
małe, zgrabne pyzy z rzadkiego ciasta?

Anka P.

2. Data: 2007-02-28 12:57:51

Temat: Re: pyzy z mięsem
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Feb 2007 09:24:13 +0100, Anka P. napisał(a):

> [...]
> Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć sprawdzony przepis, bo to ciasto
> zapewne nie miało być takie rzadkie. No, a jeśli miało to jak zrobić

W różnych okolicach Polski pyzy robi się różnie. Najczęściej z surowych
ziemniaków i mąki. Bywają także bez mąki lub z dodatkiem ziemniaków
gotowanych. Żeby nie były rzadkie trzeba:
1. dokładnie odcisnąć sok z surowych ziemniaków,
2. rozrabiać ciasto bardzo szybko i szybko robić pyzy,
3. można część mąki zastąpić tą samą ilością mąki ziemniaczanej,
4. nie wszyscy w to wierzą, ale lepiej wychodzą pyzy i placki ziemniaczane
z odmian ziemniaków żółtych a nie białych.

3. Data: 2007-02-28 13:58:20

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jureq napisał(a):
> W różnych okolicach Polski pyzy robi się różnie. Najczęściej z surowych
> ziemniaków i mąki.

Mmmmmm... pamiętam z dzieciństwa, jak stawały w gardle ;)

> 4. nie wszyscy w to wierzą, ale lepiej wychodzą pyzy i placki ziemniaczane
> z odmian ziemniaków żółtych a nie białych.

Ychy.
Ania

--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******