rak i jego leczenie

11. Data: 2002-01-18 10:13:10

Temat: Re: rak i jego leczenie
Od: "Kaczucha" <i...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "jotem" <j...@p...com> napisal w wiadomosci
news:3C47D9FB.EC0AFB12@polbox.com...
> Kaczucha wrote:
> cut
>
> Ostrzeżenie przed preparatem Ukrain wystosowane przez towarzystowo lekarzy
> niemieckich i niemieckie Towarzystwo do walki z Rakiem znajduje się pod
adresem
> yavivo.lifeline.de/News/
> jotem

Moglabym prosic o dokladniejszy namiar sprawdzalam w newsach, jednak nic nie
znalazlam

Kaczucha

12. Data: 2002-01-18 11:00:31

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Jan 2002, Kaczucha wrote:

> Moglabym prosic o dokladniejszy namiar sprawdzalam w newsach, jednak nic nie
> znalazlam

Jesli chodzi o Ukrain w Medline, to jednak jest to lek eskeperymentalnie
stosowany, co przedstawia pismiennictwo - i to stosowany takze w Polsce.
Wybrane cytaty z Medline:

Interaction between Ukrain and morphine in their ten-day treatment in
mice in the writhing syndrome test.

Jagiello-Wojtowicz E, Kleinrok Z, Nowicky JW,
Chodkowska A, Kubiatowski T, Piper
H.

Department of Pharmacology, Medical Academy,
Lublin, Poland.

The antinociceptive properties of Ukrain and of
morphine in their 10 day treatment in mice were
studied by the writhing syndrome test. It was found
that the antinociceptive action of Ukrain after
10 days of treatment was similar to that of
morphine (0.1 mg/kg s.c.) in the same period. Results
indicate that the combined treatment with Ukrain
and morphine for 10 days completely reduced
their antinociceptive action.

Ukrain (NSC-631570) influences on bone status: a review.

Jablonski M.

Medical University Orthopedic Department, Lublin,
Poland. f...@r...net.pl

Ukrain, a thiophosphoric acid alkaloid derivative
of Chelidonium majus L., was shown to affect
bone tissue metabolism as assessed in densitometric
and biomechanical studies in rats. Its action
could be slightly osteopenic at the highest doses
administered to intact animals for a prolonged
period of time. This phenomenon is possibly related
to Ukrain's inhibitory effect on spontaneous
locomotor activity of treated animals and/or to the
stimulatory effect of the drug on the
osteoclastic activity via the macrophage system. By
far, the most important finding seems to be
the anabolic effect of Ukrain on bone in
ovariectomized rats, which is most probably related to
induced increase in the production of gonadal
hormones, predominantly estrogens. In this regard,
the postmenopausal population of female patients
treated for malignancies with Ukrain (and
obviously the most numerous one) meritis clinical
attention as far as the antiosteoporotic effects of
this drug are concerned.

Publication Types:
Review
Review, Tutorial

PMID: 11345045 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Jak widac w osrodku lubelskim - jest nawet email do jednegoz autorow
doniesienia.

Pytanie tylko czy w danej chorobie ten preparat ma szanse zadzialac?
W tym aspekcie nie podoba mi sie strona reklamujaca ten preparat,
poniewaz generalnie w ogole nie zaleca sie reklamowania lekow
przeznaczonych wylacznie do podawania na recepte czy w leczeniu
szpitalnym wsrod pacjentow - zdaje sie, ze to jest zabronione.

Wiekszosc doniesien o Ukrain cytowanych przez Medline jest
autorstwa lekarzy rosyjskich (lub ukrainskich( i publikowanych
najczesciej w jednym czasopismie (chyba nie az tak znanym),
ktorym jest Drugs Exp Clin Res.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

13. Data: 2002-01-18 16:41:27

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kaczucha <i...@c...at> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:LUz18.101310$g...@n...chello.at...

> Po rozmowie z lekarka prowadzaca tate, uzyskalam informacje, ze moge mu
> podawac ten lek, wiadomo oczywiscie ze rezulaty podawania moga byc lub tez
> moze sie okazac ze lek ten wogole nie dziala, dlatego tez po konsultacji z
> lekarzem z kliniki w wiedniu (mowi po polsku) chce zakupic tylko czesc
calej
> kuracji, jesli beda efekty kuracje bedziemy przedluzac. Nikt nie zrozumie
> postepowania rodziny, lapiacej sie roznych specyfikow, doputy, dopoki nie
> bedzie mial kogos bliskiego chorego na raka, sama zrozumialam to dopiero
> [...]
Przykro mi ale jesteś w błędzie. Postepowanie rodziny dotknietej takim
nieszczęściem jest doskonale znane takim naciagaczom. Wiedzą oni doskonale,
że człowiek odda wiele za choć szczyptę nadziei.

Pozdrawiam

PiotrMx

14. Data: 2002-01-26 23:52:23

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja w kwestii formalnej - moglbym cie prosic o cofniecie budzika w twoim
komputerku?

adam

15. Data: 2002-01-27 01:34:34

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Niestety wspomniane doniesienie odnosi si? do eksperymentu na myszach i
to do interakcji miedzy preparatem Ukrain a morfina, wiec nie ma nic
wspolnego z ewentualnym dzialaniem przeciwnowotworowym.Jest to typowa
praca eksperymentalno-farmakoloigiczna. W Medline jest sporo prac n/t
preparatu Ukrain, ale wiekszsc z nich odnosi sie do badan na
zwierz?tach, (które zgodnie z wspolczesnie przyjetymi zasadami nie
uprawniaja do wnioskowania o skutecznsci u czlowieka) a nieliczne prace
dotyczace stosowania u czlowieka sa najczesciej wykonywane przez osoby
zwiazane z tzw. "Instytutem" umiejscowionym w Wiedniu,który jest
producentem (czy dystrybutorem) preparatu. O ile mi wiadomo, preparat
nie jest dopuszczony do obrotu w zadnym z krajów o wspolczesnych
wymogach rejestracyjnych.Oczywiscie kazdemu wolno stosowac sobie dowolne
srodki, jednak nalezy sie liczyc z tym, ze w razie niepowodzenia lekarz
stosujacy taki preparat moze byc pociagniety do odpowiedzialnosci.
jotem

16. Data: 2002-01-27 01:40:05

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

http://yavivo.lifeline.de/News/20010226/20010226_1.h
tml

17. Data: 2002-01-27 01:45:33

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Przesylam informacje n/t wspomnianego wczesniej ostrze?enia,
zamieszczona pod adresem podanym we wczesniejszym poscie.

Fachleute haben vor der Anwendung des Krebsmittels 'Ukrain'
gewarnt. Das Mittel wird derzeit stark beworben und soll
Krebszellen zerstören ohne jedoch die gesunden Zellen
anzugreifen.

In einer gemeinsamen Stellungnahme der Arzneimittelkommission der
deutschen Ärzteschaft (AkdÄ) und der Deutschen
Krebsgesellschaft wird diese Wirkungsweise bezweifelt: „Die bisher
vorliegenden präklinischen Untersuchungen des Präparats reichen für
den Einsatz in der Klinik nicht aus“. Analysen an zwei Instituten
zeigten zudem keine antitumoröse Wirkung.

Hersteller von „Ukrain“ ist die Wiener Firma Nowicky Pharma
(Wien).
Im Internet wirbt das Unternehmen mit einer einfachen Anwendung,
der Aktivierung hochwirksamer Immunmechanismen des Patienten
und einer Hemmung der Neubildung von Blutgefäßen, über welche
der Tumor mit Nährstoffen versorgt wird. Dadurch soll der Tumor dann
„ausgehungert“ werden. Der Hersteller wirbt im Internet damit, dass
„149 Wissenschaftler aus 16 Ländern an 47 Universitäten und
Forschungsinstituten haben umfangreiche Untersuchungen an
„Ukrain“ durchgeführt und die Ergebnisse „in mehr als 120
wissenschaftlichen Publikationen über die Bedeutung von „Ukrain“ für
die Krebstherapie veröffentlicht“ wurden. Genannt wird auch das
Ukrainische Institut für Krebsbekämpfung in Wien. Nach Angaben der
AkdÄ ist der Standort in Wien jedoch nur „auf die Ausübung des
Bürobetriebs beschränkt“.

Es gebe zudem keine nennenswerten Nebenwirkungen, hießt es
weiter. Die im Beipackzettel genannten Nebenwirkungen wie
Schwindelgefühle, Depressionen, Schlaflosigkeit, Müdigkeit, Juckreiz
oder heftiges Schwitzen sollen nur bei Tumorpatienten auftreten und
werden deshalb „als Ausdruck eines Wirkungsnachweises von Ukrain
verstanden“, berichtet die AkdÄ.

Laut dem Bundesinstitut für Arzneimittel und Medizinprodukte ist das
Medikament in Deutschland nicht zugelassen. Nach Recherchen der
Arzneimittelkommission existiere wohl eine Zulassung außerhalb der
EU. Vermutet wird dies für Weißrussland.

Die AkdÄ kommt zu einem klaren Urteil: „Wegen mangelnder
Datenlage ist laut Wissen der AkdÄ „Ukrain“ bisher weder in
Österreich noch in Deutschland zur klinischen Prüfung angenommen
worden. Ukrain ist keineswegs ein neues Medikament. Bereits 1989
hatte sich die AkdÄ kritisch über die nicht belegte Wirksamkeit des
Mittels geäußert.

Piotr Kasztelowicz wrote:

> [...]
> autorstwa lekarzy rosyjskich (lub ukrainskich( i publikowanych
> najczesciej w jednym czasopismie (chyba nie az tak znanym),

Dieta po kamyku woreczka zolciowego
Re: kolor moczu-sprawdź po smaku
szukam DOBREGO dermatologa w Szczecinie (łuszczyca)
Zapalenie napletka
Dziwne pytanie