refundacja lekow-nie moge zrozumiec !!!

1. Data: 2005-05-14 15:27:13

Temat: refundacja lekow-nie moge zrozumiec !!!
Od: "Vanda" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moze mi ktos podrzucic linka albo wyjasnic jak to
jest w koncu z ta refundacją lekow w Polsce????
Pracuje kilka lat,jestem ubezpieczona a jakiego leku bym nie potrzebowala,,na
co bym nie zachorowala to musze w aptece wnosic pelna odplatnosc.Tymczasem
moja przyjaciolka we Francji
(legalnie zatudniona) ma refundowane nawet srodki antykoncepcyjne.Ktos tu
pisal ze aldara-lek na brodawki i klykciny kosztuje u nas okolo 350 zl.A ona
tam zaplacila kilka euro a reszte zrefundowalo jej panstwo.Wiec jak to
jest ,weszlismy do Unii czy nie???????

2. Data: 2005-05-14 16:47:57

Temat: Re: refundacja lekow-nie moge zrozumiec !!!
Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ona
> tam zaplacila kilka euro a reszte zrefundowalo jej panstwo.Wiec jak to
> jest ,weszlismy do Unii czy nie???????

ceny leków panstwo ustala wdg.zarobków :D
w egipcie mozna wszytsko kupic za grosze a nikt nie kupuje bo
przecietynych egipcjan na to nie stac:)a dla nas to grosze.
u nas widocznie zarabia sie duze i panstwo nie musi refundowac
p.

3. Data: 2005-05-14 18:24:54

Od: jimmij <j...@j...jj> szukaj wiadomości tego autora

pamana <p...@w...pl> writes:

> [...]
> przecietynych egipcjan na to nie stac:)a dla nas to grosze.
> u nas widocznie zarabia sie duze i panstwo nie musi refundowac

Przepraszam, ale co Państwo rozumieją pod pojęciem państwo?
Bo dla mnie państwo to również Państwo więc jak ktoś chce mi
zrefundować zakupy to zapraszam na priv.

pozd,
jimmij
--
I come from the Land Of Imagination

4. Data: 2005-05-14 18:52:46

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam, ale co Państwo rozumieją pod pojęciem państwo?
> Bo dla mnie państwo to również Państwo więc jak ktoś chce mi
> zrefundować zakupy to zapraszam na priv.

Ale to chyba nie jest grupa FILOZOFIA prawda?

5. Data: 2005-05-14 20:46:37

Od: "Robercisz" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale to chyba nie jest grupa FILOZOFIA prawda?

Właśnie! Tylko unikalna grupa dyskusyjna dotycząca ochrony żab tropikalnych
w Azji :-)

6. Data: 2005-05-14 21:26:08

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 14 May 2005, Vanda wrote:

> jest ,weszlismy do Unii czy nie???????

z tego co wiem Unia nie reguluje systemu opieki zdrowotnej
pozostawiajac to kompetencji rzadu panstw czlonkowskich

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

7. Data: 2005-05-14 22:56:01

Od: "PAwel" <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> z tego co wiem Unia nie reguluje systemu opieki zdrowotnej
> pozostawiajac to kompetencji rzadu panstw czlonkowskich

.

Poza tym leki w Polsce sa generalnie drogie (np znacznie drozsze niz w
Czechach czy nawet Anglii), a wladze jakos to toleruja.
A to, ze mój sasiad, dyrektor jednej z wazniejszej instytucji decyzyjnej w
procesie rejestracji leków i wpisywania ich na listy refundacyjne buduje juz
w ciagu ostatnich lat ze skromnej urzedniczej pensji 3 dom i kupil 3
samochód (dzieci dorastaja..) to oczywiscie czysty zbieg okolicznosci;).

--
w adresie uzyj zamiast pelnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj.
"wp" Pozdr.

8. Data: 2005-05-15 18:29:46

Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

pestifer wrote:
> Uzytkownik "PAwel" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisal w
> wiadomosci news:d65vl7$duv$1@nemesis.news.tpi.pl...

> dlaczego sadzisz, ze dyrektor takiej waznej instytucji ma skromna
> urzednicza pensje?

1. Ja nic nie sądzę, byc może jest możliwe, aby w ciągu ok. 4 lat wystawić w
Wwie, w dobrej lokalizacji 3 duzych domów, wartych co najmniej ok. 800tys
każdy...,mimo, ze wszystkich urzędników rządowych obejmuje tabela
zaszeregowań, która na jego stanowisku, ze stażowym daje mu max. ok. 10
tys....;),

--
w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj.
"wp" Pozdr.

9. Data: 2005-05-15 19:08:31

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2005-05-15 20:18:07

Od: DaNsOuNd <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza tym leki w Polsce sa generalnie drogie (np znacznie drozsze niz w
> Czechach czy nawet Anglii), a wladze jakos to toleruja.

Żeby władza mogła ukraść to społeczeństwo musi zasilić budżet, proste???

> [...]
> w ciagu ostatnich lat ze skromnej urzedniczej pensji 3 dom i kupil 3
> samochód (dzieci dorastaja..) to oczywiscie czysty zbieg okolicznosci;).

czegoś nie rozumiem.... Przecież koncerny farmaceutyczne dają łapówki za
to aby ich wyroby *były* wpisane na listę leków refundowanych tymczasem
praktyka pokazuje że tych właśnie refundowanych leków jest coraz mniej.
Kto daje w takim razie łapówki za niewpisywanie leków na listę
refundacyjną???

--
nick......: DaNsOuNd
contact...: dansound (AT) w-s (DOT) pl