racuszki- pomocy

1. Data: 2001-03-08 20:45:21

Temat: racuszki- pomocy
Od: "Bartłomiej Jaworski" <d...@t...t4.ds.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos zna przepis na racuszki z jablkami , ale w wersji drozdzowej, takie
z patelni, mniam?
prosze o pomoc
dzieki Aska

1. Data: 2001-03-09 13:17:29

Temat: Re: racuszki- pomocy
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bartłomiej Jaworski <d...@t...t4.ds.pwr.wroc.pl>
w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:
> czy ktos zna przepis na racuszki z jablkami , ale w wersji drozdzowej, takie
> z patelni, mniam?
> prosze o pomoc
> dzieki Aska

Przepis na bliny jablkowe:

5 kwasnych jablek, 5 szkl. maki pszennej, 3 dkg drozdzy, mleko,
10 dkg masla, 4 jajka, starta skorka z polowy cytryny, smietanka,
cukier i sol do smaku.

Upiec jablka, przetrzec przez sito.
Rozprowadzic drozdze w niewielkiej ilosci cieplego mleka, dodac
2,5 szkl. maki, dobrze wymieszać, odstawić do wyrosniecia.
Gdy ciasto podrosnie, dodac do niego przetarte jablka, roztopione
maslo, zoltka, sol i cukier do smaku, znow wymieszać.
Dodac 2,5 szkl. maki, starta skorke z cytryny, wymieszac, nastepnie
dodac ubita piane z bialek oraz smietanke w takiej ilosci, aby uzyskac
odpowiednia gestosc ciasta, wymieszac calosc, chwile odczekac
i smazyc bliny na goracej natluszczonej patelni.

Smacznego
Lilla

1. Data: 2001-03-11 07:12:49

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bartłomiej Jaworski" <d...@t...t4.ds.pwr.wroc.pl> wrote in message
> czy ktos zna przepis na racuszki z jablkami , ale w wersji drozdzowej,
takie
> z patelni, mniam?
> prosze o pomoc
> dzieki Aska

Robilam przedwczoraj a ze czytalam Twoj post- wiec postanowilam podczas
smazenia policzyc ile wyszlo z tego przepisu. Zawsze je robie ale nigdy nie
liczylam, poniewaz wyjadam podczas smazenia prosto z patelni - lubie gorace.
Tym razem solidnie dawalam sobie po lapach...i wyszlo 49 szt:)))Przy jednym
jablku- przy dwoch bedzie wiecej...

Racuszki drozdzowe:

2 szklanki maki ( 25 dkg)
1, 5 - 2 dkg drozdzy
1 szklanka mleka
2 jajka
5 dkg cukru- to ok. 1/4 szklanki
5 dkg tluszczu do ciasta- ja daje tu oleju na ktorym smaze tak ok. 1/4
szkl.
2 jablka.
Utrzec (zmiksowac) cale jaja z cukrem .Drozdze wymieszac z lyzeczka cukru i
1/2 szklanki mleka. Make przesiac, dodac utarte jajka, wlac drozdze, reszte
mleka, stopiony tluszcz lub olej jesli ktos woli.Zmiksowac calosc az ukaza
sie pecherzyki powietrza. Ciasto powinno miec gestosc smietany. Przykryc
sciereczka i pozostawic do wyrosniecia w cieplym miejscu.Jak podwoi objetosc
wkroic jablka ( ja kroje nad miska male kawaleczki wielkosci paznokcia z
kciuka ( obrazowo- no nie:))mozna zetrzec na duzych oczkach na tarce- ale
lubie "znajdowac podczas konsumpcji konkretniejsze kawaleczki. Przemieszac i
zostawic na chwile aby znowu troszke podroslo.Nabierac lyzka do zupy i klasc
na rozgrzany olej na patelni- smazyc na zloty kolor.Pieknie rosna na patelni
w gore.
Mozna jesc z dzemem - a ja lubie po kazdym ugryzieniu moczyc w cukrze z
cukierniczki:)))

Smakowite Jola L-L

1. Data: 2001-03-11 11:43:29

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:
> poniewaz wyjadam podczas smazenia prosto z patelni - lubie gorace.

siostrzyczko - bądź ostrożna
Poparzone wargi bardzo bolą :))

sadyl

1. Data: 2001-03-11 17:02:06

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> siostrzyczko - bądź ostrożna
> Poparzone wargi bardzo bolą :))

Ha, ha znasz te bol, sam zajadasz prosto z patelni ???
Ania

1. Data: 2001-03-11 20:59:42

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania Derejski wrote:

> Ha, ha znasz te bol, sam zajadasz prosto z patelni ???

Prorok jaki, czy co?
:))

sadyl

1. Data: 2001-03-12 20:36:14

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> Poparzone wargi bardzo bolą :))
> sadyl

tak mnie korcilo, tak mnie korcilo...ale co tam - bede politycznie poprawna
:))

Jola L-L

1. Data: 2001-03-13 09:28:24

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:

> tak mnie korcilo, tak mnie korcilo...ale co tam - bede politycznie poprawna

Hmmm - jakieś niezdrowe skojarzenia ??

sadyl

PS: OT: Kiedyś pewien kolega zobaczywszy sposób w jaki patrzę na jakąś
kobietę, rzucił mi: "jeśli myślisz to co ja, to straszna świnia z
Ciebie" :)

1. Data: 2001-03-15 12:28:15

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy mozna robic bez jablek? Ja nie mam nic przeciwko, ale moj narzeczony
strasznie kreci na nie nosem. Babcia robila inaczej i juz.
Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2001-03-15 15:40:16

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl> wrote in message
> A czy mozna robic bez jablek? Ja nie mam nic przeciwko, ale moj narzeczony
> strasznie kreci na nie nosem. Babcia robila inaczej i juz.
> Ania

Mozna bez jablek i wtedy beda sie nazywaly tylko racuszki drozdzowe ...
Ale dalej smaczne. Mozesz zrobic mala zmylke i do koncowki ciasta dokroic
troche jablka i kilka zrobic z jablkiem i nic lubemu nie mowiac podac z
milym usmiechem.
Ale ze mnie intrygantka:))))

Jola L-L

Lasagne