Re: rak pluc

1. Data: 2002-07-29 20:06:50

Temat: Re: rak pluc
Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Użytkownik "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid>
napisał w wiadomości news:ai3gj8 > > 2. czy

> Czy raczej zaproponowała byś rodzinie, żeby pacjent przeżył ostatnie dni
> sowjego życia wśród bliskich, w domu, w znanym otoczeniu?...
(...)
> Pamiętam chorą z lekarskiej rodziny, która trafiła do nas na oddział z
> lekkimi objawami udaru. Z dnia na dzień pogarszal się z nią kontakt, byla
> coraz słabsza, zdezorientowana, leżała bezczynnie w łóżku patrząc w sufit.
> W gescie rozpaczy, po uzgodnieniu tego z rodziną (w zasadzie na ich
> prośbę) wypisalismy chorą do domu. Żyje w dobrej kondycji do dziś.
> Szpital to nie jest dobre miejsce dla starych ludzi.

Ale to starzy ludzie czesto chorują i wymagają hospitalizacji. Jeden
przypadek nie jest absolutnie argumentem na cokolwiek.
A już na pewno nie ma sensu przekazywanie tego opinii publicznej - weź pod
uwagę , że niektórzy ludzie traktują opinię lekarza poważnie . Z pewnością
nie chciałbys aby po Twoim liscie ilus tam chorych z udarem było wypisanych
ze szpitala na żądanie rodziny. O tym mają decydować lekarze leczący .
Trzeba szerzyć oświatę ale rzetelnie.

> Rodziny takich pacjentów niestety nalegają na przyjecie do szpitala. Nie
> pozwalają choremu odejść spokojnie, godnie, wśród bliskich.

Trzeba jednak zrozumieć drugą stronę - rodzinę . To z reguły laicy nie
mający wcześniej bliskiego kontaktu z chorym umierającym , chorym , który
się dusi z powodu raka , którym trzeba się zajmować , pielęgnować bez
przerwy.
Oczywiście w pełni popieram sytuację , w której rodzina bierze chorego w
stanie termianlnym do domu . Na pewno to coś najlepszego - dla człowieka
chorego . Jednak wiele rodzin nie dojrzało do takich decyzji. Potem
dochodzą wyrzuty sumienia , że może gdyby chory był w szpitalu to przeżyłby
dłużej , że nie zrobiło się wszystkiego. To też należy wziąć pod uwagę.

Pozdrawiam

regen

2. Data: 2002-07-31 12:13:43

Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "regen" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Ale to starzy ludzie czesto chorują i wymagają hospitalizacji.
> Jeden przypadek nie jest absolutnie argumentem na cokolwiek.

NIe jest argumentem, zgadzam się. Troszkę mnie poniosło - ale wiesz
doskonale co miałem na myśli.

> [...]
> udarem było wypisanych ze szpitala na żądanie rodziny. O tym mają
> decydować lekarze leczący . Trzeba szerzyć oświatę ale rzetelnie.

Ta konkretna sytuacja miała miejsce w pełnym porozumieniu z rodziną
chorego. O ile takie porozumienie będzie - nie widzę problemu.
Chciałem tylko dać świadectwo faktowi, że w wielu przypadkach lekarstwo
może być groźniejsze od choroby.

m.

Wysoki poziom żelaza
Re: psychotropy - karbamazepina
Re: rak pluc
Re: Bol kolana
Re: Badanie na raka - co oznacza takie cos....?